Branding na szóstkę – podstawy na start

28.05.2016 AUTOR: Wojchiech Pasterski

Marka to obietnica złożona partnerom firmy i klientom, którzy decydują się jej zaufać. Silną markę poznamy po tym, że zostawia konkurencję daleko w tyle oraz nieustannie zdobywa nowych kontrahentów. Jak zbudować taką markę oraz zadbać o to, żeby nasza obietnica nie była bez pokrycia? Oto przepis na branding na szóstkę.

Zbadaj rynek

Sprawne funkcjonowanie firmy opiera się o aktualne dane dotyczące środowiska biznesowego przedsiębiorstwa. Przeprowadzenie analiz popytu oraz konkurencji pomoże umiejscowić produkty lub usługi marki w szerszym kontekście rynkowym, a tym samym przygotować ofertę wyróżniającą się na tle konkurencji. Jeśli chcesz wzmocnić dotychczasową pozycję marki, przydatne okażą się analizy wizerunku oraz obecnych klientów. Dzięki tym informacjom dowiesz się, czy i jakie warto wprowadzić zmiany do oferty oraz w jakim kierunku powinna rozwijać się twoja marka.

Opracuj strategię

Obranie przemyślanej drogi w stronę budowy mocnej marki i skrupulatne przygotowanie się do każdego etapu jej rozwoju znacznie zwiększa szanse na sukces. Zyskanie świadomości na temat segmentów rynku oraz czynników konkurencyjnych w branży daje możliwość podkreślenia atutów marki od samego początku jej istnienia. Efektem pracy nad strategią, jest dokładny profil osobowości klienta oraz jego oczekiwań względem marki. Szkoda czasu na działanie metodą prób i błędów, skoro można dokładnie sprawdzić, co zrobić, żeby osiągnąć swój cel. Co więcej, systematycznie aktualizując strategię, łatwiej nadążyć za dynamiką rynku, a nawet przewidywać zagrożenia dla biznesu.

Stwórz atrybuty marki

Aby strona wizualna marki w 100% oddawała jej profil i wyjątkowość oraz przemawiała do grupy docelowej, warto stworzyć model marki, który jest konsekwencją opracowanej strategii. Model w jednym miejscu zbiera najważniejsze informacje dotyczące osobowości marki, jej wyróżników oraz korzyści jakie płyną z kontaktu z nią. Następnym krokiem jest nadanie marce narzędzi językowych i wizualnych, czyli tego, z czym wejdą w pierwszy kontakt klienci. Unikalne i adekwatne do osobowości marki – nazwa, logo, slogan i komunikaty marki przyczynią się do wejścia na rynek pewnym krokiem i wpłyną na wygląd pozostałych atrybutów wizerunkowych.

Zadbaj o kulisy

Profesjonalny i nowoczesny wizerunek wszystkich atrybutów marki to obecnie punkt obowiązkowy. Stworzona według najnowszych technologii i trendów strona internetowa, ułatwiająca potencjalnym klientom dostęp do informacji, których szukają; odpowiedni content, który przyciągnie oko odbiorcy i będzie efektywnie wpływał na ekspercki wizerunek marki; oraz pasująca do charakteru brandu identyfikacja wizualna, sprawią, że osoby mające kontakt z marką nie będą miały wątpliwości, z kim mają do czynienia.

Promuj się

Po pierwsze planuj! Przeprowadzenie analiz pomoże znaleźć formy promocji, które będą najskuteczniejsze dla biznesu oraz oszacować dokładny budżet dla każdego obszaru promocji. Aby akcja promocyjna trafiła do tych odbiorców, na których nam zależy, trzeba sprawdzić, jaki będzie najlepszy kanał komunikacji z potencjalnym klientem. Możliwość promocji offline jest bardzo wiele – eventy, konferencje, akcje CSR. W Internecie niezbędne jest optymalne podejście do pozycjonowania, targetowania, płatna reklama w Google oraz w wybranych mediach społecznościowych, a także inne popularne narzędzia e-marketingowe, jak np. mailing czy newsletter.

Dbaj o wizerunek

Tworząc atrybuty marki w świadomy sposób, już wpływasz na jej wizerunek, ale możliwości jest znacznie więcej. Dowiedz się jak marka i jej usługi są postrzegane przez klientów, zadbaj o to, żeby za pomocą profili w mediach społecznościowych być w stałym kontakcie z grupą docelową. Bądź kowalem losu swojej marki i pracuj na jej pozytywny wizerunek przez aktywne budowanie dyskusji dookoła swojej oferty, publikacji i ekspertów. Wreszcie, chroń swój wizerunek, sprawdź, czy informacje na temat twojej marki udostępniane są zgodnie z prawem oraz wyciągnij wnioski z negatywnych komentarzy. Aby nie zniweczyć wcześniej wykonanej pracy, naucz się szybko reagować na kryzysowe sytuacje nadszarpujące wizerunek marki.

Sukces rzadko kiedy bywa kwestią przypadku, liczy się nie tylko pomysł na markę, ale również sposób realizacji wyznaczonych celów. Jeśli chcesz, żeby twoja marka brylowała na rynku, zastosuj się do powyższych kroków i przyspiesz proces budowania wizerunku silnej i nowoczesnej marki.

Czytaj również:

https://marketingibiznes.pl/pr/marko-mow-do-kobiet-wywiad-z-joanna-stopyra-beauty-management

Wolę myśleć 10 kroków naprzód, niż zostać zaskoczonym – wywiad z Piotrem Kiełczem (EastBiz)

Zbyt szeroki ogląd rynku paraliżuje

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail