Marketing i Biznes E-mail marketing Jak efektywnie wykorzystać stopkę newslettera?

Jak efektywnie wykorzystać stopkę newslettera?

Jak efektywnie wykorzystać stopkę newslettera?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jak efektywnie wykorzystać stopkę newslettera

Często zaniedbywana, czasami nawet pomijana w komunikacji email marketingowej… Stopka maila, czyli taki fragment w wiadomości, który z jednej strony nie wnosi zbyt wiele do głównego przekazu, z drugiej zaś stanowi ważny element konstrukcji maila.

W stopce najczęściej znajdują się informacje na temat wysyłającego oraz link wypisu. Niektórzy dodają jeszcze inne informacje, jak link do regulaminu,polityki prywatności, dane do kontaktu, czy preferencji.

Dlaczego akurat stopka newslettera?

Stopka rzadko kiedy się zmienia. Jest najczęściej stałym elementem w wiadomości, stanowi niejako podpis listu wysyłanego do odbiorcy. Subskrybenci przyzwyczajają się do obecności tego końcowego fragmentu maila, spodziewają się też, że uzyskają tam informacje o nadawcy.

Zobacz, jak możesz efektywnie wykorzystać stopkę newslettera do tego, aby zwiększyć wiarygodność swojej marki, zachęcić do większej interakcji, czy poinformować o Twoich innych ofertach.

Ułatw kontakt

Odbiorcy docenią to, że jesteś zawsze gotowy na kontakt z nimi. Dlatego warto dodawać w stopce dane kontaktowe, takie jak numer telefonu czy dedykowany adres mailowy.

Dodaj wyróżnienia

Uzyskałeś różnego rodzaju nagrody konsumenckie, certyfikaty czy wysokie noty w portalach z opiniami? Pochwal się nimi! Stopka to idealne miejsce aby zwiększyć wiarygodność swojej marki. Sprawdza się szczególnie w e-commerce, gdy proces decyzyjny o zakupie przebiega niezwykle szybko.

Pokaż to, co oferujesz dodatkowo

Podkreśl i udowodnij, że warto skorzystać właśnie z Twojej oferty. Oprócz wyróżnień i dobrych opinii możesz dodać w stopce powody, dla których Twoja firma jest lepsza od innych. Może być to (w przypadku np. e-commerce) informacja o darmowej dostawie, czasie na bezpłatny zwrot towaru, gwarancja itp.

Oferuj odbiorcy wartość dodaną

Pokaż, że zależy Ci nie tylko na sprzedaży, ale też na treściach przydatnych dla odbiorcy. Na przykład w przypadku transportu lub biur podróży dobrym pomysłem jest zamieszczenie prognozy pogody dla miasta, do którego wybiera się klient. Mała rzecz, a pozwoli odbiorcy lepiej się spakować na podróż i zaplanować pobyt. 🙂

Kieruj do social mediów

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kierować subskrybentów do innych miejsc, gdzie mogą Cię znaleźć. Taką rolę pełnią ikony social media. Dzięki temu możesz, bez większych nakładów pracy, pozyskać nowych followersów czy fanów. Dodatkowo warto połączyć działania mailingowe z tymi prowadzonymi w mediach społecznościowych.

Ikony social media mają czasami też formę “sprawdzacza” wiarygodności marki – gdy odbiorca nie jest pewny, czy może zaufać firmie, sprawdza, jak zachowuje się w innych mediach, jakie pojawiają się komentarze czy opinie na profilu itp.

Kieruj do innych przydatnych miejsc

Jeśli zależy Ci na tym, aby odbiorcy szczególnie odwiedzali pewne miejsca na Twojej stronie, warto dodać odpowiednie linki. Tym sposobem zwiększasz szansę na zapoznanie się przez subskrybenta z treściami tam zawartymi. Może być to link do bloga czy bazy wiedzy, jak w przykładzie poniżej.

Zachęcaj do dołączenia do klubu

Jeśli w swoich działaniach oferujesz klub lojalnościowy, stopka to dobre miejsce, aby o nim informować i przypominać. Wskaż korzyści z dołączenia do klubu.

Gdy z kolei Twój użytkownik jest już klubowiczem, warto w stopce dodać informację o np. ilości punktów na karcie. Taki prosty element, a czasami potrafi zwiększyć sprzedaż (szczególnie, gdy dodasz, że od pewnej ilości Twój odbiorca otrzyma jakiś rabat czy gratisy).

Zachęcaj do zainstalowania aplikacji

Podobnie jak w przypadku klubu lojalnościowego – możesz w stopce zachęcać do zainstalowania aplikacji, jeśli taką oferujesz. Dodając linki i oznaczenia, w jakich sklepach można aplikację pobrać, ułatwiasz użytkownikom smartfonów szybką realizację. Pamiętaj tylko, by przyciski były odpowiednio duże i pozwalające na wygodne “kliknięcie” na ekranie dotykowym.

Podsumowując…

Jak widzisz, stopka newslettera – element wydawać by się mogło mało istotny w wiadomości – może przynieść Ci wiele dodatkowych korzyści. Oprócz oczywistych wartości sprzedażowych i wizerunkowych, może też przyczynić się do lepszej dostarczalności. A to za sprawą tego, że filtry antyspamowe często badają stosunek tekstu do grafiki. Gdy grafiki jest zbyt dużo, filtr może uznać wiadomość za spam. Stopka newslettera, zawierająca dużo tekstu, może równoważyć ilość znaków. Więc nie rezygnuj z niej na rzecz grafik czy ikon.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl