Najważniejszą osobą jesteś Ty! Case study kampanii skierowanej do blogerów

03.10.2016 AUTOR: Łukasz Wołek

Jak zrealizować wysyłkę dla blogerów, by nie zniechęcić ich do firmy, a wywołać zainteresowanie? Najważniejszy jest pomysł! Przekonała się o tym marka Lusette.

31 blogerek modowych i lifestylowych otrzymało składającą się z dwóch etapów przesyłkę. Akcja była na tyle zagadkowa, że po pierwszym etapie odbiorcy nie wiedzieli, czego mogą się po niej spodziewać. Celem było zwiększenie świadomości marki, pozyskanie naturalnego contentu, a także wywołanie skojarzeń marki Lusette z pełnymi pasji kobietami, czyli blogerkami. Twórczynie internetowe same decydowały, czy ta akcja na tyle im się spodobała, że chcą podzielić się nią w social media.

lusette_1-dla-mib

Kluczyk do szczęścia

W pierwszym etapie blogerki otrzymały kopertę z kluczykiem oraz kartką zawierającą intrygujące pytanie: „Kto jest najważniejszy?”. Zostały również poproszone o zatrzymanie kluczyka, bo może im się niedługo przydać.

Po tygodniu do twórców internetowych doszła druga przesyłka. Była to drewniana skrzynka, którą otwierał kluczyk z wcześniejszej paczki. Po otworzeniu pudełka blogerki zobaczyły wafelki Lusette i karteczkę zawierającą odpowiedź na wcześniejsze pytanie. Brzmiała ona: „Najważniejszą osobą jesteś Ty! Pamiętaj o tym każdego dnia”. Do wysyłki został dołączony spersonalizowany kalendarz z zadaniami na cały tydzień.

Efekt?

Dziewiętnaście blogerek włączyło się w kampanię, publikując na swoim blogu oraz fanpage posty związane z wysyłką. Wśród nich były takie blogi jak Dziękuję Było Pyszne, Wodoodporna, Pukka Lifestyle.

lusette_2-dla-mib

– Jakiś czas temu dostałam wiadomość, czy wyrażam zgodę na otrzymanie słodkiej niespodzianki od marki Lusette. Nie musiałam się zobowiązywać do niczego, ani że wrzucę fotkę w social media, a już tym bardziej do tego, że napiszę o całej kampanii na blogu – mówi Maria Smolarek-Wilińska, autorka bloga lifebymarcelka.pl. – Indywidualna i osobista notka sprawiła, że postanowiłam napisać o tej akcji – dodaje blogerka.

Była to pierwsza tego typu kreatywna akcja w wykonaniu Lusette. W jej wyniku udało się dotrzeć do 140 651 unikalnych użytkowników. Wzrosła również liczba fanów na profilu marki. Działanie udowodniło, że w przemyślany i nienachalny sposób można osiągnąć atrakcyjne rezultaty oraz podtrzymać relację.

Kampania udowodniła, że ciekawe i nienachalne działanie może mieć większy wpływ na zwiększenie świadomości marki niż wysokobudżetowa akcja reklamowa. Działania zostały zrealizowane na przełomie sierpnia i września 2016.

Czytaj również:

Jak wzmocnić atrakcyjność marki za pomocą kampanii w blogosferze?

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam