Marketing i Biznes E-commerce Silnik rekomendacji – dlaczego warto korzystać z takiego narzędzia?

Silnik rekomendacji – dlaczego warto korzystać z takiego narzędzia?

Silnik rekomendacji – dlaczego warto korzystać z takiego narzędzia?

Prowadzisz firmę? Dołącz do Founders Mind, najlepszej konferencji dla biznesu w Polsce

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Segment e-commerce rośnie dynamicznie i nieprzerwanie. Coraz więcej i chętniej kupujemy w sieci, na co wpłynął między innymi niedzielny zakaz handlu, który wszedł w życie w marcu tego roku. W Internecie jednak zalewa nas masa reklam i banerów, często irytujących i niedających się łatwo zamknąć. Z tego też powodu przodujemy na świecie pośród użytkowników AdBlocka. Przed reklamami uciekamy lub coraz częściej – z powodu ich nadmiaru – jesteśmy na nie po prostu ślepi. Jak zatem przedsiębiorcy i właściciele e-sklepów mogą promować swoje usługi w Internecie? Z pomocą przychodzą silniki rekomendacji, które pozwalają skutecznie docierać do osób zainteresowanych naszych ofertą.

Czym jest silnik rekomendacji?

Silnik rekomendacji to zaawansowany mechanizm, dzięki któremu klient, który odwiedza nasz sklep internetowy, otrzymuje spersonalizowane zachęty zakupowe. Dzieje się tak, gdyż silniki rekomendacji najpierw analizują zachowania użytkownika w sieci, przeglądane strony i produkty, jakimi był zainteresowany. Na podstawie zebranych danych, zarówno na temat produktu, jak i użytkownika, następuje skalibrowanie silnika rekomendacji, które umożliwi zaproponowanie osobom odwiedzającym nasz sklep, produktów skrojonych na miarę ich potrzeb. Odbywa się to w formie rekomendacji, np. na stronie online.

Rekomendacje prezentują praktyczne z punktu widzenia klienta informacje, takie jak: aktualna cena, dostępność produktu, jego rozmiary, popularność wśród innych kupujących i przewidywany czas dostawy. Efektem działania skutecznej zachęty jest zwiększenie czasu, który użytkownik spędza na stronie i zmaksymalizowanie jego zaangażowania. Sklepy, które stosują silniki rekomendacji, notują zwiększoną ilość spontanicznych zamówień, wyższą średnią wartość koszyka, wyższy współczynnik ruchu na stronie i skrócenie czasu na podjęcie decyzji zakupowej przez odwiedzającego.

silnik rekomendacji

Silniki rekomendacji pomagają zaoferować produkty, które idealnie odpowiadają na potrzeby klientów.

Rekomendacje, które zapewnia m.in. silnik rekomendacji Kesteo, są chociażby wyświetlane w widocznych, przemyślanych miejscach, ale nie zasłaniają treści, nie wyskakują nachalnie i – w efekcie – nie irytują naszych odbiorców, a nawet im pomagają. Zachęty te są dopasowane zarówno wizualnie, do wyglądu sklepu, ale przede wszystkim do osoby odwiedzającej jego stronę, która poszukuje określonych produktów online. Rekomendacje nie ograniczają się jednak tylko do proponowania produktów online w czasie rzeczywistym. Obejmują również działania offline, umożliwiając późniejsze przesłanie klientowi oferty również innymi kanałami komunikacji, takimi jak SMS czy e-mail.

 

Najważniejsze powody, dlaczego warto korzystać z narzędzi wspierających sprzedaż

Dane zebrane przez odpowiednio skalibrowane silniki rekomendacji są kopalnią bezcennej wiedzy na temat klientów i odwiedzających stronę sklepu. Na wdrożeniu silnika rekomendacji mogą zyskać jednak nie tylko właściciele e-sklepów, ale także tacy specjaliści, jak marketerzy, sprzedażowcy czy specjaliści od wzrostu (growth hackerzy). Jak pokazują badania, wciąż wielu marketerów nie mierzy efektów swojej pracy. Warto jednak sprawdzać, co działa, by nie „przepalać” pieniędzy na nieskuteczne działania. Na wiedzy dostarczonej przez silnik rekomendacji skorzysta zatem każdy specjalista, który ma „otwartą głowę”, chce mieć realny wpływ na wyniki sprzedażowe i zaangażowanie odwiedzających i chce lepiej poznać swoich klientów.

Silniki rekomendacji są łatwe do wdrożenia a mechanizm ich działania można sprawnie modyfikować, by – po analizowaniu efektów – optymalizować stronę i zwiększać efekty sprzedaży. Co ważne, mechanizm silników rekomendacji Kesteo, jest też na bieżąco rozwijany. Nieprzerwanie zbiera on ze stron klientów dane, które pozwalają udoskonalać narzędzie. Pozwala to docierać do klientów jeszcze lepiej. Wszystko to ma miejsce bez ponoszenia przez przedsiębiorcę dodatkowych kosztów.

silnik rekomendacji

Silniki rekomendacji wspierają przedsiębiorców i marketerów w dobraniu skutecznych działań

Silniki rekomendacji zapewniają wiarygodne wyniki i są zindywidualizowane pod względem wyglądu oraz zawartości, w zależności od reklamowanego produktu i sklepu. Silniki rekomendacji zwiększają zaangażowanie potencjalnych klientów, czyli osób oglądających stronę sklepu. Jedną z ich największych zalet jest to, że umożliwiają optymalizację działań (m.in. poprzez zastosowanie testów A/B). Dzięki temu, że wszystkie zebrane przez nie wyniki trafiają do Google Analytics sklepu, sprzedawca w każdej chwili może sprawdzić efekty swoich działań i mieć wgląd w kampanię. Dzięki temu może trzymać rękę na pulsie i – w razie potrzeby – poszukiwać najbardziej skutecznych rozwiązań.

 

Podsumowanie

Silnik rekomendacji pozwala zwiększyć sprzedaż poprzez spersonalizowane rekomendacje dobrane do konkretnych grup docelowych i użytkowników. Dobrze skalibrowany algorytm zbiera dane, na podstawie których następnie rekomenduje produkty idealnie dopasowane do zainteresowań i preferencji, dzięki czemu klienci szybciej i łatwiej podejmują decyzje zakupowe. Robią również więcej spontanicznych zakupów, a także zwiększają wartość koszyka. Wszystko to, gdyż pokazujemy im produkt skrojony na miarę ich potrzeb w nienachalny sposób. Vivat koniec straty pieniędzy na działania w Internecie!


Artykuł sponsorowany

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl