Marketing i Biznes E-commerce Dobór platformy sklepowej – jak wybrać, aby nie zmienić

Dobór platformy sklepowej – jak wybrać, aby nie zmienić

Dobór platformy sklepowej – jak wybrać, aby nie zmienić

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Przedsiębiorcy na początku swojej drogi na rynku e-commerce stoją przed trudnym zadaniem – wyborem odpowiedniej platformy sklepowej. Decyzja ta często warunkuje sukces e-biznesu, ponieważ to od silnika sklepu internetowego zależy łatwość zakupów klientów. Przy wyborze oprogramowania najlepiej patrzeć perspektywicznie, myśleć o tym jak rozwinie się marka i czy dana platforma posiada funkcjonalności również dla dużych e-sklepów. Powinno Ci zależeć na tym, aby uniknąć przeniesienia sklepu i od razu znaleźć idealne dla Ciebie rozwiązanie e-commerce. W takim razie czym kierować się przy wyborze platformy sklepowej, abyś w przyszłości nie musiał jej zmienić? Poniżej znajdziesz 5 ważnych wskazówek.

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    Postaw na skalowalną platformę sklepową

    Kiedy dopiero otwierasz swój sklep internetowy możesz myśleć, że wystarczy Ci proste rozwiązanie e-commerce. Jednak już na początku zadaj sobie pytanie: jak rozwinie się Twój e-biznes za rok czy dwa? Wtedy może się okazać, że potrzebujesz platformy sklepowej, która będzie odpowiednia zarówno dla małego jak i dużego e-sklepu. Dlatego też powinieneś wybrać skalowalne oprogramowanie, które będzie rozwijało się wraz z Twoim e-biznesem. Jak sprawdzisz czy platforma sklepowa jest dla Ciebie odpowiednia?

    Najpierw zapoznaj się z ilością produktów, jakie będziesz mógł sprzedawać. Z czasem wielkość asortymentu może rosnąć (zwłaszcza jeżeli zintegrujesz swój sklep internetowy z dostawcą), a oprogramowanie powinno być do tego dostosowane. Nie chodzi tylko o ograniczenia w limitach produktów, ale i  stabilność serwerów, tak aby sklep internetowy nawet przy dużym asortymencie szybko się ładował.

    Zwróć również uwagę na funkcjonalności, jakie oferuje dana platforma i czy ma te, które są dla Ciebie niezbędne. Przykładowo, jeśli chcesz sprzedawać za granicą, to sprawdź czy narzędzie e-commerce umożliwi Ci handel w wielu językach i walutach. Zapoznaj się także z zaawansowanymi modułami oprogramowania, ponieważ w przyszłości możesz ich potrzebować. Dowiedz się chociażby, czy platforma umożliwia prowadzenie wielu sklepów w jednym panelu administracyjnym.

    Podobnie, rozwiązanie graficzne na platformie ma umożliwiać łatwą modyfikację oprawy wizualnej sklepu internetowego. Powinieneś w łatwy i szybki sposób zmienić banery i slajdery czy zarządzać zawartością stopki oraz menu głównego. Dzięki temu bez poważnych ingerencji w grafikę, pomocy programisty czy ponoszenia dodatkowych kosztów, sam poradzisz sobie z modyfikacjami, które będą wymuszone przez rozwój e-biznesu. A skoro już jesteśmy przy grafice, to pamiętaj, aby oprogramowanie pozwalało na stworzenie responsywnej wersji sklepu. Sprzedaż na urządzeniach mobilnych z roku na rok rośnie, więc Twoja witryna powinna umożliwiać prostą finalizację transakcji na smartfonach czy tabletach.

    Profesjonalne wsparcie techniczne przede wszystkim

    platformy sklepowej

    Platforma sklepowa to nie tylko zaawansowane funkcje, ale i ludzie, którzy ją tworzą. Dla Ciebie jako użytkownika oprogramowania ważna będzie jakość wsparcia technicznego. Zobaczysz w praktyce, że Obsługa Klienta powinna nie tylko odbierać telefony czy odpisywać na maile w wyznaczonych godzinach, ale po prostu być ludzka ☺ Konsultanci powinni mieć indywidualne podejście do klienta, a nie tylko szablonowo i korporacyjnie odpowiadać na pytania. SaaS jest dla laików, więc nie bój się zgłaszać wątpliwości! Dobra Obsługa Klienta po prostu Ci pomoże.

    Sprawdź również opinie o danej platformie, np. recenzje na Facebooku, oraz wejdź na blog firmy czy uczestnicz w Webinarze. Dzięki temu dowiesz się, czy pracownicy platformy są ekspertami w branży oraz zajmują się edukacją klientów. W przyszłości wykorzystasz wiedzę specjalistów w praktyce i rozwiniesz swój sklep internetowy:).

    Integracje sklepu internetowego kluczem do automatyzacji

    Kolejnym wytycznym, którym powinieneś się kierować przy wyborze platformy sklepowej, są integracje. Oprogramowanie powinno umożliwić Ci połączenie sklepu internetowego z niezbędnymi systemami, abyś mógł w wygodny sposób sprzedawać w wielu kanałach oraz przygotowywać kampanie reklamowe. Mam tutaj na myśli nie tylko podstawowe integracje z kurierami, systemami płatności czy programami księgowymi i ERP, ale również konfiguracje z Marketplece’ami oraz narzędziami marketingowymi.

    Dla wielu e-przedsiębiorców istotna jest zwłaszcza dwukierunkowa integracja z Allegro, umożliwiająca chociażby automatyczną aktualizacji stanów magazynowych czy pobieranie zamówień. Kluczem dobrze przygotowanej konfiguracji jest jej obsługa w panelu administracyjnym sklepu. Warto też sprawdzić, czy platforma umożliwia integracje sklepu internetowego z hurtowniami. Taki dodatkowy moduł znacznie przyczyni się do automatyzacji procesów w sklepie.

    Oprogramowanie dobrze zoptymalizowane pod kątem SEO

    platformy sklepowej

    Platforma powinna być dobrze zoptymalizowana pod kątem SEO. Jak sprawdzić czy struktura i kod sklepu zostały zaprojektowane w przyjazny dla wyszukiwarek sposób?

    Przede wszystkim w panelu administracyjnym powinieneś  móc zoptymalizować sklep pod kątem SEO poprzez wstawienie tytułu strony, opisu czy słów kluczowych. Ważne jest także, aby była możliwość dodawania tekstów w dowolnym miejscu w e-sklepie. Z pewnością przydadzą Ci się również opcje ustawienia przekierowań 301, zdefiniowania własnych linków oraz automatycznego tworzenia przyjaznych linków w witrynie. Sklep internetowy powinien także automatycznie generować mapę strony dla Google. Niezastąpiona będzie również intuicyjna integracja e-sklepu z Google Analytics.

    Testuj, testuj, testuj!

    O czym jeszcze powinieneś pamiętać wybierając platformę dla sklepu internetowego? Zanim podejmiesz decyzję i opłacisz abonament, najpierw przetestuj oprogramowanie na żywym organizmie. Większość usługodawców pozwala założyć sklep testowy i sprawdzić funkcjonalności przez około dwa tygodnie.  W tym czasie powinieneś zweryfikować, jak pracuje Ci się na danym systemie. Zobacz, czy panel administracyjny sklepu jest dla Ciebie intuicyjny i prosty w obsłudze. Nie sugeruj się opinią innych, a po prostu zaufaj sobie. Pamiętaj, że to Ty będziesz prowadzić swój sklep internetowy. Powodzenia!

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl