DOBRY PR MAŁEJ FIRMY

28.05.2016 AUTOR: Paulina Żmijowska

Często słychać opinie, że dobry PR jest domeną dużych firm z ugruntowaną pozycją na rynku. Nic bardziej mylnego – działania zmierzające do budowana relacji dotyczą także małych przedsiębiorców, którzy dopiero raczkują. To właśnie te podmioty mają szansę zebrać wokół siebie lojalnych odbiorców.

Różnice między działaniami PR dużej i małej firmy sprowadzają się zazwyczaj do tego, że mały przedsiębiorca nie ma tak znacznej siły przebicia. Ponadto większa marki zatrudniają odpowiednie i wyspecjalizowane działy, które czuwają nad procesami oraz działaniami reklamowymi.

Aby zainteresować swoich odbiorców, zbudować relację i wartościowy dialog, postaw na kilka elementów:

1/ Bądź otwarty. Komunikuj z mediami, udzielaj wywiadów. Twoje opinie, komentarze i poglądy są istotne dla osób, z którymi współpracujesz lub będziesz współpracował. Postawa, jaką prezentujesz, buduje twój wizerunek i pokazuje osobowość, która ma znaczący wpływ w każdej relacji.

2/ Intryguj. Nie wykładaj wszystkich asów z rękawa. Jeśli jesteś pionierem w jakiejś dziedzinie, przygotuj swoich odbiorców na dobrą wiadomość. Może zaplanujesz strategię albo kampanię reklamową, której finałem będzie ogłoszenie o innowacyjnym pomyśle/produkcie? W tym miejscu warto postawić także na standardowe działania outdoorowe.

3/ Zwracaj uwagę. Organizowanie konkursów, spotkań, wydarzeń czy sponsorowanie lokalnych inicjatyw – rób wszystko, aby zwracać na siebie uwagę. Umiejętność „bycia w dobrym miejscu i w dobrym czasie” jest dziś na wagę złota. Warto pamiętać, że czasem więcej można zyskać jako partner akcji niż jej uczestnik czy nawet organizator.

4/ Bądź wiarygodny. W public relations postaw na dobrą komunikację i wartościową rozmowę, a nie reklamę samą w sobie. Nie bądź nachalny, bo tylko sobie zaszkodzisz. Wartościowy przekaz to taki, z którego odbiorca czerpie jak najwięcej wiarygodnych, efektywnych informacji. Bądź ich źródłem.

5/ Bądź krytyczny. Na wizerunek marki wpływa wiele elementów, dlatego musisz wziąć szczególną odpowiedzialność za treści, które jej dotyczą. Etyczne działania w biznesie są dziś mocno zachwiane, dlatego tak trudno o lojalność konsumentów i zbudowanie wartościowej społeczności.

6/ Nie łam się. Jeśli twoją firmę dopadnie kryzys – bierz z niego jak najwięcej. To dobry moment, aby ulepszyć ofertę, popracować nad strategią i produktem, stworzyć nowy plan reklamowy i… działać.

Jak każde działanie, tak też PR, oparty jest na różnorodnych rozwiązaniach, mniej lub bardziej technologicznych i nowoczesnych. Ważne jest jednak, aby nie przeoczyć głównego celu, do którego zmierzasz – trwałej, solidnej i wartościowej relacji z klientem.

https://marketingibiznes.pl/pr/kampania-pr-na-bliskim-wschodzie-10-skutecznych-porad

„Szkoda, że tak późno założyłem firmę” – wywiad z Piotrem Chmielewskim (Social Media Now)

Czy blogosfera sprzedaje?

 

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail