Marketing i Biznes E-commerce Jak mały może wygrać z dużym czyli walka Dawida z Goliatem?

Jak mały może wygrać z dużym czyli walka Dawida z Goliatem?

Jak mały może wygrać z dużym czyli walka Dawida z Goliatem?

Wiele małych firm chcąc, nie chcąc musi konkurować z dużo większymi firmami, a nawet korporacjami. Bardzo często przedsiębiorcy myślą, że z góry stoją na straconej pozycji. Nic bardziej mylnego.

W tym krótkim artykule pokażę 4 marketingowe wektory, dzięki którym mała Firma może śmiało konkurować nawet z największymi korporacjami.

Zaczynamy?

#1 Ludzka twarz w biznesie

To jedna z moich ulubionych strategii. Może to zabrzmi prozaicznie, ale ludzie uwielbia robić biznes z innymi ludźmi.

Mało tego, lubią wiedzieć, jak wygląda osoba, z którą mają rozmawiać. Piszę o tym, poniżej coraz częściej transakcje dobijane są na odległość. Pokazanie ludzkiej twarzy przyśpiesza proces bondingu, czyli wytworzenia więzi. Z pewnością domyślasz się już, że dużo łatwiej nawiązać więź z człowiekiem niż korporacyjną machiną.

#2 Każdy klient jest ważny

Duży klient to duża „wartość” w komórce, mały klient mała. Niestety ta strategia działa na korzyść większych odbiorców.

Dla małej firmy każdy klient jest ważny i wyjątkowo traktowany. To oznacza, że ofertę można bardzo elastycznie dostosować.

Inny aspekt tego wektora to – decyzyjność. Procedury wszystko przedłużają. Lubisz na coś czekać? Twoi klienci także nie lubią.

W małych firmach najczęściej rozmawia się z właścicielem bądź osobą, która decyzję prawdopodobnie podejmie na miejscu.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    #3 Specjalizacja

    Małe firmy powinny również korzystać ze strategii specjalistycznego sklepu. Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale korporacje są trochę jak supermarkety, które są w stanie zaproponować bardzo wiele i najczęściej ich poziom specjalizacji pozostawia wiele do życzenia.

    To powoduje, że pracownicy, z którymi się kontaktujesz mają szeroką wiedzę, ale bardzo płytką. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej, gdy rozmawiasz z właścicielem małej firmy. Bardzo często trafisz na eksperta-pasjonata.

    Jak to zrobić? Wskazówka

    Założę się, że w Twojej firmie 10% produktów/usług generuje 90% zysków. Nie mówię o obrotach tylko o tym, co zostaje po odliczeniu kosztów. Warto wybrać sobie te najbardziej rentowne produkty i wokół nich budować firmę.

    Dodatkowy bonus. Dużo łatwiej stworzyć komunikat reklamowy wokół określonej grupy produktów, czy usług. To oznacza, że łatwiej będzie Ci się wyróżnić w Twojej branży.

    Tak, czasami jednym słusznym rozwiązaniem jest rezygnacja z mniej rentownych obszarów działalności.

    #4 Mądry marketing

    Mądry to taki, który jest stricte dopasowany do grupy odbiorców. Umieszczony tam, gdzie klienci odczuwają daną potrzebę, w momencie, którym ją odczuwają i prezentowany w jasny sposób. Idealnie, gdy dodatkowo jest policzalny, mierzalny i skalowalny.

    Strategią wielu korporacji jest tzw. pójście szeroko, na co pozwalają budżety bardzo często przepalane w domach mediowych.

    Przedsiębiorca musi myśleć sprytniej. Pojawiać się w precyzyjnie określonych lokalizacjach, na dużo mniejszą skalę, ale z dużo większym dopasowaniem.

    Konkretne przykłady:

    • W marketingu B2B będą to spotkania networkingowe skupiające daną branżę.
    • W przypadku produktów, gdzie potrzebę trzeba wpierw zasygnalizować (włożyć do głowy), będą to reklamy np. Facebook’u lub blogu.
    • Tworzenie współpracy z innymi firmami, które posiadają tych samych klientów. Np. Salon kosmetyczny + fryzjer + dietetyk + siłownia. Każda z firm posiada swoją grupę klientów, a dzięki współpracy może trafić do precyzyjnie określonych klientów korzystających z usług jej partnerów.

    Podsumowując. To nie zamknięta lista, która wyczerpuje temat. Istnieje co najmniej kilkadziesiąt strategii i trików, które można wykorzystać, by wygrać rywalizację z konkurencją.

    Z tego artykułu dowiedziałeś się, że masz conajmniej 4 wektory, którymi możesz konkurować na rynku. Systematyzując.

    1 Ludzka twarz w biznesie – pokaż jak wyglądasz i bądź podobny do swoich klientów. Lubimy ludzi podobnych do siebie.

    2 Każdy klient jest ważny – przykładaj się do każdej transakcji, a nie tylko do tej „finansowo opłacalnej”. Nigdy nie wiesz, do ilu klientów dotrzesz z polecenia.

    3 Specjalizacja – nie tylko sprzedawaj, ale pokaż, że jesteś ekspertem w swojej (wąskiej) dziedzinie.

    4 Mądry marketing – zamierzony efekt mniejszym nakładem środków na reklamę.

    Pomyśl teraz, jak wdrożyć te rzeczy u siebie. Co z tego artykułu możesz wykorzystać natychmiast, a co wymaga dodatkowego nakładu pracy?

    Czytaj również:

    https://marketingibiznes.pl/marketing/marketing-b2b

    Czy opłaca się być Lean?

    Kryzysy – jak offline staje się online

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl