Marketing i Biznes E-commerce Płatności odroczone PayPo dostępne dla kupujących na Empik.com

Płatności odroczone PayPo dostępne dla kupujących na Empik.com

Empik.com udostępnił swoim klientom opcję odraczania płatności z PayPo, z których obecnie korzysta ponad 500 tys. aktywnych użytkowników. Tylko w tym roku zrealizowano przeszło 3 mln transakcji przy użyciu tej formy płatności, czyli tyle, ile przez cały 2020 rok.

Płatności odroczone PayPo dostępne dla kupujących na Empik.com
Od początku 2021 roku do końca czerwca klienci użyli odroczonych płatności PayPo ponad 3 mln razy W 2026 roku. wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł

Zainteresowanie e-commerce wśród Polaków nie maleje. Z kolejnymi miesiącami udział e-zakupów w całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce utrzymuje się na podobnym poziomie, jak w trakcie pierwszego twardego lockdownu ponad rok temu. To znak, że pod wpływem pandemii w naszym kraju doszło do głębokiej zmiany preferencji konsumentów, czego skutkiem jest rosnące znaczenie kanału online. Jednym z beneficjentów tych zmian są odroczone płatności, których największym dostawcą w Polsce jest PayPo.

Empik – mocny akcent na trzeci kwartał roku

O rosnącej popularności odroczonych płatności PayPo świadczą liczby: od początku 2021 roku do końca czerwca klienci użyli ich ponad 3 mln razy. Tyle samo, co w całym 2020 roku. Początek lipca pokazuje, że PayPo nie zamierza zwalniać tempa. Swoje płatności uruchomiło właśnie na Empik.com.

Empik jest świetnym przykładem firmy, która od lat z sukcesami rozwija się dwutorowo, otwierając nowe salony sprzedaży, ale jednocześnie mocno inwestując w rozwiązania wspierające sprzedaż internetową. Od końca 2019 roku, a w 2020 roku szczególnie, widzimy rosnące znaczenie kanału online w wynikach Grupy Empik. Dostrzegamy też narastające zapotrzebowanie na bezpieczne i wygodne instrumenty do opłacania zakupów w jej e-sklepie. Odroczone płatności są tu idealnym rozwiązaniem, odpowiadającym na potrzeby klientów Empik.com. Wierzymy, że będą oni chętnie korzystać z tej metody, podobnie jak robią to kupujący w innych sklepach z dostępną opcją odroczenia płatności – komentuje Radosław Nawrocki, CEO w PayPo.

Mogą Cię zainteresować

Boom na rynku odroczonych płatności

Popularność e-commerce rośnie. Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 roku. wartość brutto polskiego rynku e-commerce będzie kształtowała się na poziomie 162 mld zł. Ocenia się, że w 2020 roku. kanał internetowy miał już 14 proc. udział w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Na tej fali płyną też nowoczesne metody płatności za zakupy w internecie, a jedną z czołowych w tej kategorii usług stały się odroczone płatności. Szacuje się, że skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 21,2% do 2027 roku. Wśród głównych czynników napędzających tak dynamiczny rozwój wymienia się: szeroką liczbę korzyści oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez firmy oferujące usługę „kup teraz, zapłać później”, a także nawiązywanie kolejnych partnerstw ze sklepami z takich branż jak: moda, elektronika i media oraz DIY.

W Polsce skala użycia odroczonych płatności rośnie nawet szybciej niż tempo wzrostu samego e-handlu. Dzięki integracji z platformami Shoper i IdoSell odroczone płatności PayPo docierają już do klientów ponad 20 tys. e-sklepów. Do dziś osób, które skorzystały z tej formy płatności, jest już ponad 500 tys., a ich liczba stale wzrasta.

Według niedawnego badania IQS, 60% przepytanych osób deklaruje zachowanie wydatków internetowych na dotychczasowym poziomie, a 25% twierdzi, że w najbliższych miesiącach będzie robić zakupy internetowe częściej niż do tej pory. Dostrzegają to kolejne e-sklepy i mocno inwestują w rozwiązania podnoszące wygodę e-zakupów. Prowadzone przez nas rozmowy z partnerami handlowymi pokazują, że mimo 15 miesięcy obowiązywania pandemii, zainteresowanie odroczonymi płatnościami tylko rośnie – dodaje Radosław Nawrocki.

Polecamy również

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl