Marketing i Biznes E-commerce Raport – e-sprzedawcy w Polsce

Raport – e-sprzedawcy w Polsce

Raport – e-sprzedawcy w Polsce

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i weź udział w najbardziej przedsiębiorczej konferencji w Polsce, Founders Mind 🧠

Sprawdź szczegóły wydarzenia

Według najnowszych badań Gemius dla E-commerce Polska już ponad 54% polskich internautów dokonuje zakupów przez internet. Cyfrowi sprzedawcy nie koncentrują się już tylko na klientach znad Wisły, ale także szukają kupujących poza granicami kraju. Opanowanie sztuki sprzedaży na rynkach międzynarodowych może być wyjątkowo poważnym wyzwaniem. Wynika to z różnorodnych przepisów i systemów podatkowych, a także z faktu, że te same produkty mogą, zależnie od kraju, w jakim są sprzedawane, spotkać się z zupełnie innym przyjęciem. Mimo to istnieje wiele taktyk ułatwiających sprzedaż międzynarodową.

Aby zbadać motywacje i wyzwania cyfrowych sprzedawców, GS1 Polska wraz z GS1 UK, przeprowadziły badanie, którego wyniki wyraźnie pokazują, że polscy e-sprzedawcy wykorzystują internetowe platformy handlowe w rozmaity sposób. Różne są także ich motywacje. Od firm, które sprzedażą online zajmują się okazjonalnie, w ramach hobby, po duże przedsiębiorstwa, którym platformy online służą do uzyskania dostępu do rynków międzynarodowych. Wyniki badań pokazują, że sprzedający na platformach online dzielą się na sześć kategorii, głównie w zależności od skali i złożoności biznesu. Wśród nich znajdują się: pasjonaci, łowcy okazji, odkrywcy, rzecznicy postępu, pionierzy oraz liderzy.

Firmy prowadzące aktywny handel międzynarodowy mają zazwyczaj własne strony internetowe i aktywnie sprzedają za pośrednictwem głównie serwisu Amazon w kilku krajach jednocześnie. Zmuszone są stosować oprogramowanie wielokanałowe, spełniać wymagania obowiązujące w krajach, w których prowadzą sprzedaż, muszą być wrażliwe na wyzwania pojawiające się w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Mniejsze przedsiębiorstwa często nie prowadzą sprzedaży międzynarodowej i chętnie korzystają z internetowych platform handlowych ze względu na niższe opłaty oraz prosty sposób wystawiania swoich produktów na sprzedaż.

 

„Za sprawą badania, chcieliśmy dowiedzieć się, jak wiele z tych małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi handel międzynarodowy, z ilu platform online korzystają i czy są to dla nich główne kanały sprzedaży, czy tylko jedne z wielu. Aby pomóc cyfrowym przedsiębiorcom pokonać ograniczenia i osiągnąć założone cele rozwoju, opracowaliśmy, na podstawie uzyskanych wyników badań rynkowych, spostrzeżenia i wnioski, jak małe i średnie firmy mogą lepiej wykorzystać rynkowe szanse” – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Tylko współpracując z GS1 Polska, cyfrowi przedsiębiorcy mogą w sposób legalny stać się posiadaczami podstawowego identyfikatora GS1 – kodu EAN (numeru GTIN), który w sposób jednoznaczny i wyłączny określa ich produkt i – co równie ważne – pozwala na wystawienie ich produktów na platformach zewnętrznych.

Chcesz poznać motywacje i wyzwania e-sprzedawców – pobierz raport:

 


Informacja prasowana nadesłana przez GS1

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl