Aktualne wymiary grafik na Facebooku

06.06.2019 AUTOR: REDAKCJA

Facebook zmiennym jest. Co jakiś czas modyfikowany jest algorytm, ikony, układ niektórych pozycji w menu. Najczęściej jednak na portalu zmieniają się rozmiary grafik, które możemy na nim publikować. Wydaje się, że to błahostka, różnica kilku pikseli nie powinna mieć znaczenia, a jednak. Źle przygotowane grafiki mogą nie tylko utrudnić fanom odbiór przekazu, ale także pozbawić go sensu. Poniżej przedstawiamy aktualne rozmiary grafik na Facebooku.

 

[Rozmiary grafik na fanpage]

Twój awatar

Zacząć chyba należy od zdjęcia profilowego, które Facebook wyświetla w zależności od urządzenia w rozmiarze 168 × 168 px, w przypadku komputerów, oraz 128 × 128 px, na urządzeniach mobilnych. Według wytycznych Facebooka rozmiar naszego awatara powinien wynosić 320 × 320 px. Wielu specjalistów uważa jednak, że przy kompresji stosowanej przez portal jest to za mały rozmiar, by po skalowaniu był on czytelny. Warto pokusić się więc o większy rozmiar naszego zdjęcia np. 840 × 840 px. Jednocześnie musimy pamiętać, że obrazek zostanie też zmniejszony do rozmiaru 40 × 40 px, by mógł zostać wykorzystany jako ikona przy naszej nazwie użytkownika. Tym bardziej powinniśmy starać się, by miał on odpowiednią wielkość.

 

Cover photo, czyli zdjęcie w tle

Zdjęcie w tle pojawia się na górze naszej strony i funkcjonuje jako jej „okładka”. Tak naprawdę jest ono jedną z pierwszych rzeczy, jakie widzi odwiedzający nasz profil fan. Standardowy rozmiar tego elementu to 820 × 312 px. Rekomenduje się jednak, by ładować grafikę o rozdzielczości 1920 x 730 px. Trzeba jeszcze pamiętać o jednej rzeczy – Facebook na urządzeniach mobilnych przytnie ten obraz do rozmiaru 640 × 312 px i wykadruje go centralnie. Dlatego tworząc grafiki zawierające napisy musimy pamiętać, by zamieszone były one na środku.

W przypadku cover photo nie należy zapominać, że zamiast obrazu możemy użyć także filmu lub zdjęcia 360 stopni. Film powinien mieć długość od 20 do 90 s. Przyjęło się, że jego wielkość to także 820 × 312 px, ale zaleca się 820 × 462 px.

Zdjęcie w tle możemy zawsze lekko dopasować do ramki w której zostanie umieszczone, dlatego przesunięcie go w jednym z czterech kierunków może pomóc je idealnie dopasować do naszych oczekiwań i wspomnianego obramowania.

Jeszcze jedna ważna rzecz, o której musimy pamiętać to waga zdjęcia. Jak sugeruje Facebook, grafiki do 100 KB są najlepsze, bo mogą przyśpieszyć ładowanie naszej strony.

I ostatnia mała porada dla osób, które chcą przygotować obrazek w tle na swój prywatny profil – jego szerokość powinna wynosić co najmniej 720 px, a grafika w notatkach powinna mieć wymiary 1200 × 720 px.

 

Zdjęcia na osi czasu

Zacznijmy może od tych zdjęć, które „zasysane” są zewnętrznych stron, gdy np. publikujemy link do wpisu na blog. Thumbnails, bo tak nazywają się te grafiki, powinny mieć wymiary 1200 × 628 px.

Więcej o przygotowaniu grafik oraz odpowiednim ustawieniu strony, np. Wordpress, można przeczytać w dokumentacji Facebooka. (link: https://developers.facebook.com/docs/sharing/webmasters)

Jeżeli chodzi o zdjęcia pionowe, chcąc ich użyć, powinniśmy kierować się zasadą 2:3. Takie zdjęcia mogą mieć wymiary 640 × 960 px czy też 500 × 750 px. Ten rodzaj postów najlepiej wygląda na smartfonach, bowiem zajmuje praktycznie całą przestrzeń w newsfeedzie.

Zdjęcia poziome chyba najlepiej wyglądają, gdy mają rozmiar 1200 × 900 px. W tej kwestii nie narzucono stosunku wymiarów boków względem siebie. W internecie można znaleźć informację, że zdjęcie na osi czasu może mieć 720, 960, a nawet 2048 px i także będzie dobrze się prezentować.

Zdjęcia w kwadracie także bardzo dobrze wyglądają na wallu. Ich preferowany rozmiar to 1080 × 1080 px. Także w tym przypadku nic nie stoi na przeszkodzie, by grafiki były odrobinę większe, aby lepiej wyświetlały się na desktopach.

 

Wideo na osi czasu

Film publikowany na wallu nie może być dłuższy niż 120 minut, a jego maksymalna waga to 4 GB.

 

Grafika top dla grupy na Facebooku

Facebookowe grupy stały się popularne, zrzeszają wielu członków i można się w nich wymieniać wiedzą, doświadczeniem lub po prostu rozprawiać o głupotach. Grupa, podobnie jak fanpage, może posiadać cover. Jego wymiary to 1640 × 856 px. Zdjęcie może być większe, ale koniecznie muszą zostać zachowane proporcje 1,91:1.

 

Wydarzenia

Eventy, czy jak kto woli wydarzenia, są jednym ze sposobów na poinformowanie fanów o nadchodzących imprezach. Pozwalają w przybliżeniu określić, ile osób zainteresowanych jest koncertem, webinarem czy też innym spotkaniem. Cover photo w wydarzeniu powinno mieć rozmiar 1200 × 628 px.

 

Rozmiary grafik reklamowych:

  • Filmy wideo

Muszą mieć format 9:16 lub 16:9. Ważne, aby były w wysokiej rozdzielczości. Waga filmu to maksymalnie 4 GB, długość od 1 s. do 240 min. W przypadku takich plików można dodać do nich opis do 125 znaków. Grafika zachęcająca do kliknięcia w film nie może zawierać więcej niż 20% tekstu. Jeśli wideo dodatkowo linkuje do oferty lub wydarzenia, może mieć nagłówek o długości 25 znaków i opis linku do 30 znaków. Należy jednak pamiętać, że zależnie od tego, w której „części reklamowej” zamieścimy film, może on wymagać innych wymiarów. Bardzo dobrze opisane jest to, na stronie Facebooka (link: https://www.facebook.com/business/ads-guide/video/messenger-story). Materiały wideo mogą być wykorzystywane w reklamie typu karuzela.

 

  • Grafika reklamowa – linki

Mowa tu o typowych, składających się z jednego zdjęcia postach. Rozmiar takiej grafiki jest identyczny jak w przypadku zdjęć pobieranych z linków, czyli 1200 × 628 px.

  • Grafika reklamowa – polubienia

W przypadku reklamy, która ma nakłonić do polubienia strony należy przygotować grafiki w rozmiarze 1200 × 444 px. Możliwe jest również zastosowanie takich rozdzielczości, jak 1:1 oraz 2:3.

  • Kolekcja

Jest to bardzo ciekawy format reklamowy składający się z wielu kafelków, które docelowo przenoszą do podstron. Często wykorzystywany jest w branży e-commerce, gdzie prowadzi do przedstawianych na grafikach produktów. Rekomendowane przez nas wymiary nagłówka kolekcji oraz jego kafelków to 1080 × 1080 px.

  • Karuzela

Karuzela jest bardzo popularnym formatem reklamowym. Pozawala nam na wykorzystanie w niej zdjęć lub filmów. Według informacji dla reklamodawców, karuzela powinna składać się z grafik lub filmów o rozmiarze minimalnym 600 × 600 px, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by użyć 1080 × 1080 px, dzięki czemu nasze zdjęcia nie stracą tak bardzo na jakości.

  • Kanwa (canva)

Format dostępny tylko na urządzeniach mobilnych. Kanwa tworzona może być z użyciem grafik o proporcjach boków 9:16 lub 1:1. Facebook nigdzie nie podaje, jakie są wymagane wymiary, dlatego warto pamiętać o proporcjach i o tym, że wyświetlana miniaturka będzie miała rozmiar 1200 × 628 px.

  • Pokaz slajdów

Kolejny bardzo popularny format reklamowy, który pozwala na pokazanie wielu zdjęć. Podobnie jak w przypadku kanwy, Facebook nie podaje konkretnych danych co do wielkości grafik. Zaznacza jedynie, że powinny mieć one rozdzielczość/proporcje 16:9, 1:1 lub 2:3. Najważniejsze jest jednak to, aby pamiętać, że zdjęcia muszą mieć wysoką jakość.

Tak właśnie przedstawiają się najważniejsze z formatów grafik, jakich możemy użyć obecnie na Facebooku. Warto pamiętać też o wymogach, które mówią, że treść zamieszczona na obrazach może zajmować maksymalnie 20% ich obszaru. Jeśli zdecydujemy się ulokować na obrazku więcej tekstu, reklama co prawda zostanie zaakceptowana przez administratorów, ale może mieć mniejsze zasięgi.

Tworząc grafiki, warto też skorzystać z zewnętrznych narzędzi, np. strony canva.com, która ma aktualne szablony dla wielu kanałów social media.

Do góry!

Polecane artykuły

19.08.2019

Rekrutacja programistów. Jak pozyskiwać talenty do zespołu IT ...

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam