Prasówka startupy i innowacje #8 Wojnę atomową przetrwają karaluchy i podobno ta baza też

12.05.2017 AUTOR: Michał Bąk

 

„Warm-Up to MIT EF Poland Acceleration” – bezpłatne warsztaty dla startupów technologicznych

 

MIT Enterprise Forum Poland zaprasza startupy technologiczne z całej Polski do uczestnictwa w „Warm-Up to MIT EF Poland Acceleration”. Ta bezpłatna, trwająca dwa dni impreza ma nauczyć młodych przedsiębiorców definiowania modelu biznesowego firmy i kształtowania polityki cenowej. Metodologia warsztatów oparta jest o model 24 kroków przedsiębiorczości zdyscyplinowanej Billa Auleta, wykorzystywanego przez MIT Enterprise Forum w procesie akceleracji startupów technologicznych. W trakcie szkolenia początkujący przedsiębiorcy będą mieli również okazję skonsultowania rynkowego potencjału rozwijanych przez siebie technologii z ekspertami z Grupy PGNiG oraz Grupy KGHM. Warsztaty odbędą się 20 i 21 maja w budynku Campus Google w Warszawie. Startupy zainteresowane udziałem w szkoleniu mogą rejestrować się na stronie.

 

startup

Kekemeke ma nowego właściciela

Pamiętacie Kekemeke? To taka fajna apka wymyślona przez Polaków do zbierania pieczątek na telefonach. Zastępuje ona karty, które często gubią się w portfelach, torbach itd. Przede wszystkim jest to produkt skierowany do gastronomii, który dzięki prostocie wspomagał budowanie przywiązania klienta do lokalu. Wirtualne pieczątki przekładają się bowiem na zniżki oraz prezenty. Jak chwalą się twórcy Kekemeke, ich rozwiązanie pozwoliło wymienić punkty na nagrody o łącznej wartości 2,1 miliona dolarów. Dla klientów aplikacja jest darmowa, gastronomie zaś muszą opłacić za jej używanie niewielki abonament. Jak możemy przeczytać w sieci, startup znalazł nowego właściciela. Jest nim POSBistro, które zamierza wykorzystać bazę Kekemeke oraz know-how firmy do rozszerzenia swojej oferty, jaka skupia się na pomocy w zarządzaniu procesem obsługi klienta i sprzedaży w różnej wielkości punktach gastronomicznych.

startup

Pozostało jeszcze kilka dni, by zgłosić swój startup

Tylko do 25 maja można zgłaszać swoje kandydatury do drugiej rundy programu akceleracyjnego MITEF Poland w ścieżce Energia, którego partnerem jest Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Do projektu mogą zgłaszać się startupy z sektora energetycznego. Każda z zakwalifikowanych działalności otrzyma szansę na finansowanie do 200 tysięcy złotych, a do tego autorzy projektów będą mogli przeznaczyć 50 tysięcy złotych na usługi związane z rozwojem startupu. Zainteresowane firmy mogą zgłosić swoją kandydaturę tutaj.

 

Sun Basket pozyskuje 9 milionów dolarów

Sun Basket to startup, który oferuje klientom zdrowe posiłki bazujące na składnikach organicznych oraz bardzo zdrowych przepisach. Jego twórcy skupiają się na daniach dla tych, którzy nie jedzą glutenu, są wegetarianami lub korzystają z diety paleo. Dodatkowo firma ostatnio otworzyła zakład/magazyn, który pozwala na dostarczanie posiłków praktycznie do 98% domów w USA. Startup ten rozwija się niesamowicie dobrze i dzięki temu pozyskał 9 milionów finansowania w serii C-2 między innymi od Unilever Ventures.

startup

Cisco kupuje Mind Meld

Cisco ogłosiło właśnie, że za 125 milionów dolarów kupuje Mind Meld. Mind Meld to startup, który powstał w 2011 roku i pomagał firmom budować interfejsy konwersacyjne bazujące na AI i połączone z usługami w chmurze. Od 2012 roku, kiedy firma pojawiła się na TechCrunch Disrupt SF i zademonstrowała aplikację do iPada, która na bazie „podsłuchanych” rozmów potrafiła dostarczać kontekstowe treści. Od tej pory firma rozszerzyła swoją ofertę o zestaw API do analizowania, rozumowania i generowania języka. Cisco zdecydowało się na zakup, ponieważ jej szefowie uważają, że AI jest częścią niezbędną dla przyszłych projektów związanych z nowoczesnymi technologiami.

startup

Verizon oraz AT&T walczą o Straight Path

Straight Path jakiś czas temu chciała kupić firma AT&T i nawet ostatnio zaoferowała 1,6 mld dolarów. Niespodziewanie na rynku pojawił się Verizon i zaproponował aż 3,1 mld za tę samą firmę. Wojna się rozpoczęła? O co tyle hałasu? Straight Path posiada cenne licencje na odbiór, które odgrywają ważną rolę w tworzeniu podstaw dla usług 5G. Gdy AT&T poinformowało, że technologia, którą posiądą dzięki wykupieniu Straight Path pozwoli na budowę w przyszłości rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej czy też telemedycyny lub autonomicznych samochodów, pojawił się konkurent. Zobaczymy, kto wygra walkę o nowoczesne technologie.

startup

Lighthouse ma 17 milionów i chce je dobrze wydać

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo naszych domostw, było już wiele pomysłów. Były czujki, czujniki, kamery, teraz przyszedł czas na Lighthouse. Firma właśnie pozyskała 17 milionów od firm Eclipse Ventures, Playground Global, SignalFire, Felicis Ventures i StartX. Pieniądze te mają zostać przeznaczone na ich interaktywnego asystenta, który będzie nadzorował nasze mieszkanie, gdy nie będzie nas w domu. Lighthouse ma reagować na konkretne zdarzenia, np. powrót dzieci ze szkoły, pojawienie się w domu złodzieja itd. Urządzenie połączone jest z aplikacją i można je skonfigurować w dowolny sposób, aby móc czuwać nad bezpieczeństwem mieszkania. Poza tym zapisane zdarzenia można wyszukiwać, np. czy w pokoju przebywały w ciągu dnia osoby, czy sprzątaczka wyczyściła biuro itd. Lista zdarzeń ma rosnąć i pozwalać na większą swobodę. Wszystko zaś połączone jest z chmurą. Przerażać może cena, najtańsza opcja kosztuje bowiem 399 dolarów, a do tego dojdzie jeszcze miesięczny abonament.

startup

Twiggle chce poprawić działanie e-commerce

Pochodzący z Tel Avivu startup skupił swoje działania na poprawieniu wyszukiwarek, które używane są w e-zakupach. Chwalą się tym, że ich wyszukiwarka jest tak intuicyjna i pomocna, jak rozmowa z profesjonalnym sprzedawcą. Produkt wydaję się naprawdę dobry, bo startup pozyskał właśnie 15 milionów dolarów od MizMaa Ventures i Korea Investment Partners. To już kolejne dofinansowanie tego biznesu, wcześniej pieniądze wyłożyli Alibaba, Naspers, i Yahoo Japan. Razem z tymi 15 milionami Twiggle zebrało łącznie 33 miliony. Nowy kapitał zostanie na pracę nad ich Semantic API, dzięki czemu sklepy będą mogły korzystać z ich rozwiązania bez konieczności zmiany obecnego oprogramowania do wyszukiwań.

startup

Jinn zdobywa kolejne środki na działalność

Jinn działa w UK oraz Hiszpanii i wydaje się, że to naprawdę fajne rozwiązanie. W chwili obecnej skorzystało z niego ponad 300 tysięcy kupujących. Metoda działania jest prosta. Robimy zakupy, a kurier Jinn dostarcza nam produkt lub jedzenie maksymalnie do godziny czasu, ale przeważnie cała procedura jest dużo krótsza. Co ciekawe Jinn to nie tylko spożywka, ale także ubrania, czy technologie. Firma pozyskała kolejne 10 milionów dolarów na swoją działalność. Łącznie zebrali 20 milionów i radzą sobie całkiem dobrze na swoim rynku.

startup

Wojnę atomową przetrwają karaluchy i podobno ta baza też

Cockroach Labs to baza danych, która się replikuje i która ma przetrwać, jak wspomniane karaluchy. Baza, która proponuje startup jest open-source’owa i bardzo zoptymalizowana. W prostym języku baza sama się replikuje i pozwala zapisywać każde zmiany, wiec nawet w momencie kryzysu pozwoli na odzyskanie danych z najbliższego okresu. Dzięki temu firmy mają pewność, że nie utracą swoich cennych informacji, czy też danych lub pieniędzy swoich klientów. Chociaż pomysł nie jest zły, to firma miała problemy z pozyskaniem środków na dalszy rozwój. Wszystko jednak się ułożyło, gdyż właśnie pozyskali 27 milionów dolarów w Serii B. Wśród inwestorów jest Redpoint, Benchmark, GV, Index Ventures i FirstMark.

startupy

Partnerem prasówki jest agencja content marketingowa ELIVO.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Prasówka startupy i innowacje #7 Wcześniej wykryjemy choroby roślin

Nawarz sobie (i innym) dobrego piwa

Centra handlowe – „wyścig zbrojeń” w walce o klienta

Do góry!

Polecane artykuły

22.09.2020

Comarch e-Sale, jako e-commerce na dobry ...