Rodzaje platform sprzedażowych
Do wyboru mamy PrestaShop, Magento, Quick.Cart, OpenCart, WooCommerce, VirtueMart i wiele innych. Każda z nich ma w ofercie darmową wersję sklepu. Bezpłatne aplikacje, chociaż są dobre na początkowe działania w sieci, zazwyczaj nie są wystarczająco zoptymalizowane. Nawet niektóre, płatne platformy mają tę wadę. Ponadto, przy większej ilości produktów szybkość działania bywa niezadowalająca. Zdarzają się także błędy w kodzie, które narażają sklepy na ataki hakerów.
Magento
Spośród wielu platform warto wybrać taką, która oferuje funkcjonalność. Magento ma więcej funkcji do obsługi sprzedaży, generowania raportów, czy analizowania danych od innych platform. Obsługa nie jest do końca intuicyjna, jednak bez trudu poradzi sobie z nią każdy, kto zna język angielski. Wymaga też droższych, bardziej wydajnych serwerów. Optymalizacja pod kątem SEO nie jest łatwa dla laika. Możliwość dodawania dodatkowych, funkcjonalnych modułów pozwala na ulepszanie sklepu. Chociaż platforma jest droższa w utrzymaniu, sprawdzi się nawet w przypadku największego sklepu. Jej nieograniczone możliwości rozbudowy i modyfikacji pozwalają na stworzenie sklepu na miarę potrzeb i oczekiwań. Magento oferuje też opcję multistore, czyli możliwość instalacji wielu sklepów obsługiwanych w jednym panelu. Jest to największa przewaga tej platformy nad innymi.
Wdrażanie i instalacja Magento
Chociaż obsługa panelu CMS nie jest trudna, to jednak instalacja modułów, rozszerzeń, konfiguracja serwera i oprogramowania może sprawić kłopot. System jest skomplikowany, gdyż oferuje bardzo zaawansowane możliwości. Wdrożenia Magento najlepiej więc powierzyć profesjonalistom, którzy wyeliminują potencjalne błędy i skutecznie zoptymalizują konfigurację. Platforma daje możliwość uzyskania nawet najbardziej skomplikowanych rozwiązań.
Funkcjonalność Magento i omnichannel
System jest bardzo wydajny i ma bardzo szerokie możliwości optymalizacji pod kątem SEO. Jest elastyczny i pozwala na modyfikowanie i personalizację sklepu. Możliwości jego rozwoju są nieograniczone. Sprzedawca może zacząć od małego, darmowego sklepu i szybko się rozwijać, rozbudowując go. Magento obsługuje różne waluty i języki. Wraz ze wzrostem zapotrzebowania klientów na elastyczność, potrzebne są nowsze technologie. Coraz powszechniej wdraża się strategię omnichannel, czyli sprzedaż za pomocą różnych kanałów. Łączy to sklepy internetowe ze stacjonarnymi, a także zakupy przy pomocy różnych urządzeń i sposobów dostawy. Sklepy na platformie Magento są przygotowane do pracy w strategii omnichannel i zaspokajania potrzeb klientów. Dzięki temu przedsiębiorca uzyskuje ogromną przewagę nad konkurencją.
Przed wyborem platformy dla swojego sklepu, warto zastanowić się, w jakim kierunku będzie on rozwijany.
Zostaw komentarz