Email marketing w Polsce w liczbach – globalne badanie porównawcze GetResponse

06.11.2018 AUTOR: REDAKCJA

Jak rozwija się email marketing na świecie? Jakie są średnie wskaźniki otwarć  i kliknięć w Polsce w różnych branżach? Kiedy wysyłać emaile i czy emoji  w temacie to dobry pomysł? Eksperci GetResponse przeanalizowali prawie 2 miliardy wiadomości wysłanych przez prawie 3000 marketerów ze 126 krajów.

 

„Email marketing w Polsce w liczbach” to kompleksowe porównanie danych z Polski i ze świata. Badanie ma na celu wsparcie marketerów i przedsiębiorstw m.in. w zakresie analizy strategicznego podejścia do email marketingu, zdobycia wiedzy dotyczącej najlepszych praktyk w email marketingu, zwłaszcza przy ekspansji globalnej i pracy w międzynarodowym środowisku, kiedy wysyła się wiadomości do klientów z całego świata.

– Z pewnością marketerzy robią wszystko, żeby ich kampanie osiągały jak najlepsze wyniki: korzystają z marketing automation, prowadzą testy A/B, regularnie segmentują listę i szukają nowych sposobów na poprawę kontaktu z odbiorcami. Analizując statystyki, zastanawiają się – jak mogę wyróżnić się wśród konkurencji? Sprawdziliśmy, jak rozwija się email marketing  na poszczególnych kontynentach oraz jakie są średnie wskaźniki otwarć
i kliknięć w wybranych krajach i w różnych branżach. Szczególną uwagę poświęciliśmy danym z rynku polskiego
– mówi Natalia Paczóska, Head
of Marketing w GetResponse Polska.

 

Email marketing na świecie

Wyniki działań email marketingowych różnią się w zależności od kontynentu i kraju. Bardzo dużo zależy od nawyków klientów, ich poziomu wiedzy na temat marketingu oraz uwarunkowań prawnych obowiązujących w danym państwie. Przykładowo, tam, gdzie najpopularniejszym sposobem subskrypcji jest zapis z potwierdzeniem (double opt-in), np. w Niemczech, Francji czy Holandii, zaangażowanie odbiorców jest wyższe niż w krajach, w których zazwyczaj zapisujemy się na listę bez dodatkowego potwierdzenia (np. USA).

– W 2017 marketerzy z całego świata wysłali więcej newsletterów niż liczy populacja Chin i Indii razem wzięta, a Europa wyprzedza Amerykę Północną pod względem współczynnika otwarć, kliknięć i zgłoszeń spamu? Okazuje się też, że marketerzy z rejonu Oceanii wysyłają tyle samo newsletterów co marketerzy z Afryki, choć mieszka tam znacznie mniej ludzi. Ale, co najważniejsze, powyższe dane są dowodem na to, jak skuteczny jest email marketing – średni współczynnik otwarć i zaangażowania wynosi 24,82% – mówi Piotr Gzela, International Business Coordinator w GetResponse.

Email marketing w Polsce

Najwięcej osób otwiera wiadomości dotyczące nieruchomości (57,37%), sztuki i rozrywki (48,32%) i usług prawnych (46,74%). Współczynnik wypisów najwyższy jest w branży agencji marketingowych (0,49%).

Dzięki porównaniu sprawdzisz:

  • jakie wyniki zazwyczaj osiąga się w poszczególnych branżach,
  • jak zmienia się zaangażowanie w zależności od wielkości bazy,
  • jakie są wyniki dla różnych typów wiadomości (autoresponder, newsletter, RSS),
  • jaki jest najlepszy czas na wysyłkę wiadomości email,
  • kiedy wysyłać emaile,
  • jaki wpływ na otwieralność wiadomości ma długość jej tematu,
  • czy emoji w temacie wiadomości to dobry pomysł 😉

Pełna analiza “Email marketing w Polsce w liczbach” dostępna jest za darmo
na stronie www Email marketing statystyki: https://www.getresponse.pl/email-marketing/baza-wiedzy/raporty/email-marketing-statystyki.html. Oprócz statystyk znajdziesz na niej wskazówki ekspertów GetResponse.

 

Analiza została przeprowadzona w okresie od stycznia do kwietnia 2018 roku. Dane na WWW będą aktualizowane.

Więcej informacji:

Natalia Paczóska 
Head of Marketing GetResponse Polska 
natalia.paczoska@getresponse.com

tel. +48 666 837 366

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail