Marketing i Biznes E-commerce Sprzedaż bezpośrednia a e-hanel – co jest dopełnieniem czego?

Sprzedaż bezpośrednia a e-hanel – co jest dopełnieniem czego?

Sprzedaż bezpośrednia a e-hanel – co jest dopełnieniem czego?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Nowe technologie na dobry zagościły się w branży handlowej, co przekłada się na fakt, że coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet. Czy to jednak oznacza, że tradycyjne punkty handlowe odchodzą do lamusa? Niekoniecznie.

Sklepy internetowe nie są w naszym kraju nowością. Pierwsze próby internetowego handlu miały miejsce już w 1996 r.[1], wtedy jednak nie byliśmy jeszcze gotowi na tak rewolucyjny kanał sprzedaży. Dziś sytuacja ma się zgoła inaczej. Jeżeli chodzi o e-handel, jesteśmy najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie. Zgodnie z badaniami Sociomantic Labs z 2015 roku, w tym momencie wartość krajowego rynku e-commerce to 36 mld zł, a w ciągu kolejnych, czterech lat ma ona sięgnąć aż 63 mld zł. Autorzy wspomnianych badań zwracają tu uwagę na ciągłą dysproporcję pomiędzy Polską a Europą. Pomimo dynamicznego rozwoju, obrót towarami przez Internet w Polsce ma w 2020 r. stanowić 10 proc. całego handlu, podczas gdy w Europie będzie to około 45 proc. Przy takich statystykach nasuwa się więc oczywiste pytanie, która z tych form sprzedaży jest efektywniejsza?

Nasi specjaliści będą dynamicznie zarządzać ofertą Twojego sklepu na Ceneo, tak abyś znalazł się zawsze na wybranych pozycjach przy jak najniższym CPC za każdy produkt.

Kluczem do sukcesu jest pilnowanie stawki za przeklik oraz ceny każdego produktu osobno. Przy tak dynamicznie zmieniającym się asortymencie u Ciebie i u konkurencji, wykonanie tego manualnie jest niemożliwe, dlatego stworzyliśmy unikalne narzędzie ConveRISE.
Z nami Twoja oferta będzie:

Wyżej niż konkurencja za minimalną możliwą kwotę

Zawsze na kluczowych pozycjach

Zawsze opłacalna biznesowo

    E-commerce – szybciej, prościej, wygodniej

    Zdecydowaną przewagą sprzedaży internetowej, zarówno z punktu widzenia właściciela sklepu, jak i klienta, jest jej wygoda i szybkość. Wystarczy kilka kliknięć, aby stać się właścicielem danego towaru lub usługi. Prowadząc sprzedaż internetową mamy też szansę na atrakcyjne i szczegółowe przedstawienie naszej oferty i co istotne – jej bieżącą aktualizację oraz dostosowanie do oczekiwań naszych odbiorców. E-commerce pozwala również na zyskanie znacznie szerszego zasięgu niż w przypadku tradycyjnych placówek, ponieważ do e-sklepu dostęp ma praktycznie każda osoba dysponująca połączeniem internetowym, co w naszym kraju oznacza około 76 proc. obywateli.  Na tle Europy, w której średnia to 83 proc., wypadamy wprawdzie słabo, ale pokazuje to, że w naszym rynku e-handlu drzemie duży potencjał do rozwoju. Poza szerokim zasięgiem, mamy też okazję do budowania różnorodnego grona odbiorców – wszystko dzięki zaawansowanym możliwościom reklamy on-line. Z biznesowego punktu widzenia, prowadzenie sprzedaży przez Internet wiąże się też z mniejszymi kosztami, niż utrzymywanie tradycyjnych punktów detalicznych.

    Osobisty kontakt niezastąpiony

    Pomimo potencjału drzemiącego w rynku e-commerce, sprzedaż bezpośrednia nadal jest nieoceniona, głównie ze względu na możliwość osobistego kontaktu z klientem. Pozwala to na efektywne budowanie relacji z naszymi odbiorcami, pod warunkiem, że mamy na pokładzie firmy grupę zaangażowanych, zdolnych sprzedawców. Wykwalifikowany sprzedawca nie tylko zapozna kupującego z naszą ofertą, przedstawi wszystkie opcje, pomoże w wyborze, ale też zachęci osoby niezdecydowane i wahające się. Ponadto, we wszystkich opiniach, pisanych przez klientów o praktycznie dowolnej firmie, bardzo wysoką pozycją zajmowała jakość obsługi.

    Współpraca zamiast wojny

    Najlepszą drogą jest dostosowanie kanału sprzedaży do specyfiki firmy, jej wielkości oraz grupy docelowej. Optymalnym wyjściem jest korzystanie z obu form, ponieważ każda z nich ma swoje zalety. W przypadku naszej firmy Internet jest wykorzystywany przede wszystkim w kontaktach z klientami biznesowymi, dla których liczy się szybkość, wygoda i dostęp do usługi bez konieczności podróży. Jest on też wykorzystywany w przypadku komunikacji z klientami indywidualnymi, ponieważ mogą oni na stronie zostawiać swoje opinie i komentarze na temat produktu lub usługi. Jednak w naszym przypadku zdecydowana większość sprzedaży jest generowana przez wyspy handlowe i na razie nic nie pokazuje, by ta tendencja uległa zmianie w najbliższym czasie .

    [1] http://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-zakupy-w-internecie-wczoraj-i-dzis

    Czytaj również:

    Komunikacja w mediach społecznościowych

    https://marketingibiznes.pl/pr/jak-marka-osobista-wspiera-rozwijanie-wlasnego-biznesu

    Podziel się

    Zostaw komentarz

    Najnowsze

    Powered by: unstudio.pl