Marketing i Biznes Content marketing Blog firmowy jako forma prowadzenia dialogu

Blog firmowy jako forma prowadzenia dialogu

Blog firmowy jako forma prowadzenia dialogu

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Jedną z form prowadzenia dialogu z konsumentami jest tworzenie firmowego bloga. Taki rodzaj relacji jest w obecnych czasach coraz bardziej popularniejszy. Jeśli prowadzisz przedsiębiorstwo i nie masz jeszcze bloga, to może ten artykuł zachęci Cię do jego założenia.

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na zakres grupy docelowej, do jakiej trafiają blogi. Taka forma komunikacji ma bowiem ogromy zasięg. Tym samym mamy także sposób na bardzo tanią i skuteczną reklamę naszego biznesu. Płacimy wówczas jedynie za dostęp do Internetu i ewentualnie za odpowiednią szatę graficzną, bądź gotowy szablon, na którym umieszczamy wpisy.

Komunikacja z konsumentami

Blog jest rewelacyjnym narzędziem do komunikacji. Z jednej strony opowiadamy i pokazujemy co nowego dzieje się w naszym przedsiębiorstwie, a z drugiej strony otrzymujemy odzew od potencjalnych klientów w postaci komentarzy i uwag. Tym samym nawiązujemy rzeczywistą relację, którą możemy wzmocnić odpowiadając na napisane komentarze.

Stajemy się tym samym firmą bardziej dostępną i bliską naszym klientom. Odbiorcy poznają naszą firmę, nasze wartości i tym samym prędzej kupią coś od nas, aniżeli od firmy, która jest im obca. Wówczas mamy niepowtarzalną okazję zaprezentowania idei i historii jaką sobą reprezentujemy. Jak się zaprezentujemy, tak będziemy zapamiętani przez naszych czytelników. W konsekwencji wpłynie to na zachowanie klientów przy podejmowaniu decyzji np. przy kupnie naszego produktu. Ponadto poznajemy kłopoty naszych klientów i wiemy czym możemy ich zainteresować. Oczywiście oprócz pozytywnych komentarzy, trafią się i takie których wolelibyśmy nie otrzymać. Musimy jednak z „zimną krwią” odpowiadać na te komentarze z punktu widzenia eksperta, zapewnić o np. wzięciu pod uwagę spostrzeżeń klientów. W relacji prowadzonej z klientami za pośrednictwem bloga możemy także dowiedzieć się czegoś więcej o swoich usługach i produktach, jak również oczekiwaniach jakie wobec nas są kierowane.

Content

Warto także wspomnieć o tym, że oprócz naszych klientów, bloga będzie śledzić  konkurencja. Musimy więc uważać jakie fakty i informacje z życia naszej firmy publikujemy. Należy zachować dystans i umiar. Dobrze byłoby zastanowić się kto ma takowy blog prowadzić w imieniu naszej firmy. Najlepiej jest na spotkaniu wewnętrznym firmy wybrać osobę, która ma lekkość w pisaniu i jej powierzyć pisanie oraz koordynowanie naszego dziennika. Ponadto osoba ta musi być kompetentna merytorycznie i orientować się w działalności firmy. Treści jakie przekazujemy muszą być wysokiej jakości. Jeśli nie mamy w swoim zespole takiej osoby, to wówczas musimy zatrudnić zawodowca od contentu. W obecnych czasach jest wiele możliwości, jak choćby skorzystanie z usług agencji copywriterskiej, czy wynajęcie doświadczonego copywritera freelancera. Pamiętajmy, że jeśli chcemy uzyskać oczekiwane korzyści, musimy publikować jak najczęściej – najlepiej codziennie.

Nasz blog oprócz opisywania życia firmy, może także być swoistym newsletterem z dziedziny jaką się zajmujemy, jak również dziennikiem eksperckim. Kreowanie pozycji eksperta jest bardzo ważne na współczesnym rynku, gdyż klienci ufają produktom tworzonym przez profesjonalnych i wiarygodnych przedsiębiorców. Poprzez publikowanie na blogu możemy dać naszym klientom coś więcej aniżeli podstawowe informacje o towarach i usługach np. możemy w ciekawy sposób pokazać formę wykorzystania danego produktu.

Dodatkowo, warto zainwestować w pozycjonowanie, gdyż im wyżej w wynikach wyszukiwarek pojawi się nasz blog, tym będzie trafiał do coraz większej grupy czytelników. Dzięki artykułom publikowanym na blogu można bardzo łatwo budować tzw. długi ogon kluczowych fraz. Trzeba wiedzieć, że w każdej branży istnieje taki katalog fraz i ma on wielki potencjał. Odpowiednia optymalizacja naszych wpisów może pozwolić nam na zbudowanie długiego ogona tych fraz.

Blog firmowy to miejsce gdzie wreszcie możemy swobodnie promować oferowane przez nas usługi i produkty. Opisywać je i wskazywać na ich zalety i innowacyjność. Jest to niejako darmowa reklama w bardzo przystępnej i nie nachalnej formie.

Ważne jest także, aby na płaszczyznach, na których działamy chwalić się naszym blogiem – jednym słowem promować się. Warto w imieniu naszej firmy udostępniać linki do bloga na Facebooku i innych portalach społecznościowych. Jeśli wydajemy newsletter, wówczas dobrym pomysłem jest umieszczenie takiego linka w stopce tegoż newslettera. Takim sposobem poszerzymy jeszcze naszą grupę czytelników.

Grafika

Warto też pomyśleć o szacie graficznej naszego bloga. Powinien on być w podobnej kolorystyce, co barwy na stronie internetowej naszej firmy, czy podobnej kolorystyce co np. logo naszego przedsiębiorstwa. Powinniśmy dopasować wygląd, czcionkę i układ bloga tak, aby wszystko stanowiło jedną całość.

Podsumowanie

Podsumowując dzisiejszy artykuł należy powtórzyć, iż prowadzenie firmowego bloga pozwala nam na stworzenie, utrzymywanie i pogłębianie relacji na linii firma – klient.  Obecnie, kiedy konkurencja jest coraz większa, musimy zadbać o to byśmy ze swoimi treściami i produktami docierali do jak najszerszej grupy odbiorców, a tutaj z pomocą przychodzi nam firmowy blog. Zastanów się nad tą formą relacji z klientami, bo naprawdę warto.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/blog-firmowy-forteca-dzialan-seo

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/lodz-to-nie-tylko-szare-miasto-poznaj-najciekawsze-startupy-i-inicjatywy

https://marketingibiznes.pl/seosem/wywiad-z-marta-gryszko-czesto-patrzylam-na-zegarek-czujac-presje-aby-jak-najszybciej-usiasc-do-pracy

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl