Czy blogosfera sprzedaje?

19.11.2015 AUTOR: REDAKCJA

Nie od dziś wiadomo, że blogerzy zaczęli wyznaczać trendy w przestrzeni internetowej. Specjalizują się w gotowaniu, modzie, podróżach, nowych technologiach, kosmetykach czy filmach. Zyskują ogromne grona wiernych czytelników, którzy często ich opinię traktują na równi ze zdaniem znajomych i rodziny, a czasem nawet bardziej poważnie. Z chęcią wykorzystują to duże marki, które w zamian za spore sumy w nieoczywisty sposób promują swoje produkty. Wiedzą bowiem, że blogerzy jak mało kto mogą wpłynąć na decyzje zakupowe użytkowników Internetu.

Siła blogosfery tkwi w budowaniu zaufania i lojalności odbiorców

Zaufanie to największa wartość blogosfery. Budowana stopniowo więź, zaangażowanie czytelników i ich lojalność to podstawa dobrze funkcjonującego bloga. A sami blogerzy stanowią obecnie jedną z najsilniejszych grup liderów opinii. Siła tkwi przede wszystkim w autentyczności. W przeciwieństwie do celebrytów z pierwszych stron gazet czy serwisów plotkarskich, utożsamiają się ze swoim czytelnikiem. Ich historia może być porównana z ideą „od zera do bohatera”. Swoją pasję do danej dziedziny przekuwają w marketingowy sukces. Publikują ciekawe zdjęcia, teksty czy filmy i znajdują często kilkusettysięczne grona wiernych odbiorców, którzy inspirują się ich sposobem życia i myślenia. Gdzie jednak w tym wszystkim miejsce na biznes?

Blogosfera a korzyści dla biznesu

Dobry content połączony ze skutecznym trendsetterem buduje siłę marki, a kreatywna i zgrabnie przeprowadzona kampania reklamowa może przynieść marce wiele korzyści.

Blogerzy w dodatku doskonale zdają sobie sprawę z siły marketingowej, jaką dysponują. Oferują współpracę w zakresie testowania produktów na swoich blogach, lokowania produktu w ramach wpisów, relacji ze spotkań/eventów klienta czy organizacji konkursów. Są bardzo otwarci na niekonwencjonalne kampanie, bo takie właśnie nieszablonowe podejście nie zraża czytelników.

Nie zawsze efektem promowania produktu jest zakup, ale często inspiracja do poszukiwania informacji o produkcie w Internecie. Zdecydowanie można powiedzieć, że blogosfera stała się kolejnym narzędziem marketingowym.

Skuteczne kampanie w blogosferze – jak zrobić to dobrze?

Kreatywne kampanie w blogosferze można mnożyć. Poniżej przedstawiamy kilka wybranych case’ów.

1. Zmiksowany konkurs – Bosch Wszechrobiący

Klient: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Produkt: Blendery z linii MaxoMixx marki Bosch

Akcja miała na celu promocję blenderów. Kampania zakładała współpracę z blogerami z dużym zasięgiem, którzy mieli za zadanie zrealizować przepisy z kategorii uroda, fitness, kulinaria i rodzicielstwo. Mogły one przybrać formę potrawy lub kosmetyku. Oczywiście wszystko przy użyciu blendera bosch, który w naturalny sposób pokazany był na zdjęciach.

Blogerzy przygotowywali zatem maseczki do twarzy, smoothie, kremy, koktajle czy smakołyki dla dzieci. Co więcej, w akcję zaangażowani byli czytelnicy, którzy mogli stworzyć własne przepisy i dzięki temu wygrać blender.

Zaangażowani blogerzy to Blond Hair Care, Być Idealną, Olga Smile i Makóweczki, którzy w trakcie kampanii pokazali szerokie i nieoczywiste zastosowanie produktu.

 

Blond Hair Care

Źródło: www.blondhaircare.pl

2. Blogowanie przy kawie

Klient: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Produkt: Ekspres do kawy EQ6 marki Siemens

Do współpracy zaangażowano 5 blogerów, którzy przygotowali wpisy z ekspresem do kawy EQ6 w tle. Każdy z nich potraktował zadanie inaczej, przedstawiając swoją wizję połączenia kawy, produktu i tematów podejmowanych na swoim blogu. Dzięki temu zabiegowi produkt i jego zalety zostały ukazane w sposób naturalny i nienachalny, a na dodatek wielowątkowo. Zwieńczeniem akcji było przeniesienie kawowych inspiracji do rzeczywistości poprzez sesję zdjęciową z zaproszonymi blogerami.

Blogerzy zostali przedstawieni na zdjęciach, gdy łączyli swoje pasje z kawą idealnie dobraną do ich charakterów oraz temperamentów. Efekt sesji stanowił kalendarz ścienny, który otrzymali laureaci konkursów.

W akcji wzięli udział autorzy blogów: Czas Gentelmanów, jestKultura, s t y l o l y, Dorota.in i Make Life Easier.

 

Czas Gentlementow

Źródło: www.czasgentlemanow.pl

3. MaxxiMUM możliwości

Klient: BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego

Produkt: robot kuchenny MaxxiMUM marki Bosch

Inspirując się wielkim sukcesem Ice Bucket Challenge, marka Bosch rzuciła wyzwania blogerom kulinarnym. Każdy z nich miał za zadanie przygotować danie z wykorzystaniem robota MaxxiMUM i pakietu akcesoriów, a następnie rzucić wyzwanie kolejnemu blogerowi.
W akcji wzięli udział Dorota.in, Kulinarne Szaleństwa Margarytki, Dorota, Lubię Szpinak oraz Zajadam.pl. Każdy z blogerów przygotował inny specjał, a ostatni z nich rzucił wyzwanie internautom, dzięki czemu kampania zyskała szeroki zasięg.

Przyszłość blogosfery

Blogosfera wprowadziła nową jakość w marketingu. Zaufanie do blogów może pozytywnie przełożyć się na zaufanie do marki. Czytelnicy chętnie zaglądają na blogi, nawet jeśli pojawia się na nich promocja produktów. Póki co to narzędzie nie jest jeszcze wyeksploatowane ale jeśli będzie rozwijać się tak prężnie jak do tej pory, w przeciągu kilku lat może stracić na skuteczności. W tym momencie zdecydowanie warto w nie zainwestować.

Autor: Dominika Kozłowska – PR Manager w Agencji Imagine PR, socjolog i konferansjer. Z PR-em związana od 6 lat. Zafascynowana kampaniami społecznymi. Specjalistka od media relations, celebrity marketingu i współpracy z blogosferą.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/jak-wzmocnic-atrakcyjnosc-marki-za-pomoca-kampanii-w-blogosferze

Czy Polacy są smart konsumentami?

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail