Marka z “twarzą” – polskie gwiazdy w reklamach

13.07.2016 AUTOR: Sylwia Cegieła

Każdy prezentowany przez firmę produkt, aby dobrze się sprzedał, powinien odzwierciedlać potrzeby czy opowiadać historię, z którą klient się utożsami. Konsument powinien odczuwać potrzebę posiadania upragnionej rzeczy tu i teraz. tylko wtedy można liczyć na sukces sprzedażowy.    

Znani popularyzują produkty dnia codziennego

Jednym z najpopularniejszych zabiegów marketingowych jest utożsamiania marki z osobą. W tym celu zaprasza się do współpracy znanych i lubianych, którzy użyczają swój wizerunek na potrzeby kampanii marketingowej jak to było w przypadku jogurtu, gdzie projektantka biżuterii Anna Kruk nadała nowy wygląd opakowaniu. Była to edycja limitowana dwóch smaków Fantasia Black i Fantasia White firmy Danone. Twórcy marki chcieli w ten sposób wpłynąć na decyzję zakupową swoich klientów. Umieszczając nazwisko na wieczku, producenci oczekują, że produkt zostanie lepiej zapamiętany, gdyż – jeśli klient był już wcześniej przywiązany do danej marki i zauważy, że jej ulubieniec reklamuje inny produkt, to z pewnością po niego sięgnie. Przy odrobinie szczęścia zostanie na dłużej, czyli stanie się lojalnym klientem. Taki projekt z pewnością wyróżni się na półkach sklepowych swoją elegancją i unikalnością. Naniesione ornamenty nadadzą szlachetnego, luksusowego oraz nowoczesnego wyglądu, a przy tym wyróżnią dwa smaki: różowe oraz czarne opakowanie ze stylizowanym napisem odzwierciedla kobiecy, delikatny charakter produktu. Projekt w sposób pośredni łączy się z biżuterią inspirowaną nazwą produktu mlecznego, którą można wygrać w konkursie, więc – z oczywistych względów – połączy ze sobą te dwie branże.

fantasia

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCDqCoFOFk5YtbwRTOg3cr_w

Pozostając w sferze produktów sygnowanych nazwiskiem, nie można pominąć przykładu serii kremów sygnowanych nazwiskiem wybitnej osobowości Krystyny Jandy – aktorki, autorki książek i wybitnej osobowości autorytetu wielu widzów. Produkt przez nią reklamowany swoją grupę docelową ma wśród kobiet zbliżonych do wieku, w którym akurat jest. Sprawia to, że wiele konsumentek się z nią utożsamia. Dodatkowym atutem jest oczywiście dostępność w sklepie oraz cena. Te cechy sprawiają, że produkt szybko dotrze do odpowiedniej grupy odbiorców. Marka zintegrowała się ze społeczeństwem a jej ambasadorka istnieje od wielu lat w świadomości konsumentów. Czemu więc jej nie zaufać?

janda

Źródło: https://www.janda.pl/

Częstą praktyką bywa angażowanie celebrytów, lubianych artystów, projektantów mody czy dziennikarzy w aukcjach charytatywnych. Tak właśnie zrobiła pewna stacja telewizyjna, uruchamiając kampanię „Podaruj Misia” zorganizowaną przez Allegro i Rossmana. Znani kreatorzy mody postanowili ubrać pluszaki, które potem przekażą na licytację a zyski przeznaczą na szczytne cele. Każda maskotka ma dodatkowo nadane własne imię, dzięki czemu łatwiej można ją zidentyfikować i dokonać zakupu konkretnego produktu. Dodatkowo, klienci mają poczucie, że mają u siebie coś, co zaprojektował ich ulubiony kreator ubrań, co podnosi wartość.

tvn

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCoCYLDpBCorPq2xSbVWuK6Q

Kolejny spot reklamowy to doskonały przykład współpracy marki Adidas z celebrytą – tutaj Ewą Chodakowską – trenerką personalną, której ćwiczenia znane są już niemal wszystkim. Każda przecież chciałaby wyglądać jak ona, być tak wysportowana, zwinna i mieć nienaganną sylwetkę. Ewa wyznacza trendy, więc – będąc osobą o ogromnej charyzmie i autorytecie – może zachęcić swoich potencjalnych odbiorców do kupna produktów, które pomogą w wykonywaniu codziennych czynności treningowych. Ponieważ ona sama kojarzy się wszystkim z doskonałością, profesjonalizmem, ogromnym doświadczeniem, zatem akcesoria sportowe, których jest ambasadorem, wydają się przejawiać cechy sportsmenki. Firma odwołuje się zatem do tych przeciętnych rytualnych czynności, jakie wykonuje człowiek dbający o swoje zdrowie. Oferowane buty czy inne produkty sportowe mają nam tylko pomagać w tych zajętościach.

adidas

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCKaESHm4_18w5qUIjFx_P4A

Przykład ostatni to udział serialowej rodziny Boskich z „Rodzinki.pl”, reklamującej usługi marki Orange. Skoro oni używają telefonów komórkowych, korzystają z pakietów rozmów czy Internetu, jakie oferuje firma, widz odbiera sygnał, że każda przeciętna rodzina z podobnymi problemami może również je mieć i cieszyć się swobodną komunikacją na wielu poziomach. Nie jest to grupa bogatych ludzi, ale Boscy – zwykli obywatele tacy jak my. Niczym się nie wyróżniają, więc każdy odbiorca serialu może też stać się potencjalnym klientem.

orange

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCOp-C9QjULu4U0_d0WaM7fg

Aktorzy w reklamach banków

Dobrym przykładem relacji marki z osobą jest reklama banku ING, w której już od wielu lat występuje znany i ceniony aktor Marek Kondrat. Kojarzony głównie z rolami komediowymi, ale też odważnych bohaterów potrafi przez tak długi czas wchodzić w rolę, z którą tak silnie kojarzą go widzowie. Nic więc dziwnego, że gdyby nagle podmieniono jego postać, mogłoby się okazać, że widzowie nie zaakceptują faktu i mogłoby to wywołać ogromną falę krytyki.

Sam Kondrat doskonale przenosi swój profesjonalizm, specyficzne poczucie humoru oraz zaufanie, jakim niegdyś obdarzali go fani filmów na grunt polityki banku. Stał się zatem niezmiennie od wielu lat twarzą banku, co sugeruje niezmienność oraz stabilizację finansową, a zatem zapewnia bezpieczeństwo potencjalnym klientom.

ing

Źródło: https://www.youtube.com/channel/UCTcL7-enpBwGlUppbES3arQ

Podobną sytuację obserwujemy w reklamie Skoków Stefczyka, gdzie do promocji zaangażowano Artura Żmijewskiego wcielającego się od dłuższego czasu w Ojca Mateusza – detektywa w sutannie niosącego dobro, gotowego pomagać każdej osobie, która o to poprosi, stojącego niemal w każdej chwili na straży praworządności oraz porządku w swoim mieście Sandomierzu. Również tutaj nie może być ten zabieg posunięciem przypadkowym, gdyż sama postać serialowa kojarzy się niezwykle pozytywnie, wzbudza powszechny szacunek oraz podziw, co przenosi się na reklamowaną markę.

stefczyk

Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=byt_Z0c4DZI

Reasumując, na podstawie powyższych przykładów można stwierdzić, że bycie ambasadorem produktu, marki czy usługi daje ogromne możliwości wpływania na otoczenie, ponieważ klient – widząc, iż jego ulubiony aktor czy inny celebryta korzysta z danego produktu, usługi – postanawia spróbować. Sympatia do danej osoby oraz niezmienność formy reklamy powoduje, że chętniej kupujemy produkt , gdyż człowiek kojarzy marki z osobami je reklamującymi, co umacnia produkt w świadomości ludzkiej.

Czytaj również:

Marketing firmy

Fotografia reklamowa. Kilka faktów i ciekawostek

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail