Marketing i Biznes SEO/SEM Pozycjonowanie strony internetowej – jak robić to z głową?

Pozycjonowanie strony internetowej – jak robić to z głową?

Pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z form marketingu internetowego. Tak zwane działania SEO mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google. Nie należy to jednak do najłatwiejszych zadań, ponieważ w dzisiejszych czasach rywalizacja na rynku e-commerce jest ogromna. Dlatego tak ważne jest zaplanowanie przemyślanej strategii pozycjonowania i konsekwentne jej realizowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej – jak robić to z głową?

Setki przedsiębiorczych umysłów podczas wyjątkowego wydarzenia na PGE Narodowy. Konferencja Founders Mind

Dowiedź się więcej o Wydarzeniu

Czym jest pozycjonowanie strony?

Na początku warto wyjaśnić skrót SEO. Jest to Search Engine Optimization, na które składa się kilka istotnych elementów. Zasadniczo pozycjonowanie SEO ma jeden główny cel – zwiększenie na niej ruchu organicznego poprzez zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania na istotne dla nas słowa kluczowe.

Możemy wyszczególnić kilka istotnych elementów, które mają wpływ na pozycjonowanie stron www:

Audyt SEO – to on powie nam, w jakim stanie znajduje się nasza strona. Poznamy jej mocne i słabe strony, dowiemy się też, jakie działania powinniśmy podjąć, aby zwiększyć liczbę słów kluczowych, na które będziemy pokazywać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Optymalizacja techniczna strony internetowej – poprawa prędkości wczytywania się danych podstron, usunięcie błędów na stronie.

Content marketing – zamieszczenie wysokiej jakości artykułów napisanych pod ustalone frazy kluczowe.

Linkbuilding – pozyskiwanie wartościowych linków prowadzących do naszej strony.

Czy warto pozycjonować firmową stronę internetową?

Zawsze powinno nam zależeć na tym, aby dotrzeć do możliwie jak największej grupy potencjalnych klientów. Możemy to osiągnąć poprzez poprawę organicznych wyników wyszukiwania. Owszem, działania SEO zajmują sporo czasu, przez co na pierwsze efekty pracy czeka się czasem nawet kilkanaście tygodni. Jednak późniejsze rezultaty przeważnie są długotrwałe, więc czerpiemy spore korzyści przy stosunkowo niewielkim koszcie.

Dziś warto prowadzić jednocześnie kilka działań marketingu internetowego. Wykupować reklamy w Google czy na Facebooku, prowadzić konta w social mediach, a do tego budować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania poprzez pozycjonowanie odpowiednich słów kluczowych.

Jeśli budżet nam na to pozwala, to zdecydowanie warto do tematu SEO swojej strony podejść na poważnie. Rezultaty zdecydowanie mogą być warte włożonego w ich osiągnięcie wysiłku.

Optymalizacja strony, a pozycjonowanie

Dzisiejsze strony internetowe muszą działać poprawnie i szybko. Dawniej użytkownicy byli przyzwyczajeni do tego, że niektóre witryny długo się ładowały, a czasem natrafiło się na błąd 404. Teraz jednak sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Wyszukiwarka Google zwraca ogromną uwagę na to, jak dobrze nasza strona zoptymalizowana jest pod względem technicznym. Nie będziemy wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania, jeśli czas ładowania będzie długi, a konstrukcja naszej strony będzie nieprzemyślana i prowadząca do pustych podstron.

Można powiedzieć, że stan techniczny naszej strony jest swego rodzaju fundamentem. Algorytmy wyszukiwarek zwracają na to ogromną uwagę, ponieważ wiedzą, że użytkownikom również zależy na komfortowym przeglądaniu sieci. Dlatego promują takie witryny, które zadbały o odpowiednią optymalizację.

Ile kosztuje pozycjonowanie?

Tutaj wiele zależy od tego, w jakiej branży działamy i jakie czynności podejmuje nasza konkurencja. Na początku ważna jest analiza słów kluczowych, dzięki niej ocenimy, jak pracochłonne będzie pozycjonowanie stron www na konkretne słowa kluczowe.

Zazwyczaj pozycjonowanie lokalne jest tańsze, choć nie jest to regułą (czasami w naszej okolicy konkurencja może być naprawdę silna). Można powiedzieć, że sensowne działania często można prowadzić już od kilkuset złotych miesięcznie. Należy jednak podkreślić, że nie tyczy się to każdej działalności. Istnieją bowiem branże, w których kilka tysięcy poświęconych optymalizacji seo to absolutne minimum.

Musimy pamiętać o tym, że pozycjonowanie Olsztyn w wynikach wyszukiwania to złożony proces. Wymaga on szeregu skoordynowanych działań, które mają na celu poprawę widoczności twojej strony.

Ile trwa pozycjonowanie?

Proces optymalizacji strony internetowej jest czasochłonny. Czasem zdarza się, że efekty widać po kilku tygodniach, jednak często są to miesiące. Każde słowo kluczowe ma swoją „trudność”. Na początku wszystko zaczyna się od audytu seo. Dzięki niemu wiemy, jakich fraz kluczowych może potrzebować nasza strona. Kolejnym etapem jest optymalizacja treści. Jeśli zależy nam na poprawie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, to potrzebne będą nam konkretne frazy kluczowe, które cieszą się dużą popularnością.

Zdobywanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych zajmuje dużo czasu, jednak zdecydowanie jest to proces, który w przypadku wykonania odpowiedniej pracy zaprocentuje. Pozycjonowanie strony www zdecydowanie zwraca się z czasem. Istotne jest jednak podejmowanie od samego początku przemyślanych działań, ponieważ w przypadku SEO błędy potrafią być naprawdę kosztowne, a ich naprawa często zajmuje kolejne tygodnie.

Dlaczego warto postawić na Adcube?

Jeśli pojęcia takie jak Google Search Console, Ahrefs, SurferSEO czy ScreamingFrog są nam całkowicie obce, to najprawdopodobniej potrzebujemy wsparcia profesjonalistów. Z powyższych akapitów można łatwo wywnioskować, że pozycjonowanie nie należy do najłatwiejszych zadań. Dlatego też warto skorzystać z usług osób, które dobrze wiedzą, jak działa algorytm Google.

W świecie marketingu internetowego doświadczenie odgrywa ogromną rolę. Nasza konkurencja nie śpi, dlatego my powinniśmy działać tak, aby być od niej lepsi. Bazowanie na własnej intuicji może nie wystarczyć. Często potrzebne jest wsparcie specjalisty, który zna się na pozycjonowaniu danej branży.

Tak naprawdę skorzystanie z usług firmy pokroju Adcube to ogromna oszczędność czasu i pieniędzy. Działając po omacku, łatwo o podjęcie złych decyzji lub prowadzenie nieskutecznego pozycjonowania. W SEO nie ma czasu na błędy, dlatego najlepiej od razu postawić na doświadczony zespół, który jasno i klarownie wytłumaczy nam, jakich działań potrzebuje nasza strona, a następnie będzie je konsekwentnie wdrażał.


Artykuł partnera

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl