Marketing i Biznes Luźne Jak rozkręcić sklep internetowy?

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Jak rozkręcić sklep internetowy?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Założenie sklepu internetowego to nie tylko wymyślenie nazwy, określenie przewodniej grupy produktowej, pozyskanie odpowiednich kontaktów i kooperantów oraz postawienie strony. Sukces tego rodzaju przedsięwzięcia jest bowiem przede wszystkim uzależniony od dalszych działań, które mają sprawić, że potencjalni klienci będą chętnie odwiedzać Twoją witrynę i kupować oferowane przez Ciebie produkty.

 Należy więc koniecznie podkreślić, iż dalszy rozwój sklepu internetowego zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego zaangażowania. Poznaj kilka praktycznych porad, które podpowiedzą Ci, jak rozkręcić sklep internetowy, a tym samym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. 

Zainwestujpozycjonowanie 

Podstawą każdego dobrze prosperującego sklepu internetowego jest skuteczne promowanie witryny. Warto w tej materii skorzystać z usług profesjonalnej agencji marketingowej. Specjaliści zajmą się zoptymalizowaniem strony internetowej pod kątem wymagań SEO. Zarekomendują poprawki do wdrożenia, które pozwolą skutecznie wypromować stronę, aby znalazła się ona możliwie jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Agencja marketingowa zajmie się także doborem odpowiednich słów kluczowych. Frazy dobierane są na podstawie analizy rynku i konkurencji. Hasła kluczowe muszą później zostać wykorzystane na stronie internetowej. Poszczególne treści nie powinny być jednak wyłącznie nasycone adekwatnymi frazami, ale także czytelne dla odbiorcy. 

Zainwestujpłatne reklamysystemie Google Ads

Zanim pierwsze efekty pozycjonowania będą widoczne, warto wykorzystywać narzędzie jakim są płatne reklamy. Każdy użytkownik wpisujący konkretną frazę w wyszukiwarkę w pierwszej kolejności widzi bowiem linki sponsorowane. Jeśli pośród nich znajdzie się adres strony www Twojego sklepu internetowego, zwiększysz swoje szanse na to, iż potencjalni klienci odwiedzą akurat Twoją witrynę i dokonają zakupu. Wykorzystaj także inne narzędzia, jak np. Google Merchants Center, który pozwoli Ci stworzyć reklamy typowo produktowe.

Dbajswoich klientów 

Rozwój sklepu internetowego uzależniony jest również od Twojej postawy i podejścia do klienta. Pamiętaj, żeby troszczyć się o kupujących, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie, aby chętniej do niego wracali. Możesz np. wysłać dotychczasowym kupującym drobny upominek lub kupon rabatowy z okazji urodzin. Stale utrzymuj kontakt z Twoimi odbiorcami, możesz np. zapytać o ocenę Twojego sklepu lub zaproponować kolejne rozwiązanie, które będzie idealnym uzupełnieniem dotychczas zakupionego produktu. Pamiętaj także o nowych klientach. Zaproponuj atrakcyjny rabat na pierwsze zakupy lub nagrodę za dopisanie się do newslettera. Cyklicznie zamieszczaj także posty na portalach społecznościowych, które mogą stać się przyczyną wartościowych dyskusji.

Dbajswój wizerunek 

Niezwykle istotna jest również dbałość o Twój wizerunek. Nie rezygnuj z tworzenia zakładek typu „O nas” czy „Jak działamy”. Wbrew pozorom potencjalni klienci lubią wiedzieć co i od kogo kupują. Postaraj się więc zamieścić na stronie swoje zdjęcie i zdjęcia Twoich współpracowników oraz krótkie opisy, które wyjaśnią potencjalnym odbiorcom skąd wziął się pomysł na taką specyfikę sklepu i branżę. W ten sposób skrócisz dystans i nawiążesz nieco bliższą relację. Dodatkowe zakładki to również dodatkowa możliwość na zawarcie kluczowych słów, niezwykle istotnych w procesie pozycjonowania. Staraj się także często udzielać na branżowych forach i wypowiadać na tematy, które dodatkowo pozwolą Ci zareklamować Twoje produkty. Występując w roli eksperta, pokażesz, że konkretna tematyka jest Ci naprawdę bliska. W ten sposób staniesz się rozpoznawalny, a potencjalni klienci chętniej skorzystają z usług fachowego doradcy.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl