Marketing i Biznes SEO/SEM Jaki ma wpływ SEO na Brand Awareness i jak można to mierzyć?

Jaki ma wpływ SEO na Brand Awareness i jak można to mierzyć?

SEO bezpośrednio wpływa na świadomość marki, choć może się to wydawać z początku nieoczywiste. Optymalizację kojarzymy przede wszystkim z generowaniem ruchu organicznego celem zwiększenia sprzedaży, jednak konsekwentne stosowanie się do jej zasad ma także wpływ na Brand Awareness. Zasady marketingu internetowego są proste: najwięcej wygrywają ci, którym udaje się zyskać pierwsze miejsca w wyszukiwarce. Większość kliknięć trafia w pierwsze wyniki wyszukiwania. Żadna strategia mająca na celu szerzenie świadomości marki nie będzie więc skuteczna, jeśli nie zadbasz o SEO.

Jaki ma wpływ SEO na Brand Awareness i jak można to mierzyć?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

SEO a świadomość marki

Troska o świadomość marki oznacza przede wszystkim to, że firmie zależy na rozpoznawalności wśród konsumentów. Nie chodzi tu jednak tylko o nazwę, ale przede wszystkim wartości, osobowość, niszę i produkty. Jeśli marce zależy na tym, by potencjalni klienci stawiali właśnie na jej ofertę, musi zadbać o odpowiedni wizerunek. Musi wyróżnić się spośród konkurencji i zapaść w pamięć. Zwiększanie świadomości marki to jedna z najważniejszych strategii we współczesnym marketingu – i znakomicie idzie w parze z SEO.

Działania związane z SEO mają na celu poprawę pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. By dotrzeć ze swoimi wartościami i ofertą jak najdalej, niezbędne jest odpowiednie pozycjonowanie. Działa to także w drugą stronę – lepiej pozycjonowane marki cieszą się większą popularnością w grupie docelowej, co przekłada się na większe zainteresowanie, a to z kolei dodatkowo wpływa na pozycję w wyszukiwarce. Algorytm Google docenia treści, które już zostały uznane przez internautów. Koło samo się napędza. A gra toczy się o wysoką stawkę, bo 70% konsumentów przyznaje, że chętniej wybiera produkty marek, które już zna.

Zalety wykorzystania SEO dla zwiększania świadomości marki

Można korzystać z różnych strategii marketingowych w celu zwiększania świadomości marki. Często SEO jest nieco na uboczu, podczas gdy nacisk pada na social media, płatne reklamy czy branded content. Może się jednak okazać, że wysiłki te są bezskuteczne bez efektywnego pozycjonowania.

  • Działania związane z SEO są organiczne. Algorytmu nie da się oszukać, kupując poszczególne pozycje. Nie znaczy to, że SEO nic nie kosztuje – wymaga czasu, pracy i kwalifikacji specjalistów. Jeśli jednak chodzi o stosunek ceny do efektów, ta strategia jest jedną z najbardziej opłacalnych.
  • SEO ma ogromne znaczenie dla małych marek, których trudno rywalizować z wielkimi graczami na rynku. Umiejętne pozycjonowanie pozwala znaleźć niszę, która będzie dla nich najbardziej opłacalna – na przykład poprzez mniej popularne long-tail keywords.
  • Zwiększanie świadomości marki wymaga nośnika, który przeniesie informacje o jej charakterze dalej. Odpowiednio przeprowadzona kampania SEO pozwala dotrzeć z ofertą znacznie dalej.
  • Wyniki wyszukiwarki Google są traktowane jako wiarygodne. To oznacza, że użytkownicy nawet bez znajomości mechanizmu działania algorytmu bardziej ufają pierwszym pozycjom. Dzięki temu dużo łatwiej można budować świadomość marki.
  • Pierwszych pozycji nie zdobywa się samymi danymi na temat oferty czy aktualnych cen. Topowe miejsca w rankingu są przeznaczone dla tych marek, które w swoich treściach zawierają wiarygodne, merytoryczne informacje. To także pozwala zdobyć zaufanie odbiorcy.
  • Coraz więcej uwagi poświęca się kwestiom związanym z User Experience. Zasady optymalizacji witryn internetowych obejmują też zagadnienia związane z UX – użytkownicy czują się lepiej na stronach, które są zorganizowane w przejrzysty sposób.

Związki SEO ze świadomością marki są bardzo wyraźne. Obie te strategie mogą iść w parze, jeśli znajdziesz na to odpowiedni sposób.

Jak stworzyć strategię SEO skoncentrowaną na świadomości marki?

Skoro już wiesz, jak istotne jest zastosowanie SEO podczas szerzenia świadomości marki, zastanówmy się, jak można połączyć obie te strategie.

  • Warto tworzyć content skierowany do konkretnej grupy docelowej. Znasz ją najlepiej i wiesz, czego potrzebuje, jakim językiem należy się z nią komunikować i czego może szukać.
  • Wykorzystaj swoje doświadczenie i specjalistyczną wiedzę, której mogą szukać internauci. W Premium Digital dzielimy się naszą wiedzą z zakresu marketingu internetowego, bo właśnie na tym znamy się najlepiej.
  • Zwróć uwagę na User Experience. Użytkownik powinien czuć się dobrze podczas przebywania na Twojej stronie internetowej. Jeśli witryna jest zbudowana w przejrzysty sposób, posiada certyfikaty bezpieczeństwa, sprawnie się ładuje – potencjalny klient uzna ją za godną zaufania.
  • Kiedy zajmujesz się link-buildingiem, przyjrzyj się uważnie swoim partnerom. Czy są to strony, które cieszą się uznaniem internautów? Czy treści na nich zamieszczane odpowiadają wartościom Twojej marki?

Musisz pamiętać jeszcze o jednej kwestii – Google proponuje coraz więcej wyników w formie snippetów, w które użytkownicy nie klikają. Gdy jednak używasz SEO do szerzenia świadomości marki, kliknięcia mają mniejsze znaczenie – liczy się rozpoznawalność.

Jak mierzyć efekty strategii SEO i Brand Awareness?

Mierzenie świadomości marki jest dość problematyczne. Nie daje tak jasnych i konkretnych wyników jak inne strategie. To, co powinno Cię interesować, to obserwacja wzrostu rozpoznawalności Twojego brandu po włączeniu strategii SEO oraz określenie, w jakim stopniu działania związane z optymalizacją do tego posłużyły. Możesz do tego wykorzystać narzędzia takie jak:

  • Senuto lub Ahrefs – dzięki tym narzędziom sprawdzisz, jakie frazy generują ruch na Twojej stronie.
  • Google Alert – pozwoli Ci sprawdzić, w jakich miejscach wzmiankowana jest Twoja marka.
  • Google Search Console, Ahrefs, Senuto – pozwolą Ci określić zapytania w Google, które zawierały nazwę Twojej marki.

Jeśli poszukujesz partnera, który pomoże Twojej marce zwiększyć swoją rozpoznawalność dzięki działaniom SEO, jesteś w dobrym miejscu. W Agencji SEO Premium Digital łączymy zróżnicowane strategie. Cel jest jeden: to Twój sukces, od którego dzieli Cię tylko odpowiednia kampania.

Artykuł został przygotowany przez Agencję SEO Premium Digital.

Artykuł Partnera

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl