Co to jest dropshipping? Według definicji dropshipping jest to model logistyczny sprzedaży internetowej, w którym rola sklepu ograniczona jest do zbierania zamówień i przekazywania ich do hurtowni. To na nią przeniesiony jest cały proces wysyłki towarów do klientów. Sprzedawca nakłada na towar wybraną przez siebie marżę. Zysk, jaki notuje przedsiębiorca to różnica pomiędzy swoją ceną a ceną hurtową. Definicję tą stworzył Grzegorz Chodak (Dropshipping – model logistyczny dla sklepu internetowego. Łódź: Wydaw. Politechniki Łódzkiej, 2008. s. 248-255)
Dropshipping jak każdy model biznesowy ma swoje zalety i wady. Jednak zalety zdecydowanie przeważają i mogą one mieć kluczowe znaczenie dla każdego, kto chciałby prowadzić swój własny e-biznes.
Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.
Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:
Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę
Zawsze na kluczowych pozycjach
Zawsze opłacalna biznesowo
Zamrażanie kapitału w towarze – nie ma takiej konieczności
Sklepy stacjonarne skazane są na towarowanie swoich punktów sprzedażowych, jednak w przypadku handlu internetowego niekoniecznie musi to tak wyglądać. W przypadku dropshippingu to hurtownia, z którą współpracujemy ma za zadanie rozsyłać do klientów sprzedane przez nas towary. Naszym zadaniem jest tylko przekazanie do dostawcy odpowiedniego zestawu informacji o zamówieniu. Także w przypadku, kiedy sprzedajemy bardzo duże ilości danego towaru, korzystając z dropshippingu, nie musimy przez cały czas pilnować i analizować naszych stanów magazynowych. Dzięki modelu dropshipping możemy się skupić na innych aspektach prowadzenia działalności. Koszty prowadzenia własnej, nawet niewielkiej hurtowni są w Polsce wysokie, dlatego też możliwość delegowania części naszej pracy do hurtowni dropshipping może się okazać wybawieniem dla wielu sklepów online. Zaoszczędzony czas i pieniądze warto w takim przypadku przeznaczyć na działania marketingowe, dzięki którym nasz sklep będzie jeszcze lepiej rozpoznawany na rynku, a oferowane przez nas produkty zyskają na popularności.
Towary wielkogabarytowe – to już nie problem
Nie tylko aspekty finansowe przemawiają za tym, aby korzystać z modelu dropshipping. W momencie, kiedy w naszym sklepie oferujemy towary wielkogabarytowe, nie musimy się martwić o kwestie logistyczne i magazynowe. Jako przykład możemy przytoczyć firmę, zajmującą się sprzedażą kontenerów mieszkalnych, które przeznaczone są dla firm budowlanych. Po przyjęciu zamówienia online, informacja przekazywana jest do hurtowni i to ona zajmuje się wysyłką towaru do konkretnego klienta. W takim przypadku możemy zaobserwować, co najmniej dwie korzyści wynikające z tego modelu biznesowego. Z jednej strony nie ponosimy kosztów związanych ze składowaniem towaru, a w takim przypadku musielibyśmy zadbać o ogromną powierzchnię magazynową. Z drugiej brak konieczności samodzielnego dostarczenia przykładowych kontenerów do klienta. Większość hurtowni oferujących dropshipping jest w stanie spełnić potrzeby nawet najbardziej wymagającego klienta jeżeli chodzi o dostawę zamówionych produktów.
Dropshipping jak zacząć
Bardzo duża liczba młodych przedsiębiorców, która chce wejść ze swoim sklepem na rynek Internetowy, boryka się z problemem, jakim jest brak wystarczających środków na zgromadzenie odpowiedniej ilości towaru. Dropshipping jest jednym z najprostszych rozwiązań tej kwestii, które pozwoli nam zacząć wcześnie sprzedawać. Dany sklep może oferować u siebie towary, których fizycznie nie posiada na stanie magazynowym, jednak w przypadku dobrej organizacji, zakupione produkty dotrą do klientów bezpośrednio z hurtowni dropshipping bądź od producenta. Takie rozwiązanie pozwala prowadzić swój biznes bez bardzo dużych nakładów finansowych, które musiałyby zostać zamrożone w postaci towaru zalegającego w magazynach. Nasz staż w sprzedaży internetowej nie ma tutaj większego znaczenia. Na polskim rynku pojawia się coraz więcej platform, które oferują rozpoczęcie działalności w modelu dropshippingu. Jedną z takich ofert współpracy jest serwis redcart.pl, w którym dostępnych jest co najmniej 30 hurtowni, które współpracują w modelu dropshipping, z przedsiębiorcami, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę na rynku e-commerce.
Ile można zarobić na dropshippingu
Jedną z ważniejszych zalet dropshippingu jest pewność zysku, który uzyskujemy przeprowadzając transakcję. Ze względu na tego typu model biznesowy, w hurtowni zamawiamy tylko i wyłącznie towar, który udało nam się już fizycznie sprzedać klientom, co daje duże poczucie bezpieczeństwa prowadzonych interesów. Elastyczność jaką oferuje współpraca z hurtownią dropshipping zapewnia nam możliwość szybkiego reagowania na zmiany w potrzebach konsumentów, co przekłada się na niższe koszty i większe zyski.
screenshot ze strony www.redcart.pl
Nie tylko zalety
Jak każdy model logistyczny w biznesie, dropshipping, oprócz wielu zalet ma też kilka wad. Jedną z nich niewątpliwie jest ryzyko, że dany towar nie będzie już dostępny w hurtowni, mimo że nadal jest oferowany na stronie naszego sklepu. Może się tak zdarzyć, kiedy oferujemy towary, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, niekoniecznie tylko naszego sklepu. W takim przypadku ciężko może nam być wytłumaczyć, dlaczego danego towaru w rzeczywistości nie ma, mimo że jest dostępny do sprzedaży.
Zwroty i reklamacje
Kolejnym problemem mogą być ewentualne zwroty i reklamacje klientów. W sytuacji, kiedy towar nie jest wysyłany z siedziby sklepu tylko bezpośrednio z hurtowni, klient, chcąc zwrócić zakupione artykuły, może czuć się zdezorientowany i nie do końca wiedzieć, co w takim przypadku zrobić. Z pomocą tutaj może przyjść jasno sformułowany regulamin, przejrzyste FAQ na stronie oraz dobry kontakt z obsługą sklepu, która jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie pytania klientów.
Dropshipping a czas realizacji
W niektórych przypadkach może się zdarzyć, że w sytuacji, kiedy hurtowni oferujące dropshipping zajmują się wysyłką produktów do naszych klientów, czas realizacji danego zamówienia może się nieznacznie wydłużyć. Jest to spowodowane tylko i wyłącznie tym, że firma obsługuje kilkadziesiąt sklepów internetowych oraz stacjonarnych i aby zapewnić ciągłość realizacji, stosują tak zwaną kolejkę zamówień. Rekompensatą takiego stanu rzeczy są częste promocje, kody rabatowe czy gratisy dokładane do zamówień. Z jednej strony czas realizacji zamówienia się wydłuża, jednak zyskujemy sympatię klientów, którzy poza standardowym zamówieniem otrzymują dodatkowe gadżety.
Dropshipping, jak każdy model biznesowy, ma swoje wady i zalety. Jednak chcąc otworzyć swój własny sklep online, warto jeszcze bardziej zgłębić ten temat, ponieważ może wnieść do naszej firmy bardzo dużo korzyści. Aktualne trendy pokazują, że sprzedaż w Internecie cały czas się rozwija. Jeśli ktoś ma pomysł na biznes, jednak niekoniecznie posiada wystarczające środki na start, dropshipping może być dla niego idealnym rozwiązaniem. Oczywiście trzeba dysponować zabezpieczeniem finansowym, jednak nie jest ono tak duże jak w przypadku standardowego sklepu. Wystarczy kilkaset złotych aby rozpocząć swoją działalność na rynku e-commerce. Dobra organizacja własnej pracy oraz rzetelna współpraca z hurtowniami oferującymi dropshipping daje każdemu szansę na sukces na polu sprzedaży internetowej.
Dropshipping zalety:
– brak kosztów związanych z zatowarowaniem sklepu online
– brak kosztów magazynowania produktów
– idealny sposób na rozpoczęcie działalności
– nie ma potrzeby zatrudnienia dodatkowej osoby
– oszczędność czasu, który może być przeznaczony na inne rzeczy związane z firmą
– w przypadku sprzedaży dużych ilości danego towaru, brak konieczności ciągłego nadzorowania stanów magazynowych
– pewny zysk, płacimy za towar tylko w momencie, kiedy już go sprzedamy.
Dropshipping wady:
– wydłużony czas realizacji zamówień
– ewentualne zwroty i reklamacje klientów
- nie zawsze posiadamy dostęp do pełnych i aktualnych stanów magazynowych.
Czytaj również:
https://marketingibiznes.pl/e-commerce/e-handel-w-czechach
Zostaw komentarz