Dlaczego warto jest przemyśleć opcję zastosowania chatbotów w content marketingu?

Dlaczego warto jest przemyśleć opcję zastosowania chatbotów w content marketingu?

Na początku lat 50-tych Turing stwierdził, że kiedy sztuczna inteligencja naprawdę posiądzie zdolność myślenia, to nie będzie możliwości odróżnienia prowadzonych z nią konwersacji od rozmów z człowiekiem. Przynajmniej jak na razie, nie uda się Wam zainstalować chatbota, który spełniałby powyższe wymagania. Pomimo tego i tak warto jest przyjrzeć się temu co ma do zaoferowania dostępne na rynku oferta AI. Jak chatbot może pomóc w content marketingu?

Jak działa chatbot?

Jeżeli bardziej zaawansowane chatboty są zdolne do prowadzenia dosyć realistycznych konwersacji, to najprawdopodobniej AI jakie zainstalujecie u siebie będzie o wiele prostsze. Większość z nich działa poprzez wyszukiwanie w posiadanej przez siebie bazie danych słów kluczowych. Na ich podstawie wybieranie są treści najbardziej odpowiadające na zadane przez czytelnika pytanie. Chatbot wyświetla te treści, czasem zadając dodatkowe, mające pomóc w lepszym wyszukiwaniu treści pytania.

Wiele przedsiębiorstw instaluje czatboty na swoich kontach w aplikacjach umożliwiających komunikację jak Facebook Messenger czy Klik. Działanie to, poprawia jakość obsługi klienta.

Wiele operacji jak np. zamawianie biletów, zostało dzięki czatbotom w pełni zautomatyzowane. Doprowadziło to do usprawnienia szybkości i dokładności niektórych wykonywanych czynności.

Czasem AI tylko uzupełnia usługi oferowane przez zwykłych pracowników. Często jest tak, że kiedy konsument poszukuje odpowiedzi na trapiące go pytanie, to na pierwszej linii znajduje się chatbot, a dopiero potem, jeżeli sztucznej inteligencji nie uda się w zadowalający sposób spełnić jego oczekiwań, zostaje oddelegowany mający mu pomóc pracownik.

Wzajemnie uzupełnianie swoich możliwości przez AI oraz ludzkich pracowników wydaje się być jak na razie najlepszym sposobem na optymalne wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie. Opcja ta pozwoli nam skorzystać z zalet botów, jednocześnie nie narażając naszego przedsiębiorstwa na straty wynikające z niedoskonałości tej wciąż rozwijającej się technologii.

Niektóre chatboty odpowiadając na zapytania klientów, nie tworzą tylko treści tekstowych, ale łączą je one z ze zdjęciami oraz obrazami, tworząc ładnie wyglądające karty.

Chatbot: Personalizacja wizyt użytkowników

Dzięki chatbotom możliwe jest sprawienie, żeby doświadczenie obcowania z naszą firmą każdego użytkownika było odmienne. Sztuczna inteligencja odpowiadać będzie na zadawane jej pytania, a każda przeprowadzona z nią rozmowa w sposób naturalny dryfować będzie w innym kierunku. Skróci to czas wyszukiwania informacji, dzięki czemu spadnie szansa, że potencjalny klient sfrustrowany niemożnością odnalezienia potrzebnych mu odpowiedzi zrezygnuje z korzystania z naszej strony.

Chatbot może być wyposażony w swoją własną osobowość, dzięki czemu czytelnicy będą mogli podjąć interakcję z mniej lub bardziej autentycznym substytutem człowieka. Wiele osób preferuje taki właśnie sposób zdobywania informacji i zapewnienie im go sprawi, że Wasz biznes dużo zyska w ich oczach. Możliwe jest także, żeby osobowość sztucznej inteligencji odpowiadającej na pytania Waszych klientów ukształtowana była na kształt Waszej osobowości.

Chatbot ułatwia wyszukiwanie tematów na następne artykuły

Jeżeli brakuje Wam pomysłów na to jakim zagadnieniom powinny być poświęcone kolejne teksty jakie zamierzacie opublikować, to z pomocą często przychodzą takie narzędzia jak Google Trends czy Social Mention.

Dzięki pomocy chatbotów zaoszczędzicie czas na analizie tego co słychać w sieci i zamiast tego będziecie mogli korzystać z danych dostarczonych przez AI. Każdy z nich ma wbudowaną bazę, w której przechowuje wszystkie pytania zadane przez klientów, z którymi nie był w stanie sobie poradzić. Na ich podstawie można przygotować nowe tematy na kolejne tekstów jakie opublikujecie w sieci. Pisząc je, będziecie wiedzieli  że odpowiadacie na konkretne zapotrzebowania Waszych czytelników, na zapotrzebowania osób które chciały uzyskać potrzebne im informacje od bota

Jak widzicie, pomimo tego, że większość dostępnych chatbotów jest dosyć prosta, to są one w stanie zwiększyć poziom satysfakcji użytkowników. Z czasem ich funkcjonalność zwiększy się, oferując coraz więcej możliwości i jeszcze bardziej usprawniając procesy obsługi klienta.  Warto więc już teraz je zaimplementować, żeby nie odbiegać poziomem oferowanych usług od konkurencji.

Unified Factory

Unified Factory to system automatyzujący wielokanałową sprzedaż i obsługę klienta w kanałach voice (in/out), chat, e-mail i facebook messenger. Pioniersko w skali światowej wykorzystuje pamięć asocjacyjną wspartą autorskimi algorytmami rozumienia tekstu naturalnego, które umożliwiają nie tylko 80% przyśpieszenie obsługi, ale i stworzenie inteligentnych wyszukiwarek tekstowych, produktowych czy botów potrafiących precyzyjnie przygotować odpowiedź na podstawie całościowej treści z zapytania klienta.

Coders Lab

Łącząc doświadczenie edukacyjne ze znajomością rynku pracy IT, Coders Lab umożliwia szybkie i efektywne zdobycie pożądanych kompetencji związanych z nowymi technologiami. Skupia się się na przekazywaniu praktycznych umiejętności, które w pierwszej kolejności są przydatne u pracodawców.

Wszystkie kursy odbywają się na bazie autorskich materiałów, takich samych niezależnie od miejsca kursu. Dzięki dbałości o jakość kursów oraz uczestnictwie w programie Career Lab, 82% z absolwentów znajduje zatrudnienie w nowym zawodzie w ciągu 3 miesięcy od zakończenia kursu.


CONNECTIS_

+48 22 222 5000
[email protected]

Złota 59
00-120 Warszawa

CONNECTIS_ jest spółką technologiczną świadczącą usługi z zakresu outsourcingu specjalistów, zespołów projektowych oraz procesów IT.


CONNECTIS_
łączy wyjątkowe doświadczenie, kompleksową znajomość branży oraz kompetencje specjalistów z klientami, aby pomóc im usprawniać projekty informatyczne i zwiększać wydajność procesów biznesowych.

Współpracujemy na szeroką skalę z liderami branżowymi w całej Europie z sektora m.in. finansowego, IT, konsultingowego, ubezpieczeniowego, energetycznego oraz telekomunikacyjnego. Codziennie wspieramy ich ponad 350 specjalistami w strategicznych projektach informatycznych.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl