Marketing i Biznes Marketing Event marketing jako narzędzie do budowania relacji

Event marketing jako narzędzie do budowania relacji

Event marketing jako narzędzie do budowania relacji

Nieformalne spotkanie dla przedsiębiorców

Sprawdź Founders Beer!

Codziennie staramy się budować relacje, czy to w pracy, czy na zakupach lub na piątkowej imprezie z przyjaciółmi. Bez nawiązywania jakiejkolwiek relacji nie zaistniejemy, nikt nie będzie o nas wiedział i będzie nam trudniej funkcjonować w świecie. Siedząc zamkniętym w czterech ścianach, słuchając radia czy przeglądając różne portale internetowe i nie podejmując żadnej aktywności, tracimy na tym i to więcej niż nam się wydaje. Tak samo jest z markami. Jeśli marka nie wyjdzie poza ramy Internetu, zginie. Nikt nie pozna jej produktu, ani nie będzie dobrze kojarzyć czym dana firma się zajmuje, nie mówiąc już o tym jaką ma nazwę.

Tworzenie wizerunku w Internecie jest praktykowane i dobrze znane wszystkim. Jest już to standard, który marki bardziej lub mniej umiejętnie wykorzystują. Prowadzone przez specjalistów działania w social media, reklamowanie się na różne sposoby oraz budowanie internetowej relacji ze zbudowaną już społecznością, marki mają opanowane do perfekcji. Wiedzą jak to robić, wiedzą jak wybrnąć z kryzysu, a także wiedzą czym warto się chwalić, a co zachować dla siebie. Wszystko to dzieje się, po to, aby wywołać reakcję swoich odbiorców. Jednak czy te działania wystarczą do zbudowania trwałej i dobrej relacji między marką a klientem, czy partnerem? Oczywiście, że nie!

Właśnie tu, pojawia się miejsce na event marketing, który staje się coraz bardziej docenianą i popularną formą promocji marki. W firmach powstają specjalne działy, powstają agencje zajmujące się organizacją imprez firmowych zarówno tych wewnętrznych jak i zewnętrznych. Coraz częściej marki doceniają możliwości event marketingu i umiejętnie go wykorzystują. Event marketing od wielu lat ma spore znaczenie. W starożytności organizowane olimpiady miały na celu nawiązanie relacji oraz dostarczenie rozrywki mieszkańcom. Event marketing przez wiele lat kształtował się i nabierał coraz większego znaczenia. Tworzyły się pewne zasady, dotyczące tego jak i gdzie wykorzystać możliwości organizowania wydarzeń. Event stał się narzędziem wspierającym działania marketingowedziałania public relations. Z roku na rok można zaobserwować coraz więcej działań event marketingowych, co jest oznaką, że marki są świadome możliwości tego narzędzia i potrafią je odpowiednio wykorzystać.

Jak event marketing pomaga w budowaniu relacji?

Organizowanie różnych wydarzeń, których odbiorcą są nasi klienci, współpracownicy, czy partnerzy pozwalają na bliższe poznanie i kontakt bezpośredni. Jest to o tyle ważne, że w dobie Internetu, zapominamy często o kontaktach międzyludzkich, a przecież stwarzanie okazji do spotkania i łączenia przyjemnego z pożytecznym to idealny sposób na budowę długotrwałych relacji.  Po przez organizację wydarzeń dajemy możliwość poznania marki i jej produktów czy usług. Stawiamy markę w dobrym świetle i budujemy wizerunek autentycznej, eksperckiej i przyjaznej dla odbiorcy marki.

Dobrym przykładem budowania skutecznej relacji jest jedna z firm kosmetycznych – Semilac. Marka prócz działań w social media organizuje spotkania dla swoich obecnych jak i przyszłych klientów. Ich grupą docelową są klientki indywidualne jak i kosmetyczki mające swój zakład kosmetyczny. Spotkania odbywają się w kilku miastach w Polsce, a prowadzącym jest dobrze znany Rafał Maślak, który spełnia rolę ambasadora marki. Podczas spotkań uczestnicy zdobywają wiedzę na temat produktów marki, mają okazję poznać i wypróbować produkt, a także mogą skorzystać z usługi stylizacji paznokci. W ten sposób marka informuje swojego odbiorcę o kilku rzeczach. Po pierwsze o tym czy się zajmują. Po drugie o tym jakie produkty posiadają. Po trzecie o tym, że prowadzą Akademię Semilac, gdzie uczą jak poprawnie wykonać stylizację paznokci i jak o nie dbać. Jedno wydarzenie, a mnóstwo informacji. Marka doskonale daje się poznać i dzięki temu ich relacje są długotrwałe i skuteczne. Kreowanie swojego wizerunku po przez event marketing jako marki odpowiedzialnej, eksperckiej i przyjaznej, przynosi efekty zaraz po wydarzeniu jak i w późniejszym czasie. W tym przypadku marka dosłownie wyciska wszystko, co event marketing daje.

Możliwości do budowy relacji jest mnóstwo, trzeba tylko wiedzieć kiedy i gdzie się pojawić lub zorganizować wydarzenie i jak wykorzystać możliwości eventu i marki. Stwarzanie okazji do poznania swojego odbiorcy jest dość istotnym elementem w życiu firmy. Zapraszanie na wydarzenia kluczowych klientów, czy partnerów jest niemalże obowiązkiem firmy. Nie wystarczy tylko zbudować dobre relacje, ale o relacje trzeba dbać i pielęgnować je, a właśnie organizacja wydarzeń, to idealna okazja do pielęgnowania zbudowanych wcześniej relacji. Jeśli marka nie będzie dbać o nawiązane relacje, to nie będą one długotrwale, a wypracowany wcześniej wizerunek jako przyjaznej marki, szybko może się zmienić w negatywny odbiór firmy przez klienta. Istotne jest, aby marka wychodziła poza ściany swojego biura i stwarzała możliwości do budowania, kontynuowania i polepszania wypracowanych relacji. Bez tego będzie trudniej funkcjonować w obecnym świecie.

Event marketing to nie tylko relacje zewnętrzne, ale również wewnętrzne. Jeśli firma integruje i dba o swoich pracowników, wtedy pracownicy  dbają o to, by marka lepiej funkcjonowała. Praca staje się przyjemniejsza i przynosi oczekiwane efekty. Budowanie relacji po przez event marketing powinno odbywać się zarówno wewnętrznie jak i zewnętrznie. Wtedy wszystko będzie miało większy sens, a i korzyści będą lepsze dla obu stron.

„Marka, która buduje relacje po przez event marketing, wygrywa.”

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/event-jako-narzedzie-pr-2/

Jak przygotować dobry event i zbudować wokół niego content?

3 firmy, które wiedzą, jak pozyskiwać lojalnych klientów Red Bull, Zalando, Airbnb

 

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl