Marketing i Biznes Biznes Miałem silny konflikt wewnętrzny, kiedy dojrzałem do decyzji o rzuceniu pracy na etacie i założeniu własnej firmy – Sebastian Kilichowski [EyeShield]

Miałem silny konflikt wewnętrzny, kiedy dojrzałem do decyzji o rzuceniu pracy na etacie i założeniu własnej firmy – Sebastian Kilichowski [EyeShield]

"Uważam, że u osób, które nie wychowywały się w duchu przedsiębiorczości, myśl o zostaniu przedsiębiorcą musi dojrzeć i potrzeba na to czasu" - dzieli się z nami swoim doświadczeniem z drogi foundera Sebastian Kilichowski, twórca marki EyeShield. Jak sobie radzić z trudnymi wyzwaniami w biznesie, skąd czerpać inspiracje do jego rozwoju oraz w jaki sposób rozwijać przedsiębiorczy mindset? Na te oraz inne pytania znajdziecie odpowiedzi w rozmowie z Sebastianem.

Miałem silny konflikt wewnętrzny, kiedy dojrzałem do decyzji o rzuceniu pracy na etacie i założeniu własnej firmy – Sebastian Kilichowski [EyeShield]
Wizja zostania przedsiębiorcą była dla mnie surrealistyczna. Właśnie dlatego miałem tak silny konflikt wewnętrzny, kiedy w końcu dojrzałem do decyzji o rzuceniu pracy na etacie i założeniu własnej firmy. Rodzice wpajali mi, żebym dobrze się uczył, poszedł na studia i znalazł dobrą pracę. Nie było w ogóle mowy o zakładaniu własnej firmy. Mindset przedsiębiorcy w największym stopniu kształtuje nasze otoczenie, więc warto spędzać czas z kimś o bardziej rozwiniętym mindsecie od naszego.

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

W jaki sposób Twoja marka dokłada cegiełkę do poprawy jakości naszego codziennego życia?

EyeShield mocno skupia się na edukacji w zakresie wpływu światła na nasze zdrowie oraz zapewnienia skutecznej ochrony przed światłem niebieskim emitowanych z ekranów. Myślę, że to dość spora cegiełka, biorąc pod uwagę skalę problemu i dość małą świadomość odnośnie szkodliwości tego światła, szczególnie w Polsce.

To prawda, ta świadomość jest nieproporcjonalnie niska wobec szybkiego tempa wzrostu technologicznego. Jakimi sposobami możemy uczulać osoby na ten problem, pogłębiając ich wiedzę w zakresie ochrony własnego zdrowia?

Aby efektywnie edukować, staramy się publikować ciekawe treści na naszych kanałach w mediach społecznościowych np. na Instagramie @eyeshieldpl oraz średnio raz na dwa miesiące organizujemy bezpłatne webinary. Najbliższy odbędzie 16 marca z okazji Światowego Dnia Snu. Często jestem również zapraszany do udziału w podcastach, dzięki którym sporo nowych osób może dowiedzieć się o problemie i podjąć własną decyzję co z tym zrobić.

Pogłębiaj branżowy networking na wyższym levelu. Weź udział w wyjeździe z 30 innymi founderami wypełnij niezobowiązujący formularz.

Jakie są niepożądane skutki oddziaływania światła niebieskiego na nasze zmysły? Czy jedyną drogą ich zapobiegania są odpowiednie okulary?

Najbardziej szkodliwe jest sztuczne światło niebieskie wieczorem. Jeżeli na dwie-trzy godziny przed pójściem spać scrollujemy Instagrama albo dla relaksu oglądamy Netflix, to nasz mózg myśli, że jest środek dnia. Przez to nie wydziela się naturalny hormon snu i regeneracji – melatonina. I tutaj się zaczyna cała kaskada, ponieważ jeśli melatonina się nie wydziela, to gorzej śpimy i tym samym gorzej się regenerujemy. Nasz mózg odpowiednio się „nie oczyszcza”. Możemy doświadczać spadków energii i brak chęci do działania, co napędza prokrastynacje. Nie stanowi to większego problemu, jeżeli ta sytuacja występuje tylko raz lub dwa razy w tygodniu, ale jeżeli są to miesiące lub nawet lata naświetlania sztucznym światłem przed snem? To tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ jakość snu ma przełożenie na dosłownie każdy aspekt naszego zdrowia.

Jakie są 3 główne wartości, które możesz śmiało powiedzieć, że ukształtowały markę EyeShield?

Są to przede wszystkim:

  • Eksperckość
    – Stosujemy fachową wiedzę opisaną w prosty, zrozumiały sposób.
    – Posługujemy się danymi, raportami i badaniami.
    – Unikamy naukowego bełkotu.
  • Klientocentryzm
    – Zadowolenie klienta jest dla nas na 1 miejscu.
    – Prezentujemy język korzyści (co możesz zyskać dzięki nam, a co stracić).
    – Eliminujemy obiekcje i odpowiadamy na potrzeby odbiorców.
  • Uczciwość
    – Wykorzystujemy jedynie prawdziwe, sprawdzone informacje.
    – Nie unikamy dyskusji, zależy nam na prawdzie.
    – Jeśli dostajemy konstruktywną krytykę, to traktujemy ją jako lekcję do poprawy produktu lub firmy.

Czy zawsze widziałeś siebie na drodze przedsiębiorcy, czy dopiero z biegiem lat narodziła się w Tobie taka wizja?

Zdecydowanie nie było tak, że widziałem siebie w tej roli od zawsze. Rodzice wpajali mi, żebym dobrze się uczył, poszedł na studia i znalazł dobrą pracę. Nie było w ogóle mowy o zakładaniu własnej firmy. Myślę, że przez to wizja zostania przedsiębiorcą była dla mnie surrealistyczna. Właśnie dlatego miałem tak silny konflikt wewnętrzny, kiedy w końcu dojrzałem do decyzji o rzuceniu pracy na etacie i założeniu własnej firmy. Uważam, że u osób, które nie wychowywały się w duchu przedsiębiorczości, ta myśl o zostaniu przedsiębiorcą musi dojrzeć i potrzeba na to czasu.

Jakie Twoim zdaniem są najtrudniejsze wyzwania dla początkującego foundera?

Na początku nikt w Ciebie nie wierzy, nawet najbliżsi i to jest dość smutne. Founder musi mieć silną wizję i wiarę w swój projekt. Bez tego, gdy pojawią się pierwsze problemy (a zawsze się pojawiają), to może nie być nikogo, kto go poklepie po plecach i powie „dasz radę, to tylko przejściowe”.

A gdyby tak spotkać się w gronie osób o podobnych wyzwaniach, problemach, poglądach — podobnym mindsecie? Weź udział w wyjeździe razem z 30 innymi founderami i pogłębiaj branżowy networking na wyższym levelu.

Skąd czerpiesz inspiracje do rozwijania Twojego biznesu?

Jest bardzo dużo obszarów, w których biznes można rozwijać. Na poczet tego pytania napiszę o okularach per se, ponieważ moja firma głównie produkuje okulary blokujące niebieskie światło. Jeździmy co roku na największe targi optyczne do Mediolanu. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco z trendami i wiemy, w którą stronę się rozwijać.

Czy jako przedsiębiorca lubisz rywalizować, czy raczej wolisz w kompletnym spokoju, bez zwracania na innych robić swoje?

Lubię rywalizację. Przez parę lat grałem w lidze w koszykówkę, także rywalizacja przeniknęła do mojej krwi. Oczywiście mam na myśli taką zdrową rywalizację, która jest paliwem do rozwoju. Mam przyjaciela w branży dietetycznej, który z roku na rok bardzo prężnie się rozwija i czasem mi ucieka w tym wyścigu. Widząc to, nadganiam, a wtedy on wie, że musi dać z siebie więcej. Dzięki temu w tej symbiozie rywalizacji razem szybciej rośniemy.

Czy uważasz, że da się pracować nad własnym mindsetem? Jeżeli tak to w jaki sposób?

Da się, ale nie jest to łatwe. Mindset w największym stopniu kształtuje nasze otoczenie, więc warto spędzać czas z kimś o bardziej rozwiniętym mindsecie od naszego. Jeśli nie mamy takich osób, to warto je znaleźć np. na konferencjach biznesowych. Oprócz tego warto czytać książki, szczególnie polecam Napoleona Hilla.

Prowadzisz firmę? Najlepsza polska konferencja dla biznesu Founders Mind odbędzie się 22 czerwca 2023 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Nie przegap okazji do pogłębiania branżowego networkingu i sprawdź szczegóły eventu już teraz.

Jakie są Twoje cele biznesowe na ten rok?

Chcę wprowadzić na rynek nowy produkt, który jest szczególnie potrzebny osobom, które spędzają wiele godzin przed ekranem komputera. Celujemy w produkt premium, więc przed nami sporo pracy, aby dowieźć efekty i aby premiera była jeszcze w tym roku

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl