Marketing i Biznes PR Personal Branding – marketingowy wymysł czy skuteczna koncepcja na osiągnięcie sukcesu?

Personal Branding – marketingowy wymysł czy skuteczna koncepcja na osiągnięcie sukcesu?

Personal Branding – marketingowy wymysł czy skuteczna koncepcja na osiągnięcie sukcesu?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Czyli dlaczego warto pomyśleć o budowaniu marki osobistej na każdym etapie kariery zawodowej.

Co to jest personal branding i jakie daje korzyści?

Personal branding, czyli budowanie osobistej marki, to po prostu działania mające na celu „markowanie” sobą – własną osobą, nazwiskiem – wszystkiego, co robimy i mówimy. W ten sposób stajemy się produktem (tak, produktem, choć niektórych takie porównanie pewnie zdenerwuje), rozpoznawanym i rozróżnianym przez rynek. Personal branding to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym wizerunkiem zawodowym i karierą, ale także życiem osobistym.

Marka osobista we współczesnym świecie, pełnym informacji, ludzi, zdarzeń i komunikatów, staje się coraz ważniejszym narzędziem do wyróżnienia się w tłumie, zbudowania swojej wiarygodności, rozpoznawalności czy niepowtarzalności. Stworzenie silnej osobistej marki daje w dodatku przewagę w działaniach marketingowych i sprzedażowych w długim okresie i ma dzisiaj wymierną wartość rynkową.

Autorem koncepcji marki osobistej jest Tom Peters, który w 1997 r. opublikował swoją ideę w artykule „The Brand called you”, w którym napisał: Bez względu na to, ile mamy lat, jakie zajmujemy stanowisko i w jakiej branży pracujemy, wszyscy musimy sobie uświadomić, jak ważny jest branding. Jesteśmy dyrektorami generalnymi własnych firm: Ja Sp. z o.o. (…). We współczesnym świecie biznesu naszym najważniejszym zadaniem jest promowanie marki „Ty”. (…) Ty jesteś marką. To Ty kierujesz swoją marką… Musisz zacząć myśleć o sobie inaczej. Nie jesteś „pracownikiem”, nie „należysz” do żadnej organizacji na stałe, nie określa Cię opis Twego stanowiska, nie sprowadzasz się tylko do niego. (…) Stanowisko dyrektora generalnego firmy Ja Sp. z o.o. zobowiązuje Cię do rozwijania samego siebie, promowania siebie i podejmowania działań, które zapewnią Ci zainteresowanie rynku.

Branding personalny bazuje na połączeniu technik wypracowanych przez takie dziedziny jak coaching, mentoring, marketing czy kreacja. Jest to cały zestaw elementów tworzących kompleksową strategię łączącą działania wizerunkowe (wizaż, stylizacja ubioru, dodatki, gadżety – wizerunek zewnętrzny) z rozwojem osobistym, psychologią, coachingiem (nasza misja, wizja, co wartościowego robimy, jakie realne wartości możemy zaoferować innym).

Dla kogo personal branding?

Branding personalny przydatny jest w przede wszystkim osobom, które mają coś istotnego do przekazania w swoich dziedzinach. Są to liderzy organizacji, politycy, przedsiębiorcy, biznesmeni, managerowie, przedstawiciele wolnych zawodów, specjaliści, artyści, pisarze, dziennikarze oraz wszyscy ambitni ludzie, którzy chcą nadać dodatkową wartość swoim produktom i działaniom.

Amerykanie, którzy jako pierwsi odkryli korzyści stosowania technik brandingu personalnego, mawiają: personal branding – it’s all about how you become the go-to-expert in your field. Znaczy to, że chcąc nie chcąc, celowo i świadomie, czy zupełnie przypadkiem i przy okazji, jesteśmy własnymi markami. W Ameryce potoczny zwrot I brand you as… używany jest w znaczeniu „Uważam Ciebie za…”. Autorzy „The Personal Branding Phenomenon” – Peter Montoya i Tim Vandehey – stwierdzają, że branding personalny to nowa dewiza świata biznesu i kultury.

Mam nadzieję, że zainspirowałam Ciebie do zastanowienia się nad Twoją drogą zawodową, życiem osobistym i… Twoją marką osobistą!

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/content-marketing/content-marketing-potrzebny-twojemu-personal-brandingowi

Historia sukcesu sklepu internetowego BDsklep.pl

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl