Przygotuj się na nowe wyzwania w firmowej blogosferze

18.10.2016 AUTOR: Artur Pajkert

W 2017 roku firmowa blogosfera będzie rządzić się zupełnie nowymi prawami. By przetrwać, autorzy będą musieli postawić przede wszystkim na transmedialność, influencer marketing, komunikację obrazkową i video marketing.

Zanim przeczytasz, zastanów się – czy warto prowadzić firmowy blog? Odpowiedź jest jedna – TAK, jeżeli chcesz pozyskiwać nowych klientów oraz budować lojalność dotychczasowych. Zwróć uwagę, że zgodnie z badaniem „Stan czytelnictwa w Polsce w 2015 roku”, przeprowadzonym przez TNS Polska dla Biblioteki Narodowej (n=1842), dziś z Internetu korzysta 2/3 Polaków. Aż 24 proc. z nich odwiedza blogi, a każdy z nich może być twoim kupującym klientem.

O tym, że blogosfera ma ogromny potencjał, mówi także „B(v)log Power”, zrealizowany przez Mobile Institute pod koniec 2014 roku na zlecenie PSBV. Autorzy szacują, że treści generowane przez blogerów i vlogerów docierają do blisko 11 mln osób! 1/4 z nich traktuje blogi i vlogi jako zaufane źródło informacji zakupowej, a 33 proc. deklaruje dokonanie zakupu konkretnego produktu pod wpływem informacji tam zamieszczonych.

A jakie wyzwania staną przed prowadzącymi firmowe blogi w 2017 roku?

1. Próba tworzenia inspirujących treści

Pierwszym wyzwaniem będzie próba generowania tematów i redagowania artykułów, dzięki którym odniesie się zakładane cele. Mogą one być wizerunkowe (np. pozyskanie 5 tys. czytelników miesięcznie), sprzedażowe (np. pozyskanie 1000 leadów sprzedażowych, czyli inaczej – kontaktów do kupujących klientów, miesięcznie) lub badawcze (np. pozyskanie 100 ankiet miesięcznie).

By tego dokonać, statystyczny autor bloga firmowego będzie stawiać na frazy o wynikach wyszukiwania oscylujących pomiędzy 10 a 150 tys. Wiedzę na ten temat dadzą mu narzędzia, takie jak: Trendy Google, Planer słów kluczowych Google z pakietu AdWords czy Buzzumo.

2. Dalekosiężna transmedialność

Kolejnym wyzwaniem będzie konieczność wykorzystywania różnych kanałów komunikacji do budowania i zwiększania zasięgu bloga. W tym celu wykorzysta się transmedialność, a także narzędzia do monitoringu marki, analizy zasobów Internetu.

Dodatkowo jeszcze bardziej powszechne staną się kampanie w sieci wyszukiwania Google AdWords oraz sieci reklamowej Facebook, dzięki którym artykuły będą wyświetlane szerokiej publice.

3. Komunikacja obrazkowa i video marketing

Dzięki infografikom, zdjęciom oraz krótkim materiałom wideo, ilustrującym przekaz, utrzyma się uwagę czytelnika, która może zaowocuje dalszymi przedrukami. Badania bowiem mówią, że w takiej sytuacji odbiorca chętniej dzieli się z linkami z innymi użytkownikami ( „Stan czytelnictwa w Polsce w 2015 roku / 20 proc. internautów) lub dodawał komentarz pod wpisem (24 proc.).

4. Wpływowy influencer marketing

Influencer marketing objawi się wykorzystywaniem wizerunku osób opiniotwórczych, oferujących merytoryczne wsparcie, darmowe lub płatne, przy tworzeniu treści na blog. Będzie to ważny trend, jako że czytelnicy potrzebują coraz więcej rozmów na tematy ważne, a wywiad ze znaną i poważaną osobą ze środowiska da im treści o wysokiej jakości.

5. Obniżające „bariery” technicznej strony bloga

Pamiętajmy, że czasy drogiego hostingu już minęły i dziś dobrej jakości usługę można mieć już za kilkadziesiąt złotych na rok. Co więcej, operatorzy często proponują opcje dodatkowe, jak np. autoinstalatory, dzięki którym bez posiadania wiedzy technicznej czy inwestycji w obsługę informatyczną, można założyć własny blog. W 2017 roku, prowadzenie bloga nie będzie zatem nadwyrężać, ani finansowo, ani czasowo.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/nie-ma-rzeczy-niemozliwych-czyli-content-marketing-w-trudnych-branzach

Blog firmowy jako forma prowadzenia dialogu

Jak zarabiać na blogu? Trochę prawdy o monetyzacji blogowania

Do góry!

Polecane artykuły

07.06.2019

Ostatni członek ...

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam