Diabeł tkwi w szczegółach – event jako narzędzie PR

03.06.2015 AUTOR: Paulina Pięta

Sposobów na poprawę swojego wizerunku, pokazania się jako specjalisty wraz z trafieniem w odpowiednią grupę docelową są dziesiątki. Dobór najlepszych narzędzi zawsze wiąże się z celem, jaki chcemy osiągnąć. Są jednak formy uniwersalne, które sprawdzają się w wielu współczesnych biznesach – to zdecydowanie event.

Event – dlaczego warto?

Dlaczego? Eventy łączą w sobie kilka mniejszych narzędzi, które skumulowane, stanowią idealny sposób, na dotarcie do odpowiedniego odbiorcy. Skupiają naszych potencjalnych klientów i pozwalają na spotkanie twarzą w twarz, i rozmowę, która nadal jest najskuteczniejszą formą sprzedaży. Dlatego organizacja wydarzenia, to idealna forma zaktywizowania uczestników i dotarcia z wieloma propozycjami produktów czy usług w jednym miejscu.

Tylko, jak to zrobić z klasą i niezbyt nachalnie? Tu wystarczy dobrze zaplanować event, wczuwając się w rolę uczestnika. Diabeł tkwi w szczegółach – mawiają, dlatego dobrze zwrócić na nie uwagę, np. darować sobie długie wstępy i zakończenia oraz kilkakrotne wymienianie partnerów tudzież patronów medialnych. Dużo skuteczniejsze będzie postawienie roll-upu na sali-ludzie jednak nadal są wzrokowcami.

Inna, zdawałoby się błaha sprawa, to wręczenie uczestnikom ologowanych gadżetów. Nie suchych ulotek, które jeszcze na wydarzeniu lądują w odpowiednim pojemniku. Dobór gadżetów powinien być również przemyślany, np. lepiej rowerzystom zaproponować bidon z logo niż długopis, miłośnikom psów obrożę czy zabawkę dla pupila, a inwestorom eleganckie pióro. Są to rzeczy używane na co dzień przez naszych odbiorców, dlatego zostaną na dłużej w pamięci.

Dobrą praktyką jest podarowanie uczestnikom eventu zniżki lub bonusu dedykowanego specjalnie dla nich. Zabieg ten z pewnością sprawi, że poczują się wyróżnieni i przekażą tę informację swoim znajomym, bezpośrednio lub za pomocą mediów społecznościowych.

Event na portalach społecznościowych

Jeśli mowa już o portalach społecznościowych, to warto umożliwić uczestnikom  korzystanie z nich przed wydarzeniem, podczas trwania eventu i po jego zakończeniu. I nie chodzi tu, o WiFi, które powinno być już  standardem każdego wydarzenia, ale mam na myśli sprawy, takie jak chociażby: oficjalny hashtag, wspólne zdjęcie, filmik, lub też różnego rodzaju konkursy aktywizujące przybyłych gości. Jest to dla nas darmowa reklama, dlatego powinniśmy o to zadbać.

Jednym z najważniejszych aspektów dobrego eventu jest choć wciąż mało stosowanym w polskich realiach odpowiedni networking. W końcu skupiamy w jednym miejscu ludzi zainteresowanych tą samą tematyką, którzy na co dzień nie mają czasu, okazji ani możliwości, by spotkać się z tyloma osobami ze swojej branży. Istnieje szereg sposobów, które można wykorzystać, by każda z uczestniczących w evencie osób wyszła z choć kilkoma nowymi kontaktami, ale to temat na osobną publikację.

Podsumowując event jest sprawdzonym, angażującym sposobem na nienachalne zdobycie nowych fanów marki tudzież klientów naszych produktów czy usług. Jeżeli są przypadki gdzie event nie przyniósł żadnych korzyści, to istnieje prawdopodobieństwo, że został po prostu źle zorganizowany. Tu sprawę rozwiązuje zatrudnienie do organizacji zewnętrznej firmy, która podejdzie do tego tematu profesjonalnie i sprawi, że klienci przyjdą do nas sami.

Czytaj również:

Ciężko mnie zaskoczyć! – wywiad z Pauliną Piętą – Eventualnie.com

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail