Rozwój e-commerce w Polsce i na świecie przebiega niezwykle dynamicznie. To daje sklepom internetowym ogromne możliwości, ale również stawia przed nimi nowe wyzwania, na które nie zawsze są przygotowane. Dlatego powstał drukowany magazyn od ikomersiaków dla ikomersiaków.
„E-commerce w Praktyce” ma być przewodnikiem i pomocnikiem w pełnej wyzwań pracy w handlu elektronicznym, pierwszym źródłem rzetelnej wiedzy dla właścicieli e-sklepów, menedżerów e-commerce, osób prowadzących sprzedaż w marketplace’ach, a także szukających skutecznych i sprawdzonych rozwiązań w e-handlu. W magazynie najlepsi specjaliści, zarówno od B2C, jak i B2B, dzielą się najcenniejszymi doświadczeniami, a my kumulujemy je w praktyczny poradnik, by pomóc w optymalizacji wszystkich procesów zachodzących w e-sklepach.
Jednak żeby cokolwiek udoskonalić, najpierw trzeba to zbadać i zmierzyć. Dlatego w pierwszym numerze radzimy, jak przeprowadzić audyt e-commerce. Sprawdzisz, które obszary warto analizować, jak i kiedy to robić, a także jakich narzędzi oraz metod badawczych używać.
Z magazynu „E-commerce w Praktyce” nr 1 dowiesz się m.in:
- w jaki sposób obliczyć rentowność e-sklepu,
- jak przeprowadzić audyt podatkowy w e-commerce,
- co zrobić, by e-sklep działał zgodnie z prawem (m.in. RODO),
- jak zarządzać cenami produktów w sklepie internetowym, kiedy opłaca się je obniżyć,
- jak lista kontrolna audytu SEO pomoże zoptymalizować stronę e-sklepu,
- jak prześledzić zachowania użytkowników na stronie i poznać ich potrzeby,
- dlaczego segmentacja klientów się opłaca i jak ją przeprowadzić,
- jak spersonalizować ofertę, by była skuteczna,
- jak sprawdzić, czy obsługa klienta stoi na najwyższym poziomie i wykorzystać ją do zwiększenia sprzedaży,
- dlaczego kupujący porzucają koszyki i jak temu zaradzić,
- jak prowadzić efektywny retargeting, by klienci szybko, bez obaw i wątpliwości, finalizowali transakcje,
- jak wiadomość SMS zachęca do zakupów na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego,
- jak wykorzystać narzędzia marketing automation, by mniej pracować, a więcej zarabiać,
- jak zoptymalizować logistykę w e-commerce, by pomagała sprzedawać,
- jak powinien wyglądać idealny proces obsługi zwrotów i jak za jego pomocą dopieścić klienta,
- jakie cechy ma skuteczna platforma e-commerce B2B,
- który marketplace jest najlepszy dla Twojego e-sklepu,
- jak skutecznie sprzedawać za granicą.
Magazyn „E-commerce w Praktyce” wyróżnia atrakcyjny i nowoczesny sposób prezentacji treści, m.in. w postaci wskazówek, ramek z informacjami, wyróżnień, gotowych schematów działania.
Przydatne mogą być poniższe zestawiania i dodatkowe materiały
- Lista narzędzia i metod badawczych, które pomogą poznać zachowania i potrzeby użytkowników e-sklepu.
- Wykaz danych, które możesz wykorzystać do segmentacji klientów e-sklepu.
- Tabela scenariuszy retargetingowych zakładających różne powody opuszczenia strony sklepu.
- Katalog 5 rodzajów social proof, które zwiększą zaufanie klientów i sprzedaż w sklepie internetowym.
- Kalendarz usprawnień procesu obsługi klienta dla e-sklepu.
- Wykaz najważniejszych etapów audytu procesu obsługi klienta.
- Spis 7 zasad efektywnej komunikacji posprzedażowej.
- Zestawienie elementów, które warto przeanalizować w procesie logistycznym na etapie wysyłki.
- Lista kontrolna – czy twój e-sklep działa zgodnie z prawem.
- Przykłady niedozwolonych klauzul umownych pojawiających się w regulaminach e-sklepów.
- Wykaz najważniejszych etapów audytu finansowego w sklepie internetowym.
- Lista najistotniejszych funkcji skutecznej platformy B2B.
Wierzymy, że warto uczyć się od najlepszych, dlatego o cenne wskazówki poprosiliśmy przedstawicieli m.in. sklepów: bdsklep.pl, Castorama Polska, Chocolissimo, DrTusz.pl, Lancerto SA.
Mamy nadzieję, że magazyn„E-commerce w Praktyce” okaże się skuteczną bronią w walce o klienta, a co za tym idzie – o coraz większą sprzedaż.
Czekamy na Twoje uwagi oraz przemyślenia.
Autorzy magazynu „E-commerce w Praktyce” 1 (1):
Swoją wiedzą i doświadczeniem podzielili się: Grzegorz Brajewski, Agata Chmielewska, Justyna Dawidziuk, Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk, Mateusz Grzywnowicz, Marcin Jabłoński, Marcin Janczewski, Adam Jankowiak, Marek Kich, Damian Kołata, Marta Komar, Michał Leszczyński, Marta Lewicka, Robert Marczak, Dawid Marut, Andrzej Ogonowski, Wojciech Próchnicki, Mateusz Prus, Tomasz Rodakiewicz, Beata Sałdan, Mariusz Serafin, Szymon Słowik, Piotr Socha, Maja Wiśniewska, Grzegorz Wroniszewski, Konrad Zach,Paweł Zasuń
Zamów już teraz pierwszy numer magazynu „E-commerce w Praktyce”
Zostaw komentarz