Prasówka Marketing i Reklama #1 Reklama prasowa lepsza niż internetowa?

25.05.2017 AUTOR: Michał Bąk

reklama prasowa
Prasówka Marketing i Reklama

Reklama prasowa lepsza niż internetowa?

raportu Kantar Millward Brown dla Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że reklama prasowa mocniej przyciąga uwagę czytelnika niż ta internetowa, a reklama kontekstowa jest skuteczniejsza od standardowej. Badano przede wszystkim kreacje promocyjne w dziennikach i magazynach luksusowych dla kobiet, które znajdują się obecnie na rynku. Podczas rozmów i testów pod uwagę brano tylko długie spojrzenia (fiksacje trwające ponad 180 milisekund). Wśród ankietowanych znalazły się osoby czytające oraz te, które na co dzień nie mają kontaktu z analizowanymi tytułami. Przeprowadzone testy pokazują, że czytelnicy prasy spojrzeli średnio 4,1 razy na reklamę w prasie i 2,9 na tę w Internecie, nieczytelnicy – odpowiednio 3,7 razy na reklamę prasową i 2,8 razy na internetową. Łączna długość spojrzenia na reklamę w przypadku czytelników prasy wyniosła 1,29 sekundy dla papieru i 0,95 sekundy dla Internetu. U nieczytających wyniosła ona odpowiednio 1,17 s i 0,9 s.

IKEA wybrała agencję do obsługi marki

Przetarg na obsługę reklamową brandu na polskim rynku wygrała agencja Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. Przez najbliższe dwa lata pracownicy będą odpowiadać między innymi za komunikację marki z klientami. Do przetargu, po wstępnej weryfikacji, IKEA zaprosiła: DDB&Tribal, Grey Group Poland, Kalicinscy.com, Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends oraz VML Poland, do finału dostały się Lvov, Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, Scholz&Friends i VML. Warto podkreślić, że za udział w postępowaniu przetargowym IKEA wypłaciła agencjom wynagrodzenie. Firmy, które zakwalifikowały się do etapu „tissue session”, otrzymały 5.000 zł, finaliści zaś – 15.000 zł.

reklama prasowa
Prasówka Marketing i Reklama

Marketerzy nie są kreatywni?

Według badania Kantar Millward Brown zaledwie 15% reklam posiada przekaz łatwy do zapamiętania, który może zostać szybko przyswojony przez odbiorców. Raport nosi tytuł „Make a Lasting Impression” i zawiera dane bazujące na analizie ponad 160 tysięcy reklam. Wynika z niego, że twórcy treści promujących często zapominają o czynnikach warunkujących zaangażowanie klientów, przez co wiele z nich jest mało skutecznych. Podsumowanie raportu zawiera też kilka ważnych porad dotyczących obszarów, na których warto się koncentrować przy tworzeniu kreacji promocyjnych. Między innymi powinniśmy wywoływać wrażenie, które będzie niosło treść, oddziaływać na mózg, tworzyć reklamy bazujące na storytellingu. Nie możemy też zapominać o brandingu i dobieraniu odpowiednich kanałów przekazu.

reklama prasowa
Prasówka Marketing i Reklama

Tymbark z rzeczywistością rozszerzoną

Kampania reklamowa Owoca Świata Tymbarku wykorzystuje rozszerzoną rzeczywistość, która ma przekonać młodzież do „prankowania” przy pomocy aplikacji „Tymbark Prank”. Augmented reality może być świetnym narzędziem reklamowym, ale czy w tym przypadku sprawdza się aż tak dobrze? Nam jakoś nie podchodzi. Zobaczcie sami. Spoty zamieszczamy poniżej. Za realizację akcji odpowiadają agencje: Brainbox, Mindshare, Well-Rounded Design i The Dust – Grupa Me & My Friends.
Tu filmy:
https://youtu.be/nePrIHSkaX4
https://youtu.be/bFyJGhCNBrc

reklama prasowa
Prasówka Marketing i Reklama

Instagram i Snapchat szkodliwe dla zdrowia psychicznego

Brytyjskie The Royal Society for Public Health i Young Health Movement przeprowadziły badania na grupie osób w wieku 14-24 lata. Ich celem było sprawdzenie, jak kanały social media wpływają na zdrowie psychiczne młodych ludzi. Z analizy wynika, że Facebook, Instagram, Snapchat i Twitter zwiększają u nastolatków i młodych dorosłych poczucie niedoskonałości i lęk. Wśród 5 przebadanych kanałów najlepiej wypadł YouTube, zaraz za nim znajdują się Twitter i Facebook. Najgorzej wypadła analiza Instagrama, która wykazuje, że jego użytkownicy czują się niedoskonali na tle innych użytkowników. Badanie „Status of Mind” przeprowadzone zostało w Wielkiej Brytanii między 13 lutego a 8 maja 2017 r. przez The Royal Society for Public Health i Young Health Movement. Wzięło w nim udział 1479 osób w wieku 14–24 lata.

reklama prasowa
Prasówka Marketing i Reklama

Badanie MEC pokazuje, jakiej telewizji chcą klienci

Agencja MEC przeprowadziła badanie „Projekt cyfrowizja III”, które jasno pokazuje, jakie są preferencje osób, które korzystają z usług telewizyjnych. Okazuje się, że większość z nas zainteresowana jest telewizją, w której sami moglibyśmy wybrać interesujące nas kanały, co ciekawe, przeważnie nie przekroczylibyśmy 10 stacji, które pojawiłyby się w pakiecie. Najchętniej wybierane byłyby Discovery, HBO i National Geographic. Telewizja à la carte może stać się nowym światowym trendem, coraz więcej mówią o niej sami operatorzy sieci kablowych. Dla klientów to idealne rozwiązanie, pozwala bowiem dobrać kanały do osobistych preferencji. Według badania 44% ankietowanych skorzystałoby z takiej opcji. Proponowana przez odbiorców cena za jeden kanał waha się od 5 do 10 zł. Taką kwotę podało ponad 75% respondentów. Badanie „Projekt cyfrowizja III” MEC zrealizował metodą wywiadów internetowych i telefonicznych pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tys. polskich telewidzów powyżej 16. roku życia.

Prasówka powstaje dzięki agencji content marketingowej:

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Program 500+ a konsumpcja – kto zyskał?

Pomysły na biznes w branży dziecięcej

Do góry!

Polecane artykuły

28.09.2020

Jak wyróżnić swój produkt?

28.09.2020

Jak efektywnie kosztowo zapewnić organizacji stały dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań ...