Marketing i Biznes Obsługa Klienta Rola telefonu w budowie customer experience

Rola telefonu w budowie customer experience

Customer experience, czyli doświadczenie klienta w relacjach z firmą to aspekt, o który należy odpowiednio dbać. Jego bardzo ważną częścią jest obsługa telefoniczna, ponieważ w dzisiejszych czas zdecydowana większość interakcji z klientem zachodzi przez telefon. Jak ważna jest profesjonalna obsługa telefoniczna w budowaniu pozytywnego wizerunku? Jak wdrożyć infolinię w przedsiębiorstwie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Rola telefonu w budowie customer experience

Spotkaj się z innymi przedsiębiorcami w Warszawie

Dowiedź się więcej o Founders Beer

Obsługa telefoniczna w przedsiębiorstwie jako oznaka profesjonalizmu

Mało kto w dzisiejszych czasach wyobraża sobie życie bez telefonu, ponieważ używamy go nie tylko do prywatnych rozmów, ale również kontaktów z firmami, a co za tym idzie załatwiania ważnych spraw. Dlatego też będąc przedsiębiorcą należy zdać sobie sprawę, że każdy telefon od klienta powinien zostać odebrany, co pozwala nie tylko zdobywać nowe zamówienia, ale również świadczyć sprawną obsługę posprzedażową, czy udzielać informacji. Różnego rodzaju badania potwierdzają, że klient niezadowolony z obsługi telefonicznej świadczonej przez daną firmę jest skłonny zrezygnować z jej produktów, czy usług. Trudności w uzyskaniu połączenia są również jedną z głównych przyczyn przejścia do konkurencji, która jest w stanie przyjąć zamówienie przez telefon lub błyskawicznie udzielić informacji. Dlatego też ważną kwestią jest, by numer kontaktowy był widoczny na firmowej stronie, a połączenia zawsze odbierane, co jest oznaką profesjonalizmu oraz troski o klienta. Jak to zrobić? Pomocne okazuje się wdrożenie w przedsiębiorstwie infolinii.

Infolinia w przedsiębiorstwie – obsługa telefoniczna na najwyższym poziomie

Jak wspomniano w poprzednim akapicie wdrożenie infolinii w przedsiębiorstwie to oznaka profesjonalizmu oraz troski o klienta. Warto ją posiadać niezależnie od tego, czy prowadzi się małe, średnie, czy duże przedsiębiorstwo. To właśnie profesjonalna infolinia pozwala budować customer experience, ponieważ dzwoniący użytkownik może wybrać odpowiedni temat rozmowy, co przyspieszy rozwiązanie jego problemu lub przyjęcie zamówienia. Podstawową korzyścią wynikającą z wdrożenia infolinii jest również ACD, czyli kolejkowanie połączeń. Funkcjonalność ta realizuje dwa cele, ponieważ informuje dzwoniącego użytkownika o liczbie oczekujących osób i przybliżonym czasie uzyskania połączenia, a także pozwala odpowiednio zarządzać czasem pracowników. Co więcej, dane z infolinii można odpowiednio wykorzystać, ponieważ opierając się na nich widzimy w jakich godzinach dzwoni najwięcej klientów, w związku z czym można odpowiednio przygotować się do ich obsługi. Dodatkową funkcją jest możliwość połączenia z systemem CRM, co pozwala mieć dostęp do wszystkich zgromadzonych informacji o danym użytkowniku, a co za tym idzie sprawniej go obsługiwać oraz zanotować wnioski z ostatniej rozmowy. Warto też zapoznać się z rozbudowanym poradnikiem na temat budowy infolinii w firmie, dostępnym tutaj.

Dlaczego warto wdrożyć w firmie system call center?

Firmowa infolinia to nie jedyny element skutecznej obsługi telefonicznej. Firmy, które decydują się na jej wdrożenie w oparciu o wirtualną centralę VoIP mogą również stworzyć własny system call center. Wszystko to w oparciu o jedną centralę odpowiadającą za kompleksową obsługę telefoniczną w przedsiębiorstwie. Dlaczego warto posiadać w firmie system call center? Przede wszystkim dlatego, że pozwala on sprawniej obsługiwać klientów, a także zwiększyć sprzedaż. Integracja call center z CRM umożliwia natomiast szybsze załatwianie spraw oraz wgląd do informacji o kliencie w trakcie rozmowy. Warto również podkreślić, że call center zbudowany na telefonii VoIP pozwala komunikować się z klientami z dowolnego miejsca oraz dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Jest to szczególnie ważne w przypadku pracy zdalnej, ponieważ fizyczna lokalizacja pracowników nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia. Niewątpliwą zaletą call center opartego o wirtualną centralę telefoniczną VoIP są niewielkie koszty sprzętowe oraz fakt, że jest to usługa abonamentowa. Dzięki temu z powodzeniem jest wdrażana nawet w małych firmach, w których pracuje kilka osób np. w niewielkich sklepach, czy firmach usługowych. Jej funkcjonalność jest jednak na tyle bogata, że sprawdza się również w przypadku rozbudowanych organizacji. Zbiór informacji o funkcjach wykorzystywanych w call center można znaleźć tutaj.

Profesjonalna obsługa telefoniczna to aspekt, na którym powinno zależeć każdej firmie. Warto w tym celu wykorzystać technologię VoIP, która pozwala zbudować i obsługiwać profesjonalne call center oraz infolinię przez kilku pracowników przy niewielkich nakładach pieniężnych. Odniesione korzyści w postaci zadowolenia klientów przekładają się w tym przypadku na zwiększenie sprzedaży oraz uzyskanie przewagi konkurencyjnej.


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl