Jak napisać skuteczne teksty reklamowe w AdWords?

18.05.2018 AUTOR: Katarzyna Wróblewska

Tworzenie rozszerzonych reklam tekstowych w kampanii linków sponsorowanych AdWords uzależnione jest od prawidłowego doboru fraz, z wykorzystaniem Planera słów kluczowych oraz użycia typów dopasowania. Najważniejszym celem treści jest przekazanie cech szczególnych promowanych produktów, bądź usług oraz precyzyjność i trafność przekazu, ukierunkowanego na określonego odbiorcę. Kluczem do sukcesu okazuje się być kreatywność tworzenia inspirującego tekstu, który zachęci do zapoznania użytkowników z ofertą. Trafność reklamy jest składnikiem Wyniku Jakości oraz przekłada się na realne obniżenie kosztów kampanii.

1. Wyróżnij się!

Do zadań reklamodawcy należy szczegółowe zapoznanie się z promowaną ofertą oraz uprzednia analiza działań konkurencji. Dobra reklama wyróżnia wyjątkowe cechy produktu, a tym samym przyciąga uwagę odbiorców. W tym kontekście najlepiej sprawdza się wykorzystanie informacji o atrakcyjnych promocjach, bezpłatnej dostawie i zwrocie lub ofertach dodatkowych dla wybranych klientów. Innym sposobem na wyróżnienie reklamy jest wykorzystanie licznych rozszerzeń reklam np. linków do podstron, objaśnień, informacji o witrynie, dzięki którym współczynnik klikalności reklamy wzrośnie nawet o kilka punktów procentowych. Dzięki rozszerzeniom klient dowiaduje się o dodatkowych typach usług, udogodnieniach lub obsługiwanych markach, które mogą mieć wpływ na poziom zainteresowania ofertą. Dodatkowe teksty będą wyświetlać się w wersji na desktop i mobile, a także w określonym czasie np. podczas wyprzedaży produktów.

SEOgroup

2. Call to action

Wezwanie do działania to niezbędny element każdej reklamy. W przypadku kampanii reklamowych występuje on w postaci hasła lub przycisku wykorzystującego zawołania: sprawdź, kupzadzwoń już dziśzamówprzeglądajzarejestruj się lub uzyskaj wycenę itd. Ich celem jest określenie konkretnych czynności, jakie powinien wykonać użytkownik na stronie. Call to action w bezpośredni sposób nawiązuje do mierzonych celów w działaniach reklamowych i wpływa na wzrost współczynnika konwersji. Kolejnym krokiem jest stworzenie odpowiedniego landing page, dostosowanego do realizacji celu. Strona docelowa powinna zawierać informacje o promocjach lub produktach wyróżnionych w reklamie, stanowiąc tym samym przedłużenie przekazu, zapoczątkowanego na etapie reklamy. Sukces działań reklamowych uzależniony jest przede wszystkim od ustalenia konkretnego celu kampanii, wysokości KPI oraz rozpoczęcia przemyślanej strategii reklamowej.

SEOgroup

3. Słowa kluczowe

Trafność reklam określa stopień dopasowania słowa kluczowego do reklamy, dlatego jest taka ważna w procesie jej tworzenia. Dobór fraz następuje za pośrednictwem Planera słów kluczowych, który od niedawna dostępny jest dla reklamodawców w nowej odsłonie. Naturalne wykorzystanie słów kluczowych, szczególnie w nagłówku reklamy przesądza o wysokim CTR tekstów i zadowalających efektach działań. W rozbudowanych kampaniach sprawdza się opcja wstawiania słów kluczowych, jako jedna z form automatyzacji. Trafność reklamy, obok przewidywanego współczynnika klikalności i oceny jakości strony docelowej stanowi jeden z elementów składowych Wyniku Jakości. Warto zatem zorientować działania na optymalizacji reklam, wykonywaniu testów oraz ocenie najskuteczniejszych kreacji.  Słowa kluczowe z wysoką średnią ilością wyszukiwań, w ścisły sposób powinny nawiązywać do oferty lub produktów. Kwestia ustalenia średnich stawek CPC może być wykonywana ręcznie lub automatycznie, w zależności od stopnia złożoności kampanii.

SEOgroup

Mobile vs desktop

Optymalizacja reklam pod kątem mobile jest elementem, którego nie można pominąć w procesie tworzenia kampanii reklamowej, zarówno w kontekście samego układu treści, jak i użytych rozszerzeń reklam, które usprawniają proces dotarcia do firmy przez użytkowników. W tym wypadku najlepiej sprawdzają się rozszerzenia lokalizacji i rozszerzenia połączeń w wersji na mobile lub reklamy typu połączenie, kierujące do bezpośredniego połączenia telefonicznego. Warto stworzyć warianty reklam tekstowych odnoszących się do użytkowników mobile, wykorzystując w tym celu praktyczne skrypty. Docierając do klientów w szczególny sposób należy zadbać o szybkość ładowania strony docelowej na urządzeniach mobilnych oraz poprawność renderowania strony.

SEOgroup

Tworzenie reklam tekstowych w AdWords to proces wymagający czasu. Ostateczna postać treści ustalona zostaje dopiero w trakcie prowadzonych testów. Warto zatem, aby grupy reklam obejmowały co najmniej trzy lub cztery różne warianty reklamowe, w celu sprawdzenia ich efektywności pod kątem osiągniętych konwersji. Reklamy w ścisły sposób powinny nawiązywać do wykorzystywanych podstron produktowych lub dedykowanych landing page. Warunkiem koniecznym do zatwierdzenia zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych lub video w panelu oraz dopuszczenia do oficjalnej emisji jest przestrzeganie wszystkich standardów redakcyjnych i branżowych AdWords. 

Planujesz uruchomienie kampanii AdWords? Skontaktuj się z agencją SEOgroup.

 

Do góry!

Polecane artykuły

11.06.2019

Wiktor Mazur dołączył do zarządu ...

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam