Marketing i Biznes Biznes 10 polskich firm znanych na całym świecie. Wiedziałeś, że są z Polski?

10 polskich firm znanych na całym świecie. Wiedziałeś, że są z Polski?

10 polskich firm znanych na całym świecie. Wiedziałeś, że są z Polski?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Zabieram Cię w podróż, w podróż po polskich firmach, które osiągają sukcesy na arenie międzynarodowej. Nie będą to jedynie startupy technologiczne, ale również spółki z zupełnie innych branż. Bo sukces osiągają nie tylko innowatorzy. Oto moich 10 typów reprezentujących polskie marki znane na świecie z rożnych branż.

Brand24

Polskie przedsiębiorstwo z Wrocławia, która tworzy narzędzie do monitorowania wzmianek w Internecie (głównie w mediach społecznościowych) na temat osoby lub marki. Klienci B24 pochodzą z kilkudziesięciu krajów, między innymi z Jamajki. Można powiedzieć, że sukces firmy to w dużej mierze zasługa Michała Sadowskiego, ale nie jest to do końca prawda. Michał to bardzo charyzmatyczny przedsiębiorca, ale nie oszukujmy się, może to mieć znaczenie w sprzedaż lokalnej, na Polskę. Sukces globalny B24 to ciężka praca zespołu, m.in. produkującego content, udzielającego się na Quora oraz zespołu customere care. Płynie stąd nauka, że znane polskie marki zawdzięczają swój sukces nie tylko właścicielom, ale przed wszystkim zespołowi.

Prowadzisz firmę? Founders Mind to najlepsza polska konferencja dla biznesu. Setki przedsiębiorczych umysłów w jednym miejscu! Kliknij i sprawdź szczegóły

Inglot

Nazwisko Inglot jest znane w świecie kosmetyków na całym świecie. Co ciekawe, tysiące Polek używa produktów marki Inglot, nie wiedząc, że to polska firma z Przemyśla. Bardzo istotne jest również to, że nasze kosmetyki są cenione przez kobiety na całym świecie, także w krajach arabskich, do których chcą dotrzeć producenci kosmetyków na całym świecie. Dziś markę Inglot możemy znaleźć nie tylko w wielkich miastach takich jak Paryż, Londyn, Mediolan czy Warszawa, ale również w każdym małym miasteczku. Inglot stał się marką masową i globalną.

Dealavo

Firma, która wywodzi się z Codilme (software house) jest aplikacją do monitorowania cen w sieci. To usługa skierowana do dwóch grup klientów. Pierwsza grupa to szeroko pojęty e-commerce, druga to producenci. Za pomocą Dealavo e-commerce managerowie mogą np. analizować jak wyglądają ceny towarów w ich sklepie na tle konkurencji, z kolei producenci mogą zapobiegać patologiom cenowym, które stosują firmy kupujące od nich towar.

Netguru

Jeżeli szukamy polskich marek znanych za granicą, to Netguru jest doskonałym wyborem.Ten poznański software house obsługuje klientów głównie spoza Polski, z różnych stref czasowych. Aktualnie, po akwizycjach, Netguru zatrudnia ponad 600 osób i jest jednym z czołowych polskich software house-ów. Ich marketing polega na budowaniu treści. To właśnie ruch pochodzący z content marketingu jest jednym z najlepiej konwertujących źródeł pozyskiwania klientów w przypadku firmy z Poznania.

Prowly

Czym jest Prowly? To wirtualne biuro prasowe dla firmy każdej wielkości. Dzięki niemu firmy mogą w prosty sposób udostępniać materiały prasowe, a agencje PR przesyłać informacje bez zbędnego obciążania skrzynek pocztowych dziennikarzy. Prowly bardzo dobrze radzi sobie jeżeli chodzi o content marketing, zarówno w języku polskim, jak i angielskim.

Kruger&Matz

Myślałeś, że to niemiecka firma? Nie przejmuj się. Większość z nas tak myśli. Znane polskie marki czasem lubią udawać zagraniczne w celu zwiększenia zasięgu. To firma, która siedzibę ma w okolicach Garwolina, a jedno pokolenie temu nazywała się Lechpol. Jednak nazwa ta nie dawała spółce szansy na międzynarodowy sukces. Dziś Kruger&Matz zatrudnia ponad 100 pracowników i pokazuje, że Polacy też mogą produkować sprzęt RTV.

LPP

LPP skupia w sobie wiele znakomitych marek m.in. House i Reserved. Od samego początku właściciele LPP mieli ambitne plany, aby zbudować globalną firmę. Dziś LPP zatrudnia ponad 25 tysięcy prcowników. Co ciekawe, ten potentat odzieżowy ma 300-osobowy zespół IT, co moim zdaniem, jeszcze bardziej budzi uznanie.

CCC

Dariusz Miłek zaczynał, gdy w Polsce nie było sklepów wielkopowierzchniowych. Pierwsze kroki stawiał na bazarka, handlując z tzw. „szczęk”. Dziś sklepy CCC  należą do najbardziej znanych polskich marek,są rozsiane po całej Europie i biją się z największymi w swojej kategorii m.in. niemieckim Deichmannem. Na listę sukcesów polskiej firmy trzeba dopisać przejęcia eobuwie.pl i ekspansję na rynku internetowym.

Prowadzisz firmę? Founders Mind to najlepsza polska konferencja dla biznesu. Setki przedsiębiorczych umysłów w jednym miejscu! Kliknij i sprawdź szczegóły

Trefl

Jeżeli masz małe dzieci, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że posiadasz produkty polskiego producenta gier planszowych i puzzli. Spółka Trefl jest znana na całym świecie, ponieważ jako jeden z nielicznych otrzymał licencję m.in. Disneya. Trefl ma bogatą wieloletnią tradycję, wychowuje kolejne pokolenia i wbrew powszechnej cyfryzacji ma się bardzo dobrze.

CD Projekt

Gra Wiedźmin wybiła CD Projekt do absolutnie pierwszej ligi znanych polskich marek. Sprzedała się w milionach kopii na całym świecie. Chociaż dziś należy do absolutnego kanonu, to przecież jeszcze kilka lat temu polskiemu producentowi gier groziło bankructwo. Gdyby nie wiara Jakubasa (jednego z najbogatszych Polaków), dziś moglibyśmy nie być nazywani potęgą gier komputerowych.

Jak widać polskie firmy odnoszą sukcesy w różnych branżach i nie są to wyłącznie nowe technologie. Systematycznie co roku dołączają do tego grona kolejne polskie spółki. Chociaż większość z nich to software house i startupy technologiczne, to nie jest to regułą. Czy Ty drogi czytelniku masz swoje ulubione przedsiębiorstwo , które osiągnęło globalny sukces?

Znane polskie marki

Polskie firmy znane za granicą, to temat obejmujący dziesiątki przedsiębiorstw w różnych branż. Osoby będące głęboko w poszczególnych niszach często znają polskie marki, o których nie słyszała większość rodaków mieszkających w kraju. Bycie znaną polską firmą, to w końcu miernik sukcesu, który zależy od perspektywy obserwatora.

Popularne na Marketing i Biznes

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl