Marketing i Biznes Social media Z pasji do gotowania – Akademia Smaku Bosch

Z pasji do gotowania – Akademia Smaku Bosch

Z pasji do gotowania – Akademia Smaku Bosch

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Polacy uwielbiają uczyć się nowych trików kulinarnych i czerpać inspiracje od najlepszych. Właśnie dlatego marka Bosch postanowiła wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasjonatów kulinarnych i zorganizować Akademię Smaku z jeszcze większym rozmachem.

Nowa odsłona projektu

Marka Bosch jest bardzo blisko konsumenta i potrafi angażować go w kulinarną przygodę pełną inspiracji. Dobrze znamy naszą branżę i wiemy, że nie tylko jakość produktu, ale też nieszablonowy sposób komunikacji mogą przynieść zamierzony efekt i przekonać do siebie konsumenta. I choć Akademia Smaku realizowana jest dopiero po raz trzeci, przeszła w tym czasie sporą przemianę, stając się szeroką kampanią cross mediową, angażującą odbiorców.

Znane twarze

Akademia Smaku to całoroczny projekt, który powstał z myślą o edukowaniu pasjonatów kulinarnych. Gwarancję kulinarnej jakości stanowi Kolegium Redakcyjne, do którego zaprosiliśmy cenionego szefa kuchni Tomka Jakubiaka, a także dwóch blogerów kulinarnych: Tomka Lacha (zajadam.pl) oraz Piotra Ogińskiego (finalistę polskiej edycji „Hell’s Kitchen”, autora videobloga „Kocham Gotować”). Pod ich profesjonalnym okiem szkoli się i czerpie inspiracje Katarzyna Glinka, znana aktorka telewizyjna i teatralna.

Logicznie działająca machina

Dzięki równoległemu wykorzystaniu kilku kanałów komunikacji (Internet, telewizja, działania bezpośrednie) udało nam się osiągnąć efekt synergii. Stworzyliśmy serwis www.akademiasmaku.pl, który stanowi centrum kampanii. Można tam znaleźć inspirujące przepisy, praktyczne triki oraz kulinarne porady ekspertów. Na stronie pojawiają się również sesje warsztatowe (akademiasmaku.pl/video-warsztaty) z udziałem Katarzyny Glinki, szefa kuchni i blogerów. Co więcej, wydajemy kulinarne e-magazyny i organizujemy konkursy dla amatorów gotowania. Tegoroczną nowością jest realizacja miniserialu o lekkiej fabule: „Akademia Smaku Zosi i Tomka”, w której główne role grają Katarzyna Glinka oraz Tomek Jakubiak (akademiasmaku.pl/serial). Serial emitowany jest w każdy piątek o 19:55 na TVP2 i już zyskał rzeszę stałych widzów.

Kampania jest także silnie obecna w Internecie. Prowadzimy zasięgową kampanię w portalach kulinarnych, wspartą działaniami redakcyjnymi, kampanię w sieci Google GDN oraz na Facebooku. Materiały video dostępne są na YouTube oraz m.in. w playerach gazety.pl.

Zaangażowanie konsumentów

Założenie Akademii jest takie, że każdego miesiąca eksperci oraz uczestnicy skupiają się na jednym temacie kulinarnym i zgłębiają jego tajemnice. Każdy może dodać swój ulubiony przepis lub wskazówkę i rozpocząć kulinarną przygodę od pozycji Adepta do Szefa, zbierając punkty za każdą kulinarną aktywność. Obecnie w serwisie jest już zarejestrowanych kilka tysięcy użytkowników, którzy mają również możliwość dodawania swoich autorskich przepisów i kulinarnych tipów.

Egzamin smaku zdany na 5!

Każda sesja tematyczna zwieńczona jest spotkaniem w Centrum Inspiracji Domowych Bosch, na które zapraszamy 20 autorów najlepszych przepisów, wybranych przez Kolegium Redakcyjne. Podczas pierwszych warsztatów uczestnicy projektu wzięli na tapetę pieczywo. Efektem kilkugodzinnego gotowania pasjonatów kulinarnych z członkami Kolegium oraz Katarzyną Glinką było mnóstwo wypieków – zarówno w wersji tradycyjnej, jak i kreatywnej. Przed nami jeszcze 8 video-warsztatów, w ramach których na czynniki pierwsze rozłożymy m.in. makarony, jajka, mąkę, czy ponownie pieczywo.

Inspiracje i przepisy Akademii Smaku mają dużą szansę na zagoszczenie w domach wielu Polaków. Projekt łączy wiedzę, praktykę i pomysłowe rozwiązania kulinarne. Marka Bosch udowadnia, że każdy może zostać prawdziwym mistrzem w swojej kuchni.

Za pomysł, opracowanie strategii projektu, jego nadzór kreatywny oraz kompleksową obsługę odpowiada agencja INSIGNIA. Za opracowanie scenariuszy i produkcję serialu telewizyjnego – OMD i TVP.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/e-commerce/zdjeciareklamowe

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl