Branża e-marketingu daje nam dziś ogrom możliwości i rozwiązań wspomagających promocję marki w Internecie. Możesz więc komunikować się za pomocą social mediów, kampanii retargetowanej czy nawet notyfikacjom push. Czy w takim razie warto prowadzić komunikację posilając się starym i dobrze nam znanym email marketingiem? W tym artykule przedstawię Ci 7 powodów, które mówią, że warto!

1. Email marketing jest tani

Email marketing to jeden z tańszych sposobów na docieranie z reklamą do odbiorców. Koszt takiego dotarcia bezpośrednio do skrzynki mailowej każdego subskrybenta, może wynosić w przypadku dużej bazy nawet mniej niż jeden grosz.

Email marketing opłaca się nie tylko dużym graczom, ale też małym firmom, które nie dysponują specjalnym budżetem, lub takim, które dopiero wychodzą na rynek. Platformy do email marketingu oferują tanie, a nawet darmowe plany na start, warto więc spróbować swoich sił i rozpocząć budowanie bazy odbiorców.

2. Jest prosty w użyciu

Wielu mogłoby się wydawać, że stworzenie strategii, kreacji, a następnie wysyłka kampanii mailingowych jest zadaniem dla najbardziej doświadczonych marketerów. Nic bardziej mylnego – email marketing może robić każdy i nie potrzebuje do tego sztabu specjalistów.

Nieraz wystarczy nawet kilka godzin, aby stworzyć kampanię od zera. Nie musisz prosić o pomoc grafików czy programistów, ponieważ wszystko będziesz w stanie zrobić samodzielnie. Potrzebujesz jedynie treści i ewentualnie obrazków. Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest intuicyjna aplikacja do wysyłania mailingów, a także prosty kreator szablonu, dzięki któremu za pomocą kilku kliknięć myszką, zbudujesz ładny mailing.

Przykład szablonu mailingu tworzonego we FreshMail Designerze

3. Email marketing jest skuteczny

Czy wiesz, że odpowiednio przygotowany email marketing może przynieść Ci aż 3800% ROI? Z kolei w branży e-commerce odpowiada za blisko 1/5 zamówień online. Jeśli te dane Cię nie przekonują, zobacz case study kampanii dla Dr Tusz, przygotowanej przez FreshMail. Tam, zainwestowana w email marketing złotówka, przyniosła ponad 90 zł sprzedaży online.

Co jeszcze składa się na skuteczność email marketingu? Przede wszystkim to, że jest treścią długotrwałą – to znaczy, że nie zniknie po kilku chwilach jak post w newsfeedzie, który zalany nową falą aktualności, przejdzie do wiecznego zapomnienia. Email będzie cierpliwie czekał na otwarcie w skrzynce mailowej Twojego odbiorcy.

Ona z kolei jest traktowana przez odbiorcę bardzo osobiście – poświęca on więcej czasu na zapoznanie się z treściami tam zawartymi, niż na wspomnianej wcześniej tablicy w mediach społecznościowych.

4. Pozwala kierować treści do osób zainteresowanych ofertą

Email marketing tym różni się od tradycyjnych form reklamy, że jest w stanie dotrzeć do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą lub branżą, ponieważ z jakiegoś powodu zapisały się do Twojego newslettera. Dzięki temu, że trafiasz do konkretnej grupy odbiorców (zamiast do nieokreślonego audytorium), zwiększasz szansę na konwersję.

5. Email marketing jest bezpośredni

Niewiele jest platform, które pozwalają na tak bezpośrednią i osobową komunikację, jak email. Poprzez segmentację możesz dotrzeć do poszczególnych odbiorców z niepowtarzalną, dopasowaną do ich preferencji i zachowań, ofertą.

Mailing IKEA dopasowany do zachowań zakupowych klienta

Email pozwala również na interakcję – odpowiednio ustawiając adres do odpowiedzi, pozwalasz odbiorcy zwrócić się do Ciebie z pytaniem czy sugestią. A to z kolei pokazuje, na jakim poziomie jest Twoja obsługa klienta. Gdy dojdzie do tego jeszcze personalizacja, email stanie się potężnym narzędziem do budowania lojalnej społeczności. Dlatego kolejnym argumentem za email marketingiem jest to, że…

6. Pozwala budować relacje z odbiorcami

Pozyskanie nowego klienta jest o wiele trudniejsze, niż utrzymanie dotychczasowego. Warto o tym pamiętać – szczególnie, gdy masz do dyspozycji takie narzędzie jak email. Poprzez działania lead nurturingowe i wykorzystanie automatyzacji email marketingu, nie tylko “przepchniesz” subskrybenta do dalszego etapu w lejku sprzedażowym, ale personalizując wiadomości, zbudujesz z nim relację i lepszą rozpoznawalność Twojej marki.

7. Email marketing jest mierzalny

Działania email marketingowe bardzo łatwo zmierzyć i wyciągnąć z nich wnioski. Analizując raporty z wysyłek dowiesz się, jakie działania się sprawdzają, a które powinieneś poprawić. Zwróć uwagę na to, że żadna inna forma reklamy nie da Ci tak wyczerpujących i natychmiastowych wyników. Dzięki analizie raportów, kolejne kampanie będą przynosiły jeszcze lepsze efekty.

Podsumowanie

Email marketing jest kamieniem węgielnym całej komunikacji internetowej od swojego początku w 1971 roku, aż po dzień dzisiejszy. Nie wyobrażamy sobie też funkcjonowania bez własnej skrzynki mailowej. Skoro więc przez tyle lat jego popularność nie zmalała, oznacza to, że jest to dobra inwestycja dla każdego, kto chce wykorzystywać email w swojej komunikacji marketingowej.

  • Basic, ale warto raz na czas sobie o tym przypomnieć.

    • Dokładnie. Prosto i sensownie.

  • Dlatego warto dbać o swoją bazę adresów email 🙂

Polecane Artykuły