Marketing i Biznes E-mail marketing 10 sposobów na zwiększenie dostarczalności maili

10 sposobów na zwiększenie dostarczalności maili

10 sposobów na zwiększenie dostarczalności maili

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Właśnie przygotowałeś świetną kreację mailingu. Wszystko jest dopieszczone i dopięte niemal na ostatni guzik. Jednak co jeśli wiadomość nie dotrze do Twoich odbiorców i cała Twoja praca może pójść na marne? Tak może się stać, jeśli zawiedzie dostarczalność.

Firma Return Path, ekspert w dziedzinie dostarczalności, przygotowała zestawienie, które działania najlepiej wpływają na dostarczalność, a które szkodzą.

dostarczalność mailingów

źródło: Return Path

Na pierwszy rzut oka widać, że najbardziej pożądanymi działaniami w zakresie docierania maili na skrzynki odbiorcze jest odpowiadanie lub przekazywanie dalej wiadomości. Równie dobrze wpływa wyciąganie newslettera czy mailingu z folderu spam. Z kolei negatywny wpływ na dostarczalność ma usuwanie wiadomości bez przeczytania, czy oznaczanie jako spam.

Zatem co robić, by wiadomości docierały do skrzynek odbiorców, a Twoja reputacja jako nadawcy rosła? Sprawdź poniższą checklistę i zobacz co powinieneś u siebie poprawić. .

10 sposobów na zwiększenie dostarczalności

1.   Zaangażowanie odbiorców

To ono będzie doskonale wspierać Twoją reputację, jako nadawcy. Według badań Return Path odpowiadanie na maile, czy też przesyłanie ich dalej (forward) doskonale wpływa na dostarczalność. Możesz zachęcić Twoich subskrybentów do podzielenia się wiadomością np. dodając informację, że zniżka na zakupy jest dla Ciebie i Twojej przyjaciółki – wystarczy przesłać jej tą wiadomość.

2.  Responsywność

To czy Twoje maile dobrze wyświetlają się na różnych urządzeniach, szczególnie mobilnych, ma wpływ na Twoją dostarczalność. Jeśli Twój newsletter jest responsywny, ma on większe szanse trafić do skrzynek pocztowych odbiorców.

3. Wysyłka z własnej domeny

Dobrze jeśli wysyłasz maile z własnej domeny. Oznacza to, że dobrą praktyką jest wysyłka z domeny np. anna.xyz@freshmail.pl, a nie z domeny np. Gmail czyli anna.xyz@gmail.com.  Z dniem pierwszego czerwca, Gmail wprowadził aktualizację polityki DMARC. Obecnie każdy mail wysłany przez stronę trzecią, np. przez system do email marketingu, z adresu nadawcy w domenie @gmail.com, może zostać odrzucony, jako odbicie twarde.

4. Odbicia miękkie i twarde

Obsługa odbić i wypisów jest jedną z bardziej istotnych kwestii, jeśli chodzi o dostarczalność. Jeśli 10% adresów z Twojej bazy odbija miękko albo twardo, koniecznie je usuń. Dobrą praktyką jest usuwanie adresu email, który odbił twardo dwa razy.  W przypadku odbić miękkich – jeśli odbija on 3-10 razy. Dlaczego aż taki przekrój? Ponieważ to zależy od tego, jak często wysyłasz swoje wiadomości. Jeśli robisz to raz na miesiąc – wystarczą Ci 3 wysyłki, by zauważyć, że w ciągu kwartału żadna z Twoich kampanii nie dotarła do odbiorcy. Z kolei jeśli wysyłasz np. trzy razy w tygodniu, może okazać się, że chwilowo skrzynka jest przepełniona, a odbiorca jest w tym czasie na urlopie i wówczas nawet po 5 odbiciach nie musisz reagować. 

5. Rekord SPF

Rekord SPF służy do uwierzytelniania adresu email, z którego wysyłane są mailingi. Sprawdzając go, serwery pocztowe mogą ustalić, czy wiadomość wyglądająca na wysłaną z określonej domeny rzeczywiście pochodzi z autoryzowanego serwera. Aby dowiedzieć się więcej, jak skonfigurować domenę, by poprawić jej dostarczalność, możesz przeczytać ten poradnik.

6. Rebranding Linków

Rebranding linków polega na sprawieniu, aby linki, które umieszczone są w wiadomości, wyglądały jak wysłane prosto z Twojej strony internetowej. Można to zrobić dzięki funkcji rebrandingu, czyli przekierowania domeny z jakiej wysyłany jest mailing.

7. Wykorzystanie danych deklaratywnych, behawioralnych i transakcyjnych

Email marketing może być komunikacją masową, gdzie wszystko wysyłane jest do wszystkich. Jednak lepiej, jeśli narzędzie to posłuży Ci do stworzenia wrażenia komunikacji dwustronnej, gdzie odbiorca ma poczucie, że maile te wysyłane są specjalnie dla niego. Właśnie temu służy wykorzystanie ww. danych. Dane deklaratywne to te, gdzie odbiorca coś zadeklarował (np. wpisał imię, email, płeć itd.). Behawioralne otrzymujemy po zbadaniu zachowania subskrybenta (w co kliknął, jakie maile otworzył, czy jak często itd.). Dane transakcyjne są dostępne dla marketera po dokonaniu np. zakupów (najczęściej w CRM).

8. Nadawca, temat wiadomości i preheader

Te trzy elementy kreacji, mają duży wpływ na wskaźnik otwarć Twoich kampanii. Należy pamiętać, by nadawca przede wszystkim wzbudzał zaufanie u odbiorców. Temat wiadomości powinien mieć od 50 do 70 znaków. Dobrze jeśli jest konkretny i intryguje. Na początku podkreśl najważniejszą informację (-70%, bonus, wyprzedaż itd.). Spraw także, by subskrybent poczuł się wyjątkowo. Na koniec rozwiń temat wiadomości w preheaderze.

9. Systematyczność

Jeśli wysyłasz wiadomości tylko raz na jakiś czas, Twoi odbiorcy mogą zapomnieć, że kiedykolwiek zapisali się na taką listę. Wówczas mogą taką wysyłkę oznaczyć jako spam. Przyjęcie systematyczności w wysyłaniu kampanii pozwala Ci przyzwyczaić subskrybentów do otrzymywania wiadomości w określonych odcinkach czasowych, a co za tym idzie, zwiększyć ilość otwarć i kliknięć.

10. Załączniki

Załączniki nie tylko obciążają wiadomość i powodują, że jest cięższa, ale również negatywnie wpływają na dostarczalność. Filtry antyspamowe mogą potraktować taką wiadomość jako SPAM i odrzucić całą wysyłkę. Załącznik w przypadku kampanii jest traktowany zupełnie inaczej niż przy wysyłce pojedynczej wiadomości z prywatnej skrzynki. Pliki takie jak: dokumenty, cenniki czy menu mogą również okazać się zbyt duże. Jak sobie z tym poradzić? Używać linków pomogą zliczać Ci kliknięcia i odciążą Twój mailing. Podlinkuj konkretne słowa. Jednak unikaj stosowania skracaczy linków, takich jak np. bitly.com, ponieważ mogą przyczynić się do oznaczania wiadomości jako spam.

Podsumowanie

Jak widać, na dostarczalność Twoich wiadomości pracuje mnóstwo czynników. Najważniejsze, by krok po kroku budować swoją reputację i zaangażowanie wśród odbiorców.

Artykuł powstał przy współpracy:

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
pomoc@freshmail.pl

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.


Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl