Założenie sklepu internetowego to nie tylko wymyślenie nazwy, określenie przewodniej grupy produktowej, pozyskanie odpowiednich kontaktów i kooperantów oraz postawienie strony. Sukces tego rodzaju przedsięwzięcia jest bowiem przede wszystkim uzależniony od dalszych działań, które mają sprawić, że potencjalni klienci będą chętnie odwiedzać Twoją witrynę i kupować oferowane przez Ciebie produkty.
Należy więc koniecznie podkreślić, iż dalszy rozwój sklepu internetowego zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania. Poznaj kilka praktycznych porad, które podpowiedzą Ci, jak rozkręcić sklep internetowy, a tym samym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Zainwestuj w pozycjonowanie
Podstawą każdego dobrze prosperującego sklepu internetowego jest skuteczne promowanie witryny. Warto w tej materii skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Specjaliści zajmą się zoptymalizowaniem strony internetowej pod kątem wymagań SEO. Zarekomendują poprawki do wdrożenia, które pozwolą skutecznie wypromować stronę, aby znalazła się ona możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Agencja marketingowa zajmie się także doborem odpowiednich słów kluczowych. Frazy dobierane są na podstawie analizy rynku i konkurencji. Hasła kluczowe muszą później zostać wykorzystane na stronie internetowej. Poszczególne treści nie powinny być jednak wyłącznie nasycone adekwatnymi frazami, ale także czytelne dla odbiorcy.
Zainwestuj w płatne reklamy w systemie Google Ads
Zanim pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne, warto wykorzystywać narzędzie jakim są płatne reklamy. Każdy użytkownik wpisujący konkretną frazę w wyszukiwarkę w pierwszej kolejności widzi bowiem linki sponsorowane. Jeśli pośród nich znajdzie się adres strony www Twojego sklepu internetowego, zwiększysz swoje szanse na to, iż potencjalni klienci odwiedzą akurat Twoją witrynę i dokonają zakupu. Wykorzystaj także inne narzędzia, jak np. Google Merchants Center, który pozwoli Ci stworzyć reklamy typowo produktowe.
Dbaj o swoich klientów
Rozwój sklepu internetowego uzależniony jest również od Twojej postawy i podejścia do klienta. Pamiętaj, żeby troszczyć się o kupujących, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie, aby chętniej do niego wracali. Możesz np. wysłać dotychczasowym kupującym drobny upominek lub kupon rabatowy z okazji urodzin. Stale utrzymuj kontakt z Twoimi odbiorcami, możesz np. zapytać o ocenę Twojego sklepu lub zaproponować kolejne rozwiązanie, które będzie idealnym uzupełnieniem dotychczas zakupionego produktu. Pamiętaj także o nowych klientach. Zaproponuj atrakcyjny rabat na pierwsze zakupy lub nagrodę za dopisanie się do newslettera. Cyklicznie zamieszczaj także posty na portalach społecznościowych, które mogą stać się przyczyną wartościowych dyskusji.
Dbaj o swój wizerunek
Niezwykle istotna jest również dbałość o Twój wizerunek. Nie rezygnuj z tworzenia zakładek typu „O nas” czy „Jak działamy”. Wbrew pozorom potencjalni klienci lubią wiedzieć co i od kogo kupują. Postaraj się więc zamieścić na stronie swoje zdjęcie i zdjęcia Twoich współpracowników oraz krótkie opisy, które wyjaśnią potencjalnym odbiorcom skąd wziął się pomysł na taką specyfikę sklepu i branżę. W ten sposób skrócisz dystans i nawiążesz nieco bliższą relację. Dodatkowe zakładki to również dodatkowa możliwość na zawarcie kluczowych słów, niezwykle istotnych w procesie pozycjonowania. Staraj się także często udzielać na branżowych forach i wypowiadać na tematy, które dodatkowo pozwolą Ci zareklamować Twoje produkty. Występując w roli eksperta, pokażesz, że konkretna tematyka jest Ci naprawdę bliska. W ten sposób staniesz się rozpoznawalny, a potencjalni klienci chętniej skorzystają z usług fachowego doradcy.
Artykuł sponsorowany
Zostaw komentarz