Marketing i Biznes E-commerce Wix.com przejmuje platformę dropshippingową obsługującą 350 tys. e-commerców

Wix.com przejmuje platformę dropshippingową obsługującą 350 tys. e-commerców

Firma Wix, która odpowiada za stworzenie CMS-u Wix.com, przejęła platformę Modalyst, z której korzysta 350 tys. e-commerców. Wix podaje, że korzystanie z dropshippingu zwiększa wartość zamówienia nawet o 40%.

Wix.com przejmuje platformę dropshippingową obsługującą 350 tys. e-commerców

Fot. Materiały prasowe

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Wix.com przejmuje Modalyst

Jedna z największych platform SaaS – Wix – oficjalnie połączyła siły z Modalyst przodującym na rynku dropshippingowym. Izraelskiej firmie zależy na wchodzeniu w branżę e-commerce coraz mocniej. Przynajmniej na razie, przegrywa ona w Polsce w konkurencji z WooCommerce, Shoper.pl czy PrestaShop. Po przejęciu Modalyst może się to jednak powoli zmieniać. Ów platforma dropshippingowa oferuje nawet 10 mln produktów i szczyci się 50 mln konsumentów, którzy za jej pośrednictwem dokonali zakupów online. 

 Wix zapowiada, że będzie to krok do przodu, jeśli chodzi o ich ofertę skierowaną do e-commerców, gdyż sklepy będą mogły korzystać z globalnych rynków dostawców. Co ciekawe integracja Modalyst ze sklepami internetowymi bazującymi na CMS-ie izraelskiej firmy jest możliwa już od dawna. Platformę da się również połączyć z e-commercami postawionymi na Shopify czy BigCommerce. Wix nie zapowiedział na razie, czy będzie mieć zamiar odciąć swoją – jakby nie było – konkurencję od platformy. Konsekwencje takiej decyzji mogłyby być jednak spore, nie tyle dla samego Shopify czy BigCommerce, co dla Modalyst, gdyż ilość obsługiwanych e-sklepów znacząco by się zmniejszyła. 

Dropshipping zmienił zasady na rynku e-commerce

Izraelska firma twierdzi, że w wyniku boomu w obszarze e-handlu, zapotrzebowanie na infrastrukturę technologiczną wraz z dostępnością towarów stała się istotna jak nigdy. E-commercy powiększały swoje zasoby, bo spora część handlu przeniosła się do online w wyniku pandemii. Jednak w przypadku małych sklepów, zamawianie i magazynowanie towarów niekoniecznie zawsze było opłacalne. Rozwój rynku e-commerce oznaczał w praktyce równie błyskawiczny wzrost znaczenia platform dropshippingowych. Te łączą sprzedawców z producentami, hurtowniami i dostawcami. 

Według danych Wix, sklepy internetowe, które zintegrowały się z platformami dropshippingowymi, odnotowały wzrost śedniej wartości zamówień o 40%. Ich przychody z kolei miały urosnąć o kolejne 79% w ciągu zaledwie pierwszych czterech miesięcy. 

Popularne na Marketing i Biznes

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl