Dlaczego tak ważny jest boom na start up-y?

29.05.2016 AUTOR: Michał Bąk

Polska gospodarka jest jedną z najmniej innowacyjnych gospodarek w Unii Europejskiej. Prześcigają nas nie tylko potęgi takie jak Wielka Brytania czy Niemcy, ale znacznie mniejsze państwa od nas np. Estonia. Czy zatem nie jest nam potrzebny boom na start-upy czyli firmy które w jednej ze swoich licznych definicji, mają właśnie innowacyjność?

O start-upach w Polsce mówi się coraz częściej, coraz więcej uwagi poświęcają im media, coraz więcej jest inicjatyw wspierających (najczęściej) młodych przedsiębiorców. Ale po co to wszystko?

A no po to, żeby pchać gospodarkę do przodu. Start-upy są najczęściej podmiotami dobrze skalowalnymi i często wychodzącymi poza granicę kraju. Dzięki temu jesteśmy wstanie dać ogromną wartość dodatnią naszej gospodarce. Zamiast produkować kolejne fabryki i być nazywanym Bangladeszem Europy, możemy próbować wyjść poza ten schemat.

Jedni uważają, że jest już boom na start-upy i wyskakują one niemal z lodówki, inni zaś mówią, że ciągle jest tego za mało.

A czego nam tak naprawdę faktycznie brakuje? Przede wszystkim spektakularnych inwestycji jak choćby ta, której dokonał Protos VC (inwestorem jest tutaj Robert Lewandowski). Nazwisko znanego piłkarza to bardzo ważny krok, aby osoby, które posiadają kapitał zauważyły, że istnieje inna alternatywa od inwestowania w nieruchomości. Problem Polaków jest taki, że nie inwestujemy pieniędzy w projekty obarczone ryzykiem. Mniejsza jest przecież szansa, że nieruchomość się nam nie spłaci, niż na upadek start-upu.

Boom na start-upy i głośne nazwiska są potrzebne aby więcej prywatnych inwestorów chciało w ogóle rozmawiać o inwestowaniu swoich pieniędzy. Rafał Brzoska prócz stworzenia Inpostu, zaangażowany jest finansowo w Sales Manago, Jamesa Buttona a także inne innowacyjne projekty.

Polska gospodarka naprawdę potrzebuje inwestycji w przedsiębiorstwa oparte na Internecie, zwiększając tym samym zatrudnienie, poprawiając też jakość życia (start upy z założenia powinny rozwiązywać jakieś problemy).

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/start-up-zone/jak-znalezc-inwestora-pokazujemy-proces-od-a-do-z

Zawsze i o każdej porze trzeba być na stanowisku – wywiad z Marcinem Pajewskim (Zopim Live Chat Polska)

Do góry!

Polecane artykuły

18.12.2018

Przed nami 5. edycja Pipeline Summit

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail