Marketing i Biznes Social media Facebook chce usunąć z naszych tablic wpisy z polajkowanych przez nas Fanpage?

Facebook chce usunąć z naszych tablic wpisy z polajkowanych przez nas Fanpage?

Facebook chce usunąć z naszych tablic wpisy z polajkowanych przez nas Fanpage?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Facebook wprowadza kolejne zmiany. Tym razem znaczące. Nowa funkcja Explore Feed („Przeglądanie Kanałów”) ma oddzielić treści od naszych znajomych i z polajkowanych przez nas stron, od wpisów które sieć będzie nam proponować w oparciu o nasze zainteresowania. Na tę chwilę rozwiązanie zostało wprowadzone na Słowacji, na Sri Lance, w Serbii, w Boliwii, w Gwatemali i w Kambodży. Polska jeszcze chwile musi poczekać. Jednak nasi internauci już gorąco dyskutują nad zagrożeniami, jakie niosą wspomniane zmiany.


Explore Feed ma dać użytkownikom możliwość wyszukania treści, którymi są potencjalnie zainteresowani, wśród stron z którymi do tej pory nie wchodzili w interakcje. Platforma będzie nam proponować wpisy, artykuły, zdjęcia, filmy i inne materiały pochodzące ze stron, których jeszcze nie znamy. Pomysł wydaje się być ciekawym rozwiązaniem i dodatkową szansą na dotarcie do odbiorców dla twórców stron na Facebooku. Do tej pory trafić na nowy Fanpage mogliśmy jedynie za pośrednictwem reklam, lub z polecenia.

– Zaczynamy opracowywać uzupełniającą listę popularnych artykułów, filmów i zdjęć, automatycznie dostosowanych do potrzeb każdego użytkownika na podstawie treści, które mogą być dla nich interesujące Słyszeliśmy od ludzi, że chcą łatwego sposobu na odkrywanie istotnych treści na stronach, z którymi jeszcze się nie łączyli – powiedział w rozmowie z portalem 9to5mac.com rzecznik prasowy Facebook.

Jednak polscy internauci zaczęli spekulować, że Facebook zamierza przenieść wszystkie informacje pochodzące z Fanpage (również tych polajkowanych przez nas) do nowej zakładki. Na głównym wallu miałyby pozostać jedynie treści od znajomych i reklamy. Takie rozwiązanie byłoby ciosem dla tych, którzy budują swoje strony od lat. Osoby, które miały już okazję przetestować Explore Feed mówią, że w ich odczuciu wygląda to jak internetowy śmietnik.

Dodatkowo internauci podkreślają, że taka zmiana, przekreśliłaby szanse na dotarcie do większej grupy odbiorców stronom niekomercyjnym i początkującym blogerom. Przewidują, że Facebook za jakiś czas może wprowadzić reklamy również w Explore Feed, a to zmonopolizowałaby rynek, bo szanse na wybicie się miałyby zapewne jedynie duże firmy.

Na ten moment nie wiadomo kiedy nowa funkcja pojawi się w Polsce. Nie wiadomo również, czy spekulacje naszych internautów się potwierdzą. Jednak jeśli tak się stanie, będzie to prawdziwy przewrót dla działań marketingowych związanych z Facebookiem. Poczekamy, zobaczymy.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl