Marketing i Biznes Marketing Magento i SEO w branży home&decor – jak robią to najlepsi? [RAPORT]

Magento i SEO w branży home&decor – jak robią to najlepsi? [RAPORT]

Pandemia COVID-19 niewątpliwie wpłynęła na rozwój działań marketingowych online w branży home&decor, w tym na inwestycje w pozycjonowanie. Jak więc swoje wyniki w wyszukiwarkach budują czołowe e-commerce z tej branży? Tym tematem postanowili zająć się eksperci software house Smartbees i agencji digital marketingu Smartbuzz w najnowszym raporcie "Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor".

Magento i SEO w branży home&decor – jak robią to najlepsi? [RAPORT]

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Lockdown, kwarantanny, praca zdalna – wszystko to wpłynęło na rosnące zainteresowanie urządzaniem mieszkań i domów, w których większość z nas zaczęła spędzać więcej czasu niż zwykle. Jest to również kluczowy moment dla branży home&decor, która przeżywa rozkwit, szczególnie sprzedaży online.

Zwiększone zainteresowanie wynikami wyszukiwań produktowych w okresie pandemii widoczne było i nadal jest w całej branży home&decor. Zwłaszcza okresy lockdownu i narastania kolejnych fal zachorowań wpływały na najwyższe wyniki wyszukiwań w Google, co miało swoje przełożenie na większy ruch użytkowników na stronie. Zamknięcie centrów handlowych w znaczącym stopniu wpłynęło na przejście Klientów z off-line do świata on-line – mówi Mateusz Kusz, Head of SEO bimago.pl.

Mogą Cię zainteresować

Tematem tym zainteresowali się eksperci Smartbees i Smartbuzz, którzy postanowili bliżej przyjrzeć się temu, jak swoje działania pozycjonerskie prowadzą kluczowe sklepy internetowe w tej branży.

Jesteśmy specjalistami w technologii Magento. Wiemy, że sporo sklepów home&decor stawia właśnie na ten silnik e-commerce, budując swój sklep internetowy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić dokładną analizę pozycjonowania liderów branży działających na Magento 1 lub 2 – tłumaczy Piotr Kujawa, CEO Smartbees i Smartbuzz.

W ten sposób powstał raport „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor”. Jego główną część stanowią analizy działań pozycjonerskich ośmiu e-commerce, które wyróżniały się największym ruchem z organicznych wyników wyszukiwania w listopadzie 2021 r.

Każdy z wyróżnionych sklepów przeanalizowaliśmy pod kątem kilku elementów – widoczności w wyszukiwarce Google, słów kluczowych, na które domena się wyświetla na czołowych pozycjach, a także profilu linków zewnętrznych oraz optymalizacji technicznej. Pod lupę wzięliśmy także wybrane zagadnienia z obszaru content marketingu m.in. prowadzenie sekcji poradnikowo-inspiracyjnej – mówi Patrycja Homętowska, Content Specialist w Smartbuzz.

To nie koniec – eksperci obu firm przeanalizowali także elementy wyróżniające działania pozycjonerskie każdego z ośmiu sklepów internetowych na tle konkurentów.

Chcieliśmy, aby poza podstawowymi elementami sprawdzanymi w przypadku wszystkich sklepów, analizy zawierały również coś „extra”. W końcu każdy e-commerce inaczej prowadzi swoje działania pozycjonerskie, na co innego stawia większy nacisk. Dzięki temu udało nam się przedstawić i opisać kilka wyróżników strategii dla wszystkich analizowanych domen – mówi Piotr Sztuka, SEO Specialist w Smartbuzz.

Efektem prac zespołu jest ponad 90-stronicowania publikacja, która poza szczegółową analizą pozycjonowania sklepów internetowych, zawiera również liczne wypowiedzi ekspertów z dziedziny optymalizacji technicznej, content marketingu czy programowania, a także praktyczne porady i wskazówki dla innych e-commerców, które myślą o pozycjonowaniu swoich serwisów.

Zależało nam na tym, aby przeprowadzane analizy dawały czytelnikom konkretne wskazówki, jakie działania warto uwzględniać w swojej strategii pozycjonowania. Mamy nadzieję, że nasz raport będzie cennym źródłem wiedzy dla każdego, niezależnie od poziomu wiedzy technicznej – doświadczonego SEOwca, marketera czy właściciela sklepu – podkreśla Aleksandra Stala, Marketing Specialist w Smarbees.

Pełny raport „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor” możesz pobrać bezpłatnie na stronie software house’u Smartbees. Liczymy, że będzie on cennym źródeł wiedzy dla Ciebie i Twoich współpracowników.

Pobierz darmowy raport tutaj.

Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl