Marketing i Biznes Marketing Jak skutecznie promować swój sklep w Internecie?

Jak skutecznie promować swój sklep w Internecie?

Jak skutecznie promować swój sklep w Internecie?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Internet to ogrom możliwości. Pozwala dotrzeć praktycznie do każdego miejsca na Ziemi, kupić wszystko, znaleźć wszystko i poznać kogo tylko chcemy. Dzięki kilku osobom na świecie, które stworzyły takie imperium, możemy osiągnąć naprawdę wiele, niewielkim (wbrew pozorom) kosztem.

Posiadając własny sklep internetowy, stacjonarny, czy może jeden i drugi, warto skupić się na odpowiednim ich promowaniu. Obecna sytuacja na rynku nie pozwala nawet największym sieciówkom spoczywać na laurach i nie przejmować się swoją pozycją w Internecie. Pamiętajmy, że to, co dzieje się w sklepach stacjonarnych nie zawsze przenosi się na życie internetowe. Jak skutecznie wypromować własny sklep i budować znajomość marki? Tego dowiesz się w poniższym artykule.

Media społecznościowe

Pierwszym punktem naszego planu rozwoju powinno być dokładne zaznajomienie się
z oferowanymi nam mediami społecznościowymi
. Facebook, Youtube, Twitter, Instagram. To nazwy, które nie powinny być nam obce. Dzięki nim możemy informować fanów i klientów na bieżąco o naszej działalności, nowościach, trendach i wszystkim innym, co chcemy przekazać światu. Przy prowadzeniu social-mediów ważnych jest kilka czynności, o których nie możemy pominąć:

  • Własne autorskie teksty i filmy – ważne, aby przekazywane teksty, opisy zdjęć były tworzone przez jedną, odpowiedzialną właśnie za nie osobę. Odbiorca, często odwiedzając media społecznościowe, szybko przyzwyczaja się do jednego stylu pisania, do otrzymywania podobnych treści, tworzonych cały czas w podobnym duchu. To właśnie pomaga w budowaniu pozytywnego i trwałego wizerunku marki.
  • Częste aktualizowanie treści – przeciętny użytkownik portali społecznościowych, odwiedza je do 6 razy dziennie, a średnio aktywny, nawet do 10 razy. Te dane robią wrażenie. Dlaczego ich więc nie wykorzystać?

Oprócz wzbudzania zainteresowania na profilach min. Na Facebooku, warto pozostać wiernym największym przedstawicielom mediów – telewizji, prasie, czy też radiu. Aby to zrobić, należy zaprzyjaźnić się z kilkoma dziennikarzami, oferując im dobrze płatną współpracę, która będzie owocować obustronnie. Dzięki nim zyskamy reklamę, oni dzięki nam zatrudnienie. I w następnej kolejności w prasie będą pokazywały się artykuły o naszym sklepie, produktach, nowościach i najnowszych, wprowadzanych przez nas trendach.

Oczywiście najważniejsza w prowadzeniu naszej kampanii powinna być strona internetowa. Przede wszystkim przejrzysta, czytelna i intuicyjna. Przeciętny klient przebywa na takiej stronie tylko 2 minuty. Trzeba więc zrobić wszystko, aby chciał pozostać na niej jak najdłużej. Pamiętajmy o kilku ważnych rzeczach:

  • Błędy techniczne – im ich więcej, tym strona będzie cieszyła się mniejszą popularnością
  • Brak odnośników do kategorii, produktów, artykułów powoduje, że klient kupuje mniej
  • Uwydatnienie sukcesów na stronie buduje u klienta przekonanie, że decyduje się na zakup
    w firmie, która uparcie dąży do doskonałości i dba o jego zadowolenie
  • Przy wyborze odpowiednich mediów warto zwrócić uwagę na ich (oraz naszą) specyfikę. Należy odpowiedzieć sobie na pytania: jakich klientów potrzebujemy? Jakich już mamy? Do kogo skierowane są nasze produkty? Czy pomimo posiadania klientów w grupie X, nie warto celować też w grupę Y? Dzięki temu będziemy mogli wybrać spośród mediów lokalnych, ogólnopolskich, dzielnicowych, branżowych, ogólnych, lifestyle, wyspecjalizowanych, nastawionych na konkretne działania i produkty. Różnorodność na tym polu jest wielka i tylko od nas zależy, czy dobrze je dobierzemy.

Dla zaawansowanych i pewnie stojących w mediach użytkowników kolejną, skuteczną formą reklamy może być stworzenie szokującej kampanii. Jest ona jednak o tyle ryzykowna, że powierzona osobie, która ma małe, bądź znikome pojęcie o mediach, ich odbiorcach i grupie docelowej, może skończyć się katastrofą. Zwłaszcza, że artykuły i audycje pojawiające się nie w Internecie, chcąc nie chcąc i tak do sieci trafiają. Późniejsze wymazanie tego śladu jest praktycznie niemożliwe. Jednak jak pokazują to przykłady firm amerykańskich, polskich, zagranicznych – niejedna porażka finansowa po nieudanej kampanii przerodziła się w nową falę ogromnych zysków, dotychczas nieodnotowywanych.

Budujemy treści, które zwiększają ruch i sprzedaż w sklepach internetowych. Napisz do nas, porozmawiajmy!

    Każdą przeprowadzaną w mediach kampanię należy bardzo dogłębnie kontrolować

    Nie wolno pozostawiać ich sobie samym i liczyć na to, że „jakoś się rozwiną”. Jeśli zależy nam na osiągnięciu jak najlepszych wyników, trzeba umieć je przeanalizować i na ich podstawie wyciągnąć wnioski. Między innymi – w którą stronę należy rozwinąć naszą kampanię, który punkt się sprawdza, który nie, co pochłania najwięcej pieniędzy, na co naszym zdaniem wydaliśmy za mało…

    Należy pamiętać, że budowanie trwale pozytywnego obrazu naszej marki w mediach, rzeszy wiernych klientów i ich regularnego zainteresowania oferowanymi przez nas produktami to proces długotrwały. Warto jednak poświęcić nawet długi okres czasu, na osiągnięcie na tym polu mistrzostwa. Dzięki temu nasz biznes stanie się bardziej dochodowy, popularny
    i rozpoznawalny, a my zaczniemy odnosić satysfakcję z wykonywanej przez nasz pracy
    i wysiłku, jaki wkładamy w codzienne dążenie do doskonalenia marki.

     

    Pomysły na zwiększenie sprzedaży w e-sklepach

    Wywiad z Filipem Duszczakiem – czasem trzeba też pozwolić pracownikowi uderzyć w ścianę, żeby poczuł jak to boli

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl