Marketing i Biznes E-mail marketing Wiadomości powitalne – wykorzystaj wysoki Open Rate

Wiadomości powitalne – wykorzystaj wysoki Open Rate

Wiadomości powitalne – wykorzystaj wysoki Open Rate

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Wiadomości powitalne to pierwsze maile wysłane już po potwierdzeniu rejestracji do bazy mailowej. Nie wolno mylić ich z wiadomościami potwierdzającymi zapis, które stanowią obowiązek dla każdego, kto przestrzega zasad permission marketingu. Z wielu powodów stanowią doskonałą okazję dla każdego marketera.

Najwyższy współczynnik otwarć

Jak wynika z raportu “The welcome email” przygotowanego przez Experian, średnio 58% wiadomości powitalnych zostaje otwartych, co w porównaniu do 15% w przypadku innych maili promocyjnych stanowi naprawdę wysoki wynik. Co więcej, jeżeli wiadomości te są autoresponderami, czyli tzw. mailami triggerowanymi, wysyłanymi automatycznie natychmiast po zapisaniu, ich Open Rate przekracza 88%! Warto zaznaczyć, że jest to cały czas trend wschodzący, bo jak pokazuje raport FreshMaila “Email marketing w liczbach”, autorespondery stanowią niecałe 2% wszystkich wysyłanych maili. Jednak Ci, którzy ustawiają automatyczne wiadomości, najczęściej wykorzystują je właśnie do powitania odbiorców w swojej bazie. Autoresponder Zapis na listę stanowi 74% wszystkich wiadomości wysyłanych automatycznie przez system.

Przekonaj do pierwszego zakupu

Wiadomości powitalne cieszą się tak dużym powodzeniem, ponieważ są to maile, których odbiorcy się spodziewają. Czekają, aż wyślesz im ten ebook, PDF czy zniżkę obiecane przy zapisie lub po prostu liczą, że jako nowi adresaci otrzymają od Ciebie pierwszego maila.

Skoro Open Rate wiadomości powitalnych jest tak duży (zwłaszcza tych automatycznych, z których niewielu Twoich konkurentów korzysta), warto użyć ich do zwiększenia sprzedaży lub po prostu do zaangażowania odbiorców. Dlatego w wiadomości powitalnej użyj kodu rabatowego na pierwsze zakupy lub darmową dostawę. Tak zrobił na przykład Media Expert, który na dodatek gratuluje adresatom zapisu na newsletter, co może dać im poczucie, że zrobili coś naprawdę przemyślanego i opłacalnego.

Nieco inaczej zrobił to sklep internetowy z odzieżą Olika, który dziękuje za zapis, informuje, jakie materiały będzie przesyłać w newsletterze oraz zamieszcza przydatne linki dla użytkownika sklepu. To całkiem sprytny pomysł, by zaangażować odbiorcę i zwiększyć ruch na swojej stronie.

Stwórz segmenty

Jeżeli do Twojej bazy zarejestrował się nowy użytkownik, dobrze jest się czegoś o nim dowiedzieć. Można oczywiście wykorzystać do tego już sam formularz zapisu, ale pamiętaj, że im mniej pól do wypełnienia zawiera, tym lepiej. Na szczęście zbieranie informacji możesz rozpocząć od maila powitalnego, którego otwiera większość adresatów. Umieść w nim odnośniki do różnych kategorii swoich produktów, a następnie podziel bazę na segmenty na podstawie kliknięć w linki. Będziesz wiedzieć, która kategoria jest interesująca dla konkretnego odbiorcy. Da Ci to możliwość wysyłania spersonalizowanej oferty na produkty, które przeglądał czytelnik Twoich newsletterów. Tak zrobił to sklep Morele.net:

Zautomatyzuj komunikację

Coraz więcej marketerów dąży do zautomatyzowania komunikacji z odbiorcami. Nie chodzi tu o ustawienie jednej automatycznej wiadomości, ale całej ścieżki maili, wywoływanych po sobie w zależności od określonego czasu lub reakcji odbiorców. Taki cykl często rozpoczyna się już od wiadomości powitalnej. W ten sposób możesz na przykład przeprowadzić kurs e-learningowy. Wiadomość powitalna może informować o przedmiocie kursu oraz o innych sprawach organizacyjnych. Może też stanowić pierwszą jego lekcję, tak jak w poniższym mailu od Eweliny Muc, prowadzącej kursy z WordPressa:

W przypadku kursów ustawia się pierwszą wiadomość powitalną, a następnie kolejne, które wysyłane są po upływie określonego przez Ciebie czasu od pierwszego maila.

Jest też możliwość ustawienia kolejki automatycznych wiadomości, która rozpoczyna się od wiadomości powitalnej, a dalej jest już zależna od zachowania odbiorców. Np. możesz tak ustawić kolejny autoresponder, że zostanie wysyłany tylko do tych osób, które otworzyły poprzedniego maila lub kliknęły w konkretny link w nim zawarty. Pamiętając, że wiadomość powitalna cieszy się wysokim wskaźnikiem otwarć, jest duża szansa, że wiele osób kliknie też w któryś z odnośników i przejdzie na Twoją stronę internetową. W ten sposób możesz ustawić wiele wiadomości automatycznych, które będą wysyłane tylko do tych osób, które wykonają pożądane przez Ciebie działanie. Na przykład wyślesz maila z różnymi kategoriami produktów, a odbiorcy, którzy klikną w któryś z linków, otrzymają następnego maila z ofertą na interesującą ich kategorię.

Na koniec pamiętaj, że wiadomość powitalna powinna trafić do odbiorców jak najszybciej. Ich cierpliwość jest niewielka i mogą szybko przestać oczekiwać pierwszego maila od Ciebie. Najlepiej ustaw autoresponder, który zostanie wysłany natychmiast po dołączeniu adresu do bazy. Trafi on na skrzynkę odbiorczą użytkownika, gdy ten jest na niej najbardziej skupiony. Powodzenia!

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl