Marketing to dynamiczna i wciąż rozwijająca się branża, która wymaga nieustannego doskonalenia umiejętności oraz śledzenia najnowszych trendów. Stany Zjednoczone oferują liczne możliwości rozwoju – od prestiżowych konferencji, po platformy e-learningowe. Dowiedz się, jak zdobyć cenne doświadczenie i zaoszczędzić na edukacji wymieniając dolara po korzystnym kursie.
Stany Zjednoczone – kolebka biznesu
Rynek amerykański uznawany jest za jeden z największych na świecie. Od wielu lat Stany Zjednoczone zajmują pierwszą pozycję w rankingach najbardziej przedsiębiorczych krajów świata. Choć Amerykanie stanowią niespełna 5% światowej populacji, generują 20% globalnego dochodu. To właśnie w USA powstawały kampanie marketingowe, które zmieniły podejście do tej branży. Dzisiaj, dzięki Coca-Coli, Święty Mikołaj przyodziewa czerwony kostium, a posiadacze butów Nike mówią „Just Do It”. Również stamtąd pochodzą największe korporacje, takie jak Google czy Meta, bez których dzisiaj marketing de facto nie istnieje. Pójdźmy więc za popularnym sloganem „Uczmy się od najlepszych!”. Chcąc dowiedzieć się, jak robić marketing na najwyższym poziomie, warto skorzystać z rad Amerykanów.
Najpopularniejsze konferencje marketingowe w USA
Wydarzeń marketingowych w USA jest mnóstwo. Przedstawiamy trzy naszym zdaniem najciekawsze. Ta branża jest jednak bardzo zróżnicowana, więc szukaj również na własną rękę eventów, które najlepiej odpowiadają twoim oczekiwaniom.
INBOUND
INBOUND to coroczna konferencja, na której występuje ponad 200 mówców związanych z marketingiem. Podczas ostatniej edycji, we wrześniu 2024 roku w Bostonie, wysłuchać można było przedstawicieli takich organizacji jak OpenAI, Google, TikTok, LinkedIn czy Harvard Business School. Nie inaczej powinno być w 2025 roku podczas kolejnej edycji tego eventu, która odbędzie się na początku września w San Francisco. Bilety standardowe zaczynają się od 799 USD, a bilety VIP od 1299 USD.
Content Marketing World
Kolejną wartą uwagi konferencją jest Content Marketing World w San Diego. Podczas tego eventu prelegenci koncentrują się na takich tematach jak budowanie marki, strategia publikowania treści czy storytelling. Jest też opcja wzięcia udziału w warsztatach z udziałem ekspertów. Organizatorzy dają możliwość zakupu tzw. Digital Pass, dzięki któremu wszystkie wykłady możesz zobaczyć online. Koszt takiej przyjemności to 999 USD. Jeśli jednak chcesz pojawić się na miejscu i zobaczyć najważniejsze przemówienia, zapłacisz 1699 USD. Za udział w warsztatach trzeba dopłacić kolejne 700 USD.
DiGiMarCon
DiGiMarCon, czyli Digital Marketing Conferences, to seria wydarzeń odbywających się na całym świecie. W czasie ich trwania możesz poznać porady specjalistów pracujących m.in. dla takich marek jak Google, Microsoft, PayPal czy Meta. Odbywają się one w aż 22 amerykańskich miastach. Ceny wejściówek zaczynają się od 570 USD, a kończą na 1200 USD. Możesz skorzystać również z Virtual Pass, którego cena wynosi niewiele ponad 150 USD.
Gdzie sprawdzić kurs dolara i korzystnie wymienić walutę?
Wyjazdy na konferencje marketingowe zwykle wiążą się z dużymi wydatkami. Warto przygotować się na nie wcześniej i kupić USD w najkorzystniejszym momencie. Aktualny kurs dolara można śledzić tutaj: https://internetowykantor.pl/kurs-dolara/. Dlaczego to istotne? Na przykład w okresie od 22 września do 22 listopada kurs USD wzrósł o 34 grosze. Oznacza to, że wymieniając dolary we wrześniu można było sporo zaoszczędzić. Przy zakupie biletu VIP na INBOUND, który kosztuje 1299 USD, to ponad 400 złotych różnicy. A cena biletu to przecież tylko jeden z wielu wydatków związanych z podróżą.
Platformy e-learningowe
Jeśli jednak stawiasz pierwsze kroki w marketingu, a lot na konferencję w USA jest dla ciebie zbyt dużym wydatkiem, nic straconego. Możesz skorzystać z platform e-learningowych, na których znajdziesz jakościowe treści, zdobędziesz potrzebną ci wiedzę, a na koniec otrzymasz certyfikat. Do takich miejsc należą m.in. Hubspot Academy, edX, Coursera czy Udemy. W większości przypadków kursy tworzone są przez specjalistów z dużym doświadczeniem w branży, którzy zdradzą ci sposoby na osiągnięcie lepszych wyników i podzielą się wyzwaniami, z jakimi musieli się zmierzyć na swojej drodze do sukcesu.
Zostaw komentarz