Lockdown, kwarantanny, praca zdalna – wszystko to wpłynęło na rosnące zainteresowanie urządzaniem mieszkań i domów, w których większość z nas zaczęła spędzać więcej czasu niż zwykle. Jest to również kluczowy moment dla branży home&decor, która przeżywa rozkwit, szczególnie sprzedaży online.
– Zwiększone zainteresowanie wynikami wyszukiwań produktowych w okresie pandemii widoczne było i nadal jest w całej branży home&decor. Zwłaszcza okresy lockdownu i narastania kolejnych fal zachorowań wpływały na najwyższe wyniki wyszukiwań w Google, co miało swoje przełożenie na większy ruch użytkowników na stronie. Zamknięcie centrów handlowych w znaczącym stopniu wpłynęło na przejście Klientów z off-line do świata on-line – mówi Mateusz Kusz, Head of SEO bimago.pl.
Tematem tym zainteresowali się eksperci Smartbees i Smartbuzz, którzy postanowili bliżej przyjrzeć się temu, jak swoje działania pozycjonerskie prowadzą kluczowe sklepy internetowe w tej branży.
– Jesteśmy specjalistami w technologii Magento. Wiemy, że sporo sklepów home&decor stawia właśnie na ten silnik e-commerce, budując swój sklep internetowy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się przeprowadzić dokładną analizę pozycjonowania liderów branży działających na Magento 1 lub 2 – tłumaczy Piotr Kujawa, CEO Smartbees i Smartbuzz.
W ten sposób powstał raport „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor”. Jego główną część stanowią analizy działań pozycjonerskich ośmiu e-commerce, które wyróżniały się największym ruchem z organicznych wyników wyszukiwania w listopadzie 2021 r.
– Każdy z wyróżnionych sklepów przeanalizowaliśmy pod kątem kilku elementów – widoczności w wyszukiwarce Google, słów kluczowych, na które domena się wyświetla na czołowych pozycjach, a także profilu linków zewnętrznych oraz optymalizacji technicznej. Pod lupę wzięliśmy także wybrane zagadnienia z obszaru content marketingu m.in. prowadzenie sekcji poradnikowo-inspiracyjnej – mówi Patrycja Homętowska, Content Specialist w Smartbuzz.
To nie koniec – eksperci obu firm przeanalizowali także elementy wyróżniające działania pozycjonerskie każdego z ośmiu sklepów internetowych na tle konkurentów.
– Chcieliśmy, aby poza podstawowymi elementami sprawdzanymi w przypadku wszystkich sklepów, analizy zawierały również coś „extra”. W końcu każdy e-commerce inaczej prowadzi swoje działania pozycjonerskie, na co innego stawia większy nacisk. Dzięki temu udało nam się przedstawić i opisać kilka wyróżników strategii dla wszystkich analizowanych domen – mówi Piotr Sztuka, SEO Specialist w Smartbuzz.
Efektem prac zespołu jest ponad 90-stronicowania publikacja, która poza szczegółową analizą pozycjonowania sklepów internetowych, zawiera również liczne wypowiedzi ekspertów z dziedziny optymalizacji technicznej, content marketingu czy programowania, a także praktyczne porady i wskazówki dla innych e-commerców, które myślą o pozycjonowaniu swoich serwisów.
– Zależało nam na tym, aby przeprowadzane analizy dawały czytelnikom konkretne wskazówki, jakie działania warto uwzględniać w swojej strategii pozycjonowania. Mamy nadzieję, że nasz raport będzie cennym źródłem wiedzy dla każdego, niezależnie od poziomu wiedzy technicznej – doświadczonego SEOwca, marketera czy właściciela sklepu – podkreśla Aleksandra Stala, Marketing Specialist w Smarbees.
Pełny raport „Magento i SEO w e-commerce – pozycjonowanie największych sklepów z branży home&decor” możesz pobrać bezpłatnie na stronie software house’u Smartbees. Liczymy, że będzie on cennym źródeł wiedzy dla Ciebie i Twoich współpracowników.
Pobierz darmowy raport tutaj.
Zapisz się do naszego newslettera, żeby nie przegapić najciekawszych artykułów:
Zostaw komentarz