Marketing i Biznes Marketing Prasówka Marketing i Reklama #4 Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Prasówka Marketing i Reklama #4 Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Prasówka Marketing i Reklama #4 Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Pekaes z nowym logo i hasłem „More than expected”

Zmiany identyfikacji graficznej w przypadku dużych i znanych firm zawsze są poddawane szerokiej krytyce. Szczególnie wtedy, gdy wiążą się z ogromnymi kosztami i gdy… finalnie wypadają marnie. Niestety, tak właśnie jest w przypadku nowej identyfikacji wizualnej Pekaesu. W logotypie pojawił się pomarańczowy element oraz slogan „More than expected”, co miało oznaczać kompleksowość i wysoką jakość usług, jakie oferuje firma.

Korporacyjne barwy zostały uzupełnione o kolor, który ma oznaczać energię i młodość, by w ten sposób zaakcentować, że marka się rozwija, ma szerokie portfolio produktów i odpowiada na potrzeby klientów. Dodatkowo wprowadzono piktogramy dla kluczowych segmentów i produktów spółki.

Szkoda tylko, że całość prezentuje się bardzo przeciętnie, a dorabianie ukrytej filozofii do wyjaśniania zmiany w logotypie bardzo trąci korporacyjną nowomową, z której tak naprawdę niewiele wynika. Cóż, miejmy nadzieję, że hasło „More than expected” i energetyczny kolor pomarańczowy przełożą się na jakość usług brandu.

spoty reklamowe
pekas

Stadion Śląski z nowym logo od agencji Creogram

Zmiany w przypadku Grupy Pekaes wyszły… tak sobie. Z kolei wprowadzenie nowej identyfikacji wizualnej Stadionu Śląskiego to case, który warto chwalić i przekazywać dalej.

Za nowe logo odpowiedzialna jest agencja Creogram, która postawiła na… kształt boiska. Eliptyczny kształt odwołuje się do przestrzeni torów lekkoatletycznych i żużlowych, a także do boiska piłkarskiego. Kolorystycznie dominuje biel i grafit, dopełniony kolorem turkusowym. Agencja postawiła na mocny, charakterystyczny znak, by upamiętnić tkankę historyczną, wzbogaconą nowoczesnym wizerunkiem.

Krótko mówiąc: wymownie, bez dorabiania ideologii. Takie zmiany zawsze wychodzą na plus, a nasza polska tradycja, związana z wzornictwem i symboliką, wchodzi w kolejną dekadę sukcesów.

spoty reklamowe
stadion śląski

Połowa firm odnotowuje korzyści z działań CSR

Działania społecznie odpowiedzialnego biznesu przynoszą realne i wymierne korzyści. Na czele stoi wzmocnienie wizerunku (64%), zwiększenie zaufania i lojalności (52%), zyskanie zaufania i zaangażowania pracowników (44%), a także wyniki finansowe (11%). To wnioski, które otrzymaliśmy po badaniu Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), jakie zostało przeprowadzone wśród polskich i francuskich przedsiębiorców.

Rozwój CSR to przede wszystkim edukacja w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Jest to klucz, który został potwierdzony przez badania. Co ciekawe, 70% konsumentów nigdy nie spotkało się z terminem CSR. Dodatkowo, badani nie uważają, by CSR stanowił ważny czynnik przy wyborze produktu lub usługi.
Dla film CSR to przede wszystkim wzmocnienie własnego wizerunku, zdobycie zaufania i lojalności, ale też pozyskiwanie nowych talentów.

Badanie CCIFP wykazało, że dla ankietowanych ważne jest także to, by tworzyć przyjazne i odpowiedzialne otoczenie biznesowe (42%). Rok temu ten element został wskazany przez dwukrotnie mniej osób.
Co ciekawe, zmieniło się również samo postrzeganie działań CSR przez firmy. Niegdyś wszelkie inicjatywy w tym zakresie skierowane były głównie do otoczenia przedsiębiorców: klientów i społeczności lokalnych. Teraz działania tego typu adresowane są również do pracowników danej firmy, by np. pozyskać ich zaufanie.

Pracownicy realizują 91% działań, a firmy 89% działań. Dodatkowe świadczenia socjalne to już niemal standard – oferuje je 92% ankietowanych firm. 82% dba o rozwój zawodowy swoich pracowników, a 68% prowadzi politykę różnorodności.
W badaniu CCIFP wskazano również, że 80% firm kładzie nacisk na wielokanałową komunikację z klientem i na transparentność przekazywania informacji (79%), a także na regularne badania satysfakcji klienta (69%).

Wśród projektów na rzecz społeczności lokalnych najczęściej pojawiają się te, które dotyczą ochrony środowiska, działalności filantropijnej i wspierania organizacji pozarządowych.

Wirtualna Polska inwestuje w eSky Group

15,6 mln zł – tyle kosztował pakiet mniejszościowy wynoszący 6,3% akcji eSky.pl, które nabyła Grupa Wirtualna Polska.

Zarówno WP, jak i eSky wierzą, że to wstęp do potencjalnej współpracy biznesowej. I chociaż początkowo oba brandy (WP Wakacje.pl) realizowały różne potrzeby, tak teraz zmierzają w podobnym kierunku. Skąd taka, a nie inna decyzja o połączeniu sił?

eSky, jako agent turystyczny, koncentruje się na sprzedaży: biletów lotniczych, miejsc hotelowych, na wynajmie samochodów itp. Firma prowadzi ekspansję zagraniczną: powstały serwisy w Bułgarii i Rumunii, a pod marką eDestinos – również w krajach południowoamerykańskich. W tym momencie serwis funkcjonuje na 18 światowych rynkach i… ciągle planuje dalszy rozwój międzynarodowy.

Aktualnie eSky odwiedza 180 mln użytkowników rocznie. Z aplikacji mobilnej korzysta 1,5 mln osób miesięcznie. Liczby te przekładają się na niewątpliwy sukces finansowy – firma sprzedała 1,2 mln biletów lotniczych oraz 800 tys. innych produktów ze swojej oferty. Obrót o wartości 1,3 mld zł na wielu robi wrażenie.

Jak podkreśla współwłaściciel, Łukasz Kręski, początkowo oba brandy połączy kooperacja na zasadzie bliskiego partnerstwa w obrębie polskiego rynku. Synergia w zakresie mediowym i operacyjnym, we współpracy z serwisami Wakacje.pl i Nocowanie.pl, to dopiero początek wspólnej drogi.
Dla „wakacyjnego” e-commerce krok ten był ważny, wyznaczający nadchodzące zmiany.

spoty reklamowe
eSky

Spoty reklamowe Ikea, Zalando i Lidl dominują w Internecie

Ponad połowa polskich użytkowników Internetu obejrzała w kwietniu br. spoty branży handlowej. Najwięcej z nich zostało wyemitowanych na Facebooku, platformie YouTube i serwisach Grupy Wirtualna Polska. Dane zostały zgromadzone i zaprezentowane przez Gemiusa.
Trzy marki, których reklamy były najczęściej odtwarzane przez użytkowników sieci, to Ikea, Zalando i Lidl. Spoty szwedzkiej marki dotarły do 5 mln osób, co w reklamowym „torcie” stanowi 18,2%. Do niej należy także rekordowa liczba odsłon – 15,1 mln razy.
Zalando dotarło do 4,5 mln osób (13,6 mln odsłon), a Lidl do 2,9 mln osób (7,7 mld odtworzeń).

Jeśli chodzi o serwisy, na których reklamy były otwierane, to 49,1 mln wyświetleń dotyczyło Facebooka, 18 mln YouTube’a, a podium zamyka Grupa Wirtualna Polska.

spoty reklamowe
zalando

 

Agencja Marketing i Biznes

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Pomysł na biznes: vintage ciuchy online

https://marketingibiznes.pl/it/dlaczego-warto-przemyslec-opcje-zastosowania-czatbotow-content-marketingu/

„Sztuczna inteligencja powstanie w następnej dekadzie”- najczęściej rzucane na wiatr słowa w historii badań nad AI

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl