Jak marketerzy wysyłają maile – raport Email marketing w liczbach 2018

21.05.2018 AUTOR: Eliza Bzdoń

Trendy się zmieniają, a email marketing wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych kanałów komunikacji. Również konsumenci nadal chętnie czytają maile marketingowe, oczywiście pod warunkiem, że były przez nich zamówione i są dopasowane do ich oczekiwań.

W tym artykule sprawdzimy garść statystyk i wskaźników, jak marketerzy wysyłają maile do swoich klientów, jakie działania podejmują w obrębie email marketingu i jak reagują na nie odbiorcy. Dowiesz się też na ile marketerzy stosują segmentację, a także jakie dni najchętniej wybierają do wysyłki swoich kampanii. A wszystko to w oparciu o raport Email marketing w liczbach, przygotowany przez FreshMaila, na podstawie 11 miliardów wysłanych wiadomości.

Kiedy marketerzy wysyłają kampanie

Najpopularniejszym dniem do wysyłek kampanii mailowych jest czwartek (19,39%), choć wtorek (19,10%) i środa (18,72%) również są często wybierane. Zdecydowany spadek wysyłek mailingów obserwujemy w weekend, gdzie statystyki pokazują nieco ponad 4% wysyłanych kampanii.

jak marketerzy wysyłają maile

W tym miejscu pojawia się więc pytanie – czy warto podążać za trendami i wybierać do wysyłki kampanii czwartki, co również łączy się z największą konkurencją w skrzynkach odbiorców, czy podejść mniej standardowo i zaplanować wysyłkę wiadomości np. na weekend.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się w tym przypadku sprawdzenie statystyk odwiedzin strony, a następnie wysyłkę kampanii na kilka godzin przed największym ruchem. Wtedy odbiorcy, którzy otrzymają najświeższą ofertę chwilę wcześniej, będą bardziej skłonni z niej skorzystać (a jak to zrobić, znajdziesz w pełnym raporcie Email marketing w liczbach).

Jak odbiorcy reagują na wysyłki

Ciekawostką, jaką można zauważyć w raporcie jest reakcja i zaangażowanie odbiorców w wysyłane kampanie. Wynika z nich, że w weekendy niemal 100% częściej otwierają oni maile, niż marketerzy wysyłają kampanie.

jak marketerzy wysyłają maile

Pamiętaj też, że jeśli prowadzisz e-commerce, zawsze możesz wykorzystać niedziele niehandlowe do zaproponowania swojej oferty online.

Czy marketerzy stosują segmentację?

Czasy, w których wysyłka niespersonalizowanych maili przynosiła ogromne zwroty z inwestycji są już za nami. Dziś trendem jest dopasowywanie treści wiadomości do potrzeb i oczekiwań odbiorcy – czyli personalizacja. Jednak aby personalizacja zadziałała, najpierw musi zostać zastosowana segmentacja.

Jest to dzielenie całej bazy adresowej na mniejsze grupy odbiorców charakteryzujących się jakimiś konkretnymi cechami – np. kobiety i mężczyźni, często otwierający i uśpieni, klienci i nie-klienci, mieszkańcy Warszawy i Gdańska itp.

Mimo to tylko 13,7% wysyłanych kampanii jest poddana segmentacji. Reszta – 86,3% to wysyłki do całej bazy bez sprecyzowania żadnych grup odbiorców.

jak marketerzy wysyłają maile

Pamiętaj, że odbiorcy różnią się między sobą, każdy z nich zapisał się na Twój newsletter z innego powodu i do każdego przemawia inny typ komunikacji. Oczywiście nie chodzi tu o to, aby wysyłać pojedyncze maile dopasowane bezpośrednio do każdego odbiorcy, ale dzięki segmentacji jesteś w stanie lepiej ten komunikat dopasować, a przez to zwiększyć szansę na otwarcia maili i konwersję z nich.

Dlatego warto w swojej strategii komunikacji email marketingowej znaleźć miejsce na segmentację i personalizację.

Jak odbiorcy sprawdzają pocztę

Choć, jak wspomniałam wcześniej, email jest od lat jednym z najchętniej wykorzystywanych kanałów komunikacji – również od strony subskrybentów – to jednak sposób jego odbioru wciąż się zmienia. Dziś na znaczeniu zyskują urządzenia mobilne – już ponad ⅓ odbiorców sprawdza pocztę za pomocą smartfona czy tabletu. Co ważne – w porównaniu z 2012 rokiem, liczba ta potroiła się!

jak marketerzy wysyłają maile

Sprawia to, że coraz większy nacisk powinieneś kłaść na responsywność swoich szablonów newslettera, o czym dokładnie pisałam w jednym z poprzednich artykułów.

Więcej w Raporcie

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat rynku email marketingu w Polsce, a także poznać szczegółowe statystyki okraszone komentarzami ekspertów z konkretnymi wskazówkami, pobierz raport Email marketing w Polsce 2018.

jak marketerzy wysyłają maile

Znajdziesz w nim m.in.:

  • Statystyki dotyczące miesięcznych, dziennych i godzinowych rozkładów wysyłek kampanii
  • Jaki jest Click to Open Rate w stosunku do godziny otwarcia maila
  • Średni Open Rate i CTR ze względu na wielkość bazy czy branżę
  • Za pomocą jakich systemów i aplikacji odbiorcy sprawdzają swoją pocztę
  • A także obszerne komentarze i wskazówki od ekspertów

Raport jest dostępny do pobrania na tej stronie.

Do góry!

Polecane artykuły

Zapisz się do naszego newslettera

Wyślij mi newsletter (Możesz się wypisać w każdej chwili).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).

email marketing powered by FreshMail
 

Subscribe to our newsletter

email marketing powered by FreshMail
 

Głodny wiedzy? Zapraszamy do sklepu z kursami i ebookami

Sprawdzam