Marketing i Biznes E-mail marketing Narzędzia e-mail marketingowe – które wybrać?

Narzędzia e-mail marketingowe – które wybrać?

Narzędzia e-mail marketingowe – które wybrać?

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Decydując się na samodzielne działania e-mail marketingowe, musimy nie tylko tworzyć i wysyłać kreacje dopasowane do grup odbiorców i jednocześnie zachowywać higienę bazy, potrzebujemy przede wszystkim narzędzia, które będzie odpowiednie dla naszego biznesu. Musi być ono dopasowane do naszych potrzeb, wymagań, a przede wszystkim – kieszeni. Nie ma bowiem sensu wykupowanie abonamentu dla pakietu mogącego obsłużyć wysyłkę do 10000 adresów miesięcznie, jeśli w naszej bazie jest ich tylko 1000. Aby ułatwić wybór, postanowiliśmy opisać w paru zdaniach kilka najciekawszych i najpopularniejszych dostępnych na rynku narzędzi do e-mail marketingu.

Opisane rozwiązania ułożone są w przypadkowej kolejności, nie faworyzujemy żadnego z nich, każde ma bowiem swoje plusy i minusy.

Mailer Lite

email marketing

Mailer Lite jest narzędziem prostym w obsłudze i na pewno zadowoli osoby, które mają bazy adresów mniejsze niż 1000 rekordów. Nie oczekujmy tutaj niesamowitych rozwiązań; jeśli podejdziemy do niego jak do darmowego narzędzia, na którym można „nauczyć się” budowy i wysyłania kreacji e-mail, to na pewno spełni on nasze oczekiwania. Użytkownicy mogą skorzystać z gotowych szablonów, a także stworzyć własne przy pomocy formularza „drag and drop”.

Do plusów Mailer Lite zaliczymy:

  • prostotę obsługi i przejrzystość interfejsu;
  • możliwość wysyłania testów A/B;
  • śledzenie czytelników newsletterów za pomocą Google Analytics;
  • możliwość integracji narzędzia z kanałem RSS, co pozwala automatycznie wysłać mailing po publikacji tekstu na stronie;
  • możliwość wysyłania seryjnych autoresponderów, np. lekcji, które wysyłane są automatycznie co tydzień;
  • prosty „klockowy” formularz do tworzenia własnych mailingów;
  • oficjalną wtyczkę dla WordPress pozwalającą na pozyskiwanie nowych subskrybentów.

Minusy Mailer Lite:

  • brak rozwiązań z zakresu marketing automation, które pozwalają np. odzyskiwać porzucone koszyki;
  • brak możliwości testowania godziny wysyłek, aby dobrać te, które najlepiej pasują naszym odbiorcom;
  • dla bardziej wymagających użytkowników może wydać się zbyt „lekki”, czy też okrojony.

Cennik:

Rozwiązanie to jest darmowe dla bazy do 1000 subskrybentów, w przypadku większej liczby rekordów ceny zaczynają się od 39 zł za miesiąc, a przy płatnościach rocznych możemy zaoszczędzić 30%.

 

Mad Mimi

email marketing

Mad Mimi to kolejne narzędzie, którego główną zaletą jest prostota. Jednocześnie brak wielu „zaawansowanych” funkcji może sprawić, że będzie ono odrzucane przez bardziej wymagających użytkowników. Wydaje się, że w darmowym pakiecie najchętniej skorzystają z niego osoby prowadzące małe społeczności (np. blogi), których bazy subskrybentów nie są zbyt wielkie, a oczekiwania wobec narzędzia nie są zbyt wygórowane. Niestety, rozwiązanie to nie przyda się osobom, które chcą wysyłać treści związane z marketingiem afiliacyjnym.

Do plusów Mad Mimi zaliczymy:

  • szybkość i prostotę działania;
  • sposób, w jaki można przenosić kontakty pomiędzy listami;
  • dodatkowe wtyczki, które pozwalają zamieścić formularz na www lub facebooku;
  • prosty system raportowania;

Minusy Mad Mimi:

  • nie wszystkie treści mogą zostać wysłane tym narzędziem, regulamin nie pozwala na dystrybucję części z nich;
  • jednocześnie można korzystać tylko z jednego konta;
  • brak wielu szablonów wiadomości.

Cennik:

Do 100 adresów e-mail rozwiązanie jest darmowe. Jeśli posiadamy bazę zawierającą ponad 500 rekordów, to będziemy musieli przygotować się na płatność rzędu 10$ za miesiąc. Kolejne pakiety drożeją wraz z wielkością bazy i szybkością działania Mad Mimi.

AWeber

email marketing

Chociaż rozwiązanie to poleca wielu użytkowników, to przerazić może jego cena, która może wydawać się wysoka szczególnie tym, którzy dopiero zaczynają przygodę z e-mail marketingiem. Trzeba jednak przyznać, że to rozwiązanie funkcjonalne, rozbudowane i dość intuicyjne, które pozwala na integracje zewnętrzne.

Do plusów AWeber zaliczymy:

  • prostotę użytkowania;
  • łatwą segmentację bazy;
  • narzędzia do analizy interakcji czytelników z wysłanymi treściami;
  • wsparcie przy pomocy chatu online;
  • integracje zewnętrzne, między innymi formularze zapisu;
  • ponad 700 szablonów wiadomości;
  • dostęp do bazy około 6000 zdjęć, które można wykorzystać w kreacjach;
  • możliwość przeprowadzania testów A/B.

Minusy AWeber:

  • cena, która jest dość wygórowana jak na nasze realia;
  • problemy z przemieszczaniem rekordów pomiędzy listami;
  • trudności z dublowaniem rekordów.

Cennik:

Pierwsze 30 dni użytkowania narzędzia jest darmowe, następnie, aby z niego skorzystać, musimy zapłacić minimum 19 dolarów za miesiąc i cena ta wzrasta wraz z wielkością bazy.

MailChimp

email marketing

To popularna Małpka do wysyłania newsletterów. Trzeba przyznać, że rozwiązanie to ma na świecie, w tym także w Polsce, ogromną rzeszę fanów i użytkowników. System jest rozpoznawalny, łatwo może być zintegrowany z różnymi stronami, w tym ze sklepami internetowymi. Trzeba zwrócić też uwagę na dużą liczbę jego funkcji oraz darmowy pakiet, który pozwala wysłać nawet 12 tysięcy maili miesięcznie. Nie można też zapomnieć o ponad 300 szablonach e-mail. Jednak ma on też wiele minusów; między innymi nie pozwala na wysyłanie każdego rodzaju treści reklamowych.

Do plusów MailChimp zaliczymy:

  • bardzo dużo funkcjonalności;
  • ponad 300 szablonów e-mail;
  • łatwe integracje zewnętrzne;
  • wysyłkę do 12 tysięcy maili na miesiąc w ramach darmowej wersji;
  • możliwość przeprowadzania testów A/B;
  • to, że narzędzie podpowie nam, w jakich godzinach wysłać treści, by uzyskać najlepszą konwersję.

Minusy MailChimp:

  • z ogromnej części funkcjonalności korzystać można tylko w wersji płatnej;
  • dostępny jest tylko w wersji anglojęzycznej, co dla niektórych osób może być problemem;
  • darmowa wersja nie posiada wsparcia;
  • nie pozwala na wysyłkę treści związanych z marketingiem afiliacyjnym oraz zarabianiem na pracy w domu.

Cennik:

Okrojona z funkcjonalności wersja pozwala na wysyłkę do 12 tysięcy maili miesięcznie maksymalnie do 2 tysięcy adresów. Jeśli zdecydujemy się na rozwiązanie płatne, to musimy przygotować się na ceny zaczynające się od 20 dolarów za miesiąc.

GetResponse

email marketing

GetResponse i Freshmail to dwa najbardziej chyba rozpoznawalne w naszym kraju narzędzia do wysyłki mailingów. Zacznijmy od tego pierwszego. Zaletą GetResponse jest przejrzysty interfejs, który zadowoli chyba każdego, i tego mniej, i tego bardziej zaawansowanego użytkownika. Gdy przejrzymy jego funkcjonalności, okaże się, że mamy tutaj dostępnych wiele bardzo ciekawych narzędzi. Tak naprawdę to już swoisty kombajn, który – poza wysyłką newsletterów – pozwala tworzyć landing pages, czy też zautomatyzować odzyskiwanie porzuconych koszyków.

Do plusów GetResponse zaliczymy:

  • prostotę obsługi i przejrzystość interfejsu;
  • rozbudowane testy A/B;
  • ogromną ilość szablonów e-mail;
  • planowanie wysyłek;
  • prostotę konfiguracji rozwiązań związanych z automatyzacją;
  • łatwość implementacji z różnymi stronami i aplikacjami;
  • świetny model Enterprise dla dużych firm;
  • przejrzyste raporty z przeprowadzonych kampanii.

Minusy GetResponse:

  • Chyba brak. 😉

Cennik: GetResponse można przetestować za darmo przez 30 dni, następnie należy wykupić abonament, który zaczyna się od 50 zł za miesiąc, ale płacąc za rok lub dwa lata, możemy zaoszczędzić nawet 30% ogólnej ceny.

Freshmail

email marketing

Freshmail to drugi bardzo popularny w Polsce system do wysyłki newsletterów i automatyzowania mailingu. Podobnie jak wspomniany „niebieski” system, ma on w sobie wszystko, czego potrzebuje użytkownik, zarówno ten mniej, jak i ten bardziej zaawansowany. Freshmail pozwala na automatyzację wysyłek, umożliwia tworzenie kampanii z kodami kreskowymi i posiada wiele dodatkowych funkcjonalności.

Do plusów Freshmail zaliczymy:

  • prostotę obsługi i przejrzystość interfejsu;
  • rozbudowane testy A/B;
  • ogromną ilość szablonów e-mail;
  • planowanie wysyłek;
  • prostotę konfiguracji rozwiązań związanych z automatyzacją;
  • przejrzyste raporty z przeprowadzonych kampanii;
  • możliwość tworzenia kodów kreskowych do wysyłanych e-maili wprost z poziomu panelu.

Minusy Freshmail:

  • Chyba brak. 😉

Cennik: Freshmail pozwala wysyłać wiadomości do bazy 500 rekordów zupełnie za darmo. Jeśli zdecydujemy się przejść na pakiet płatny, to jego ceny zaczynają się od 50 zł za miesiąc. Płacąc za rok z góry, oszczędzimy 15%.

Tak naprawdę to nie wszystkie rozwiązania, które są dostępne na rynku. Do wysyłki i tworzenia kampanii e-mail marketingowych możemy wykorzystać między innymi Sare, Expertsender, SALESmenago, iPresso i wiele, wiele innych. Z tą małą różnicą, że wspomniane platformy/rozwiązania skierowane są przeważnie dla dużych biznesów, dodatkowo są typowymi narzędziami stawiającymi na multizadaniowość. Co za tym idzie, nie tylko pozwalają na wysyłkę treści e-mail marketingowych, ale także integrują wiele narzędzi, które mają na celu poznać klienta, sprawdzić jego zachowanie i ścieżki, którymi podąża.

Jeśli uważacie, że na liście powinny znaleźć się jeszcze jakieś rozwiązania, napiszcie do nas, a uaktualnimy nasz artykuł.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl