Marketing i Biznes E-commerce Zdjęcie reklamowe: Samemu nie zrobisz tego dobrze!

Zdjęcie reklamowe: Samemu nie zrobisz tego dobrze!

Zdjęcie reklamowe: Samemu nie zrobisz tego dobrze!

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Zdjęcie reklamowe jest prawdopodobnie najmniej autentycznym działem fotografii. Chyba każdy z nas czy to w prasie, czy na bilbordach spotyka się z pięknymi wyretuszowanymi modelkami, czy produktami wyglądającymi tak świetnie, że każdy z nas chce je mieć.

Mało kto jednak zdaje sobie sprawę z tego, że czasami nad naprawdę prostymi zdjęciami pracuje sztab ludzi. Jak w wielu branżach, tak i w reklamowej najważniejszy jest pomysł i to od niego wszystko się zaczyna. Przy dzisiejszym rozwoju technologii ogranicza nas jedynie wyobraźnia i to od niej w dużej mierze zależy czy produkt się sprzeda.

Zdjęcia reklamowe mają pokazywać dany produkt takim, jakim byśmy chcieli go widzieć, a nie takim jaki jest. Najlepszym przykładem tego jest najpopularniejsza na świecie sieć fastfoodów, która zdjęcia swoich hamburgerów przedstawia w taki sposób, że nawet największy ich przeciwnik nie zdoła odwrócić głowy. Te fotografie mają niewiele wspólnego z produktem, który otrzymuje konsument a często wręcz są niepodobne.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Kilka lat temu miałem okazję poznać osobę, która pracowała przy sesjach zdjęciowych wyżej wymienionych hamburgerów. Co ciekawe, na świecie jest tylko kilku fotografów, którzy pracują dla sieci na literę „M”. Wiem, że przed kilkoma laty, sesję wykonywała fotografka z Japonii.  Warto tu wspomnieć, że fotograf jest jedną z mniej istotnych osób biorących udział w sesji zdjęciowej (wprawdzie to on musi pokierować grupą ludzi, ale sam nie wykonuje największej pracy). Najistotniejsi są „styliści” jedzenia. To oni pracują nad tym, by hamburger wyglądał apetycznie, upinają wszystko na wykałaczki by wyglądał sprężyście, dbają o koloryt każdego ze składników. Warto tutaj dodać, że składniki w kanapce tracą swój wygląd po kilkunastu, może kilkudziesięciu minutach, a sesja jednej kanapki potrafi trwać wiele godzin. I tutaj ciekawostka. W jaki sposób sprawić, by mięso wyglądało apetycznie, posiadało odpowiedni kolor i było dobrze wypieczone? Opalarką. Tak dokładnie opalarką do metalu.

    Zaraz po stylistach żywności są asystenci od oświetlenia. Sztab ludzi dba o to, żeby produkt był odpowiednio oświetlony, by nie tworzyły się żadne cienie, nie było prześwietleń lub niedoświetleń. Wszystko ma wyglądać jak z obrazka.

    zdjęcie reklamoweNa sam koniec zostaje postprodukcja. Gdy zdjęcie jest już zrobione, zostają „ostatnie”, często wielogodzinne szlify, by dopieścić naszego hamburgera, umieścić na odpowiednim tle, by każdy, kto go zobaczy zrobił się głodny.

    A na rynku jest niewielu cenionych fotografów reklamowych, którzy są w stanie we współpracy ze sztabem ludzi tworzyć cudeńka reklamowe, napędzające firmom sprzedaż. Na koniec kolejna ciekawostka. Firma Mercedes, już kilka lat temu zrezygnowała z fotografowania swoich samochodów do kampanii reklamowych. Fotografów zastąpili graficy 3D.

    Rynek e-commerce na Słowacji

    Rynek e-commerce w Wielkiej Brytanii

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl