Historia sukcesu sklepu internetowego BDsklep.pl

20.01.2017 AUTOR: Joanna Kowalska

Portal BDsklep.pl jest jednym z największych i najdłużej działających na rynku wielobranżowych sklepów internetowych z produktami codziennego użytku. Pasaż ma w swojej ofercie 140 tysięcy produktów i cieszy się zaufaniem ponad 250 000 konsumentów. Istniejąca od 2006 platforma jest obecnie liderem polskiego rynku w zakresie e-groceries dla kategorii pure players, czyli firm nieposiadających sklepów stacjonarnych. To także jeden z nielicznych e-marketów, który dostarcza zamówienia na terenie całego kraju, dając Polakom szansę na zakup ulubionych produktów bez względu na miejsce zamieszkania.

sklep internetowy bdsklep

Niedoceniana branża FMCG jako sposób na podbicie rynku e-commerce

Właścicielem i pomysłodawcą portalu BDsklep.pl jest Wiktor Sawosz – Polak, który aż do 1992 roku mieszkał w białoruskim Grodnie. Po przyjeździe do Polski stworzył firmę Brand Distribution, która zajmowała się eksportem słodyczy na Białoruś i inne kraje wschodnie. Po wejściu Polski do Unii Europejskiej oferta spółki powiększyła się także o towary z grupy FMCG (ang. fast-moving consumer goods) czyli produkty szybko zbywalne, takie jak artykuły spożywcze i środki czystości. Pierwszy oddział firmy powstał w Hiszpanii, ponieważ z początku prowadzono sprzedaż jedynie na terenie Europy Zachodniej. W 2004 roku firma zdecydowała się zainwestować w budowę własnego centrum logistycznego w Białymstoku, gdzie obecnie mieści się magazyn główny o powierzchni 3 000 m2. Był to okres rozkwitu popularności branży e-commerce, co postanowił wykorzystać również Sawosz. Dostrzegł on wówczas niszę w kategorii delikatesów, którą z powodzeniem zagospodarował. W 2006 roku powstała więc platforma sprzedażowa bdsklep.pl, oferująca szeroki wybór produktów spożywczych i środków czystości. To właśnie wybór tego modelu biznesowego, z uwagi na jego prostą skalowalność oraz duży potencjał wzrostu, okazał się kluczem do sukcesu firmy. W ofercie bdsklepu.pl nie ma produktów świeżych, dzięki czemu zakupione towary mogą być łatwo dostarczone w każde miejsce w Polsce i Europie. Taki model zakupów pozwala klientom zaopatrzyć się w niezbędne produkty, nie tracąc przy tym czasu na stanie w długich kolejkach w sklepach stacjonarnych. Zakupy artykułów spożywczych w kanale online ograniczają również niekontrolowane wydatki, które ponosimy kupując niepotrzebne towary pod wpływem chwilowych emocji.

opakowania ehandel

Dobra logistyka to podstawa

Jednym z fundamentów sukcesu jest także dobra logistyka. Dotyczy to praktycznie każdej branży, ale na rynku e-commerce właśnie ten element nabiera szczególnego znaczenia. Posiadanie zewnętrznego magazynu pozwoliło spółce zoptymalizować czas dostawy, co bezpośrednio przyczyniło się do wzrostu popularności sklepu. W 2010 roku firma Brand Distribution poszerzyła swoją działalność o własną spółkę transportowo-logistyczną Star Sirius. Bdsklep.pl zatrudnia również Przedstawicieli Regionalnych, którzy podczas pracy zapoznają się ze specyfiką różnych terytoriów, co pozwala im lepiej przystosować ofertę sklepu do wymagań klientów. Ma to ogromne znaczenie dla rozwoju spółki, ponieważ przekłada się bezpośrednio na poziom obsługi konsumenta. Sklep oferuje dostawę do 26 krajów na całym świecie. W branży FMCG ważne jest, by zamówione produkty były w stanie dotrzeć do każdego klienta, bez względu na potencjalne trudności lokalizacyjne. Firma zainwestowała również w stworzenie zaawansowanej witryny przyjaznej dla użytkowników smartfonów i tabletów, którzy nie muszą już włączać komputera, by złożyć zamówienie. Popularność serwisu błyskawicznie rosła – w 2009 r. wynosiła ponad 460 tysięcy użytkowników, zaś w 2012 roku było ich już 836 tysięcy. Rok 2015 zakończył się przekroczeniem pułapu 2 milionów użytkowników.

bdsklep

Innowacyjne pomysły lepiej się sprzedają

BDsklep.pl wyróżnia się spośród innych sklepów internetowych dzięki innowacyjnej platformie sprzedaży narracyjnej, dopasowującej zawartość narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy. Pomysł został po raz pierwszy zaprezentowany klientom w 2014 roku, jednakże prace nad jego wdrożeniem rozpoczęły się prawie rok wcześniej. Jest to odpowiedź na coraz większe oczekiwania konsumentów co do sposobu robienia zakupów, bowiem według OC&C Strategy Consultants klienci coraz częściej migrują w stronę portali specjalistycznych poświęconych wybranej branży.

– „Od jakiegoś czasu uruchamialiśmy kolejne sklepy, które stanowią obecnie skład całego pasażu. W pierwszej fazie wdrożenia uruchomiliśmy dedykowane platformy bdwino.pl, bdkultura.pl i bddziecko.pl, które uzupełniły działające już od dłuższego czasu sklepy bdsklep.pl oraz bdkarma.pl” – wyjaśnia Jacek Palec, prezes Bdsklep.pl.

Główną cechą internetowego pasażu handlowego jest połączenie jednego konta z kilkoma platformami sprzedażowymi o różnym asortymencie. Kolejnym nowatorskim pomysłem firmy było stworzenie aplikacji „+składniki”, umożliwiającej natychmiastowy zakup brakujących składników potraw. Projekt zrealizowano wspólnie z portalem kulinarnym WrzacaKuchnia.pl. Nowoczesna technologia umożliwia wymianę danych pomiędzy zawartością przepisu a stale poszerzającą się ofertą sklepu. Przedsiębiorstwo stale się rozwija – w roku 2015 przychody platformy Bdsklep.pl wyniosły 10 mln euro. Firma wspomagana jest także przez fundusz inwestycyjny WSI Capital, który w 2015 roku stał się właścicielem 52 procent udziałów spółki. W wyniku całościowego procesu inwestycyjnego kapitał przedsiębiorstwa wzrósł z 5 do ponad 25 mln zł. W 2016 roku platforma bdsklep.pl została również ogłoszona najlepszym sklepem internetowym według Opineo.pl, portalu bazującego na opiniach użytkowników. O szczególnym charakterze zestawienia przesądza fakt, że o zawartości i układzie sił decydują jedynie opinie konsumentów. Oceniali oni profesjonalizm, rzetelność oraz jakość obsługi. Bdsklep.pl zajął również pierwsze miejsce w kategorii sklepów wielobranżowych „Najlepszy sklep internetowy 2015” w rankingu Money.pl. Firma cały czas dba o rozwiązania przyjazne klientom. Plan spółki na rok 2017 to między innymi wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych i dalszy rozwój sprzedaży żywności funkcjonalnej.

Czytaj również:

 

Naszym celem jest 2-krotny wzrost i obroty roczne przekraczające 100 mln złotych

Jak robić content marketing dla sex shopu?

Newsletter jak ze snów – know-how

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam