Dropshipping niejednokrotnie kojarzony jest z modelem logistycznym idealnym do wystartowania ze sprzedażą. Tymczasem stanowi trampolinę nie tylko dla początkujących! Sprawdzamy, jak sprzedawcy działający już na rynku wykorzystują dropshipping do zwiększania wyników sprzedażowych!
W czym tkwi siła dropshippingu?
Dropshipping zasłynął jako model logistyczny umożliwiający sprzedawanie produktów bez ponoszenia kosztów ich magazynowania. Co więcej, korzystający z rozwiązania sprzedawcy nie mrożą gotówki w setkach sztuk towaru, ponieważ kupują artykuły w hurtowni na bieżąco – gdy zamówienie wpłynie do sklepu internetowego.
Właśnie dlatego wśród najbardziej widocznych zalet dropshippingu znajdują się:
- niski koszt rozpoczęcia sprzedaży internetowej,
- wykluczenie stałych kosztów magazynowania towaru,
- ograniczenie ilości pracowników zajmujących się obsługą klienta,
- niskie ryzyko inwestycyjne.
-Sprzedaż bez magazynu przynosi zauważalne korzyści i oszczędności – mówi Maciej Cebertowicz, manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl. Równocześnie, warto zwrócić uwagę na fakt, że siła dropshippingu tkwi w jego elastyczności. Okazuje się, że ceniony model sprzedażowy stanowi trampolinę nie tylko dla początkujących sprzedawców, ale też świetnie sprawdza się w sklepach istniejących już na rynku od dłuższego czasu. Wyróżnia się łatwością rotacji produktów i skalowania sprzedaży, dzięki czemu branże sezonowe nie spędzają już snu z powiek. – dodaje.
To najlepszy czas, by wyjść poza schemat i w dropshippingu dostrzec nie tylko doskonałe narzędzie na start, ale i szansę na rozwój!
Dropshipping – dalszy rozwój doświadczonych sprzedawców
Doświadczeni sprzedawcy nie doceniają możliwości oferowanych przez dropshipping. Skupieni na poszukiwaniu dodatkowych kanałów sprzedaży i jeszcze bardziej skutecznym marketingu, pomijają rozwój asortymentu. Ten nie zawsze musi oznaczać ryzyko związane z kupnem dużej ilości towaru. Zobacz, jak wykorzystać dropshipping w swojej firmie!
Skuteczny cross-selling
Cross-sellingiem, znanym także jako sprzedaż krzyżowa, powinien zainteresować się każdy sprzedawca chcący zwiększyć wartość koszyka w swoim sklepie internetowym. Jego działanie najprościej przedstawić na przykładzie znanym wszystkim z codziennego życia:
„…a może frytki do tego?”.
Ale co gastronomia ma do e-handlu? Okazuje się, że całkiem sporo. Propozycja dokupienia napoju bądź frytek kierowana jest do klientów kupujących burgera. Stanowią one towary komplementarne dla głównego wyboru konsumenta. Istnieje duża szansa, że kupujący będzie nimi zainteresowany – zwłaszcza, gdy cena w zestawie okaże się korzystna. W sklepie internetowym jest tak samo! Za przykład może posłużyć:
- powerbank przy zakupie urządzeń mobilnych,
- pasta przy zakupie obuwia,
- baterie przy zakupie zdalnie sterowanej zabawki.
Warto zaznaczyć, że niektóre e-sklepy przyciągają klientów oferując produkty główne w atrakcyjnej cenie, a znacząca część ich dochodu pochodzi z cross-sellingu. Dropshipping daje szansę na szybkie poszerzenie asortymentu o akcesoria bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
Sprzedaż sezonowa
Prowadzisz sklep z armaturą, internetowy sklep zoologiczny albo pasmanterię i zauważyłeś, że sezonowe artykuły spoza Twojej branży sprzedają się świetnie? Nic nie stoi na przeszkodzie, by w miesiącach największego zainteresowania basenami, klimatyzatorami, wiatrakami i grillami wystawiać je w serwisach aukcyjnych! Sezonowym produktom sprzedawanym w dropshippingu nie musisz poświęcać odrębnej kategorii we własnym e-sklepie. Wystarczy, że zintegrujesz sklep z Allegro i to stamtąd będą pochodzić zamówienia.
Badanie rynku
W Twojej głowie pojawiła się nowość, która musi stać się absolutnym hitem, ale nie masz danych potwierdzających Twoje przypuszczenia? Spróbuj nowy produkt bądź model sprzedawać w dropshippingu. Na przestrzeni kilku miesięcy przekonasz się, czy cieszy się zainteresowaniem klientów i jakie zyski przynosi. To na tej podstawie podejmiesz decyzję o zakupie większej ilości sztuk do własnego magazynu.
Koniec z magazynowaniem towarów wielkogabarytowych
Posiadasz w swojej ofercie towary wielkogabarytowe cieszące się stałym, ale niezbyt dużym zainteresowaniem? Zapytaj w hurtowni o możliwość skorzystania z dropshippingu lub poszukaj kontrahenta, który takowy oferuje. Tym sposobem zyskasz miejsce we własnym magazynie nie tracąc klientów zainteresowanych zakupem mebli bądź innych przedmiotów o niestandardowym rozmiarze.
Trampolina dla nowych sklepów internetowych, czyli dropshipping
Dropshipping daje szereg, nie zawsze oczywistych, możliwości doświadczonym sprzedawcom. Jednak to dla tych stawiających pierwsze kroki w e-commerce okazuje się szczególnie cenny.
Z wpisu Dropshipping od A do Z dowiesz się, jak wykorzystać dropshipping do rozwoju własnego biznesu! |
Poznaj kilka wskazówek dotyczących skutecznej sprzedaży w dropshippingu:
- Wybierz z hurtowni produkty, które chcesz sprzedawać. Nie ma konieczności importowania całego dostępnego asortymentu.
- Na podstawie popularności produktów określ towary, które kupowane są najczęściej. Skup się na dopracowaniu ich opisów oraz zmianie zdjęć głównych (na inne niż to automatycznie ustawione przez hurtownię).
- Jeśli korzystasz z Allegro, postaraj się wystawić produkt w kilku kategoriach. Tam, gdzie jest mniejsza konkurencja możesz pozwolić sobie na podniesienie cen.
- Sprowadzaj najlepiej sprzedające się artykuły do własnego magazynu, tak by zarobić jak najwięcej.
Dropshipping jest doskonałym narzędziem do poznania rynku i wyłapania „perełek”, które przynoszą największe zyski. Kilka miesięcy działalności da Ci solidną podstawę do kontynuowania sprzedaży we wspomnianym wcześniej modelu mieszanym i łączenia go z prowadzeniem niewielkiego magazynu.
Zostaw komentarz