Marketing i Biznes E-commerce Prowadzisz sklep internetowy? Dowiedz się, jak usprawnić jego działanie!

Prowadzisz sklep internetowy? Dowiedz się, jak usprawnić jego działanie!

Prowadzisz sklep internetowy? Dowiedz się, jak usprawnić jego działanie!

Prowadzisz firmę? Ucz się od najlepszych w branży i wyjedź w gronie innych przedsiębiorców na Founders Camp

Wypełnij niezobowiązujący formularz już teraz

Olbrzymia konkurencja pomiędzy sklepami internetowymi sprawia, że klienci stają się coraz bardziej wymagający. Oczekują już nie tylko jakościowych i atrakcyjnych cenowo produktów, ale także błyskawicznej wysyłki, darmowych zwrotów i doskonałej obsługi. Proces zakupowy powinien w ich mniemaniu przebiegać błyskawicznie i bezproblemowo. Jeżeli zastanawiasz się zatem, jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego, powinieneś mieć na uwadze usprawnienia w obszarze logistyki. Umiejętnie zorganizowana i sprawna logistyka w e-commerce to klucz do zwiększenia sprzedaży w Twoim sklepie.

Jak rozruszać sklep internetowy pod kątem logistyki?

Zmagania z rosnącymi potrzebami klientów względem procesów logistycznych warto rozpocząć od automatyzacji pewnych procesów. W tym celu konieczne może okazać się wdrożenie systemu klasy WMS w magazynie, który obejmuje trzy najważniejsze obszary jego funkcjonowania: przyjęcie towaru do magazynu, jego składowanie, a także wydanie do klienta. Wsparcie każdego z tych obszarów odbywa się za pomocą nowoczesnych technologii kodów kreskowych, co pozwala na znacznie szybszą i sprawniejszą identyfikację towarów, miejsc ich przechowywania czy danych klientów.

Wdrożenie systemu do zarządzania magazynem to przede wszystkim szereg korzyści w postaci wzrostu efektywności pracy (nawet o 30%), a także eliminacji błędów magazynowych, związanych między innymi z kompletacją zamówień. System WMS jest również w stanie wybrać optymalne miejsce składowania czy najlepsze opakowanie zbiorcze podczas kompletacji towaru dla klienta.

Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego? Komunikacja to podstawa

Podstawą sukcesu w branży e-commerce jest oczywiście zadowolenie klientów. Internet daje szereg możliwości na wyrażanie przez nich poziomu tego zadowolenia. Klienci chętnie dzielą się swoją opinią na temat jakości obsługi, szybkości dostawy czy procedury zwrotu zakupionego przez nich produktu. Każdy sklep internetowy powinien więc dbać o to, aby zachować możliwie najwyższe standardy obsługi i, co równie ważne, dotrzymywać obietnic. Podstawę udanej współpracy stanowi zatem dobra komunikacja. Niezwykle ważne jest w tym przypadku informowanie klientów o przebiegu procesu realizacji zamówienia, stanach magazynowych i innych statusach mówiących o każdym kolejnym kroku w procesie magazynowania i wysyłki towaru.

Logistyka sklepu internetowego – współpraca z kurierami

Ostatni etap logistyki stanowi oczywiście dostawa towaru do klienta – w tym przypadku niezwykle ważne jest wybranie odpowiedniego kuriera i zlecenie mu dostarczenia przesyłki. Z pomocą również przychodzą systemy WMS, które są bezpośrednio łączone z oprogramowaniem kurierskim. Istnieje nawet możliwość stworzenia odpowiednich algorytmów, które wybiorą optymalnego kuriera dla konkretnej paczki, wysyłanej na przykład do danej lokalizacji. Taka integracja to również doskonały sposób na oszczędzenie czasu – proces generowania listów przewozowych czy etykiet jest bowiem w pełni zautomatyzowany.

Outsourcing logistyki – na czym polega?

Zaprezentowane powyżej działania, mające na celu usprawnienie działania sklepu internetowego, mogą okazać się bardzo czasochłonne, a niekiedy wręcz niemożliwe do wykonania.

Wzrost obrotów wymusza jeszcze większe usprawnienia w ramach logistyki, ale samodzielnie prowadzenie niektórych procesów może wykraczać poza fizyczne możliwości sklepu – na przykład z uwagi na brak wystarczającej powierzchni magazynowej czy kadry mogącej obsłużyć rosnącą liczbę zamówień. Z pomocą przychodzi wówczas outsourcing logistyki magazynowej – podpowiada ekspert firmy MW Logistics.

Możesz zdecydować się na pełen outsourcing logistyczny lub oddelegować na zewnątrz jedynie część zadań czy projektu (tzw. selektywny outsourcing logistyki). Pełen outsourcing logistyki to tak zwany fulfillment, który z uwagi na szereg korzyści, jakie ze sobą niesie, cieszy się coraz większą popularnością. To doskonały sposób na redukcję wydatków związanych z obsługą posprzedażowych procesów, poprawę przebiegu obsługi realizacji zamówień i przyspieszenie dostawy, a także zwiększenie sprzedaży i możliwości operacyjnych sklepu internetowego.


Artykuł został opublikowany przy współpracy z MW Logistics

źródło zdjęcia: stock.adobe.com
autor: LIGHTFIELD STUDIOS

Podziel się

Zostaw komentarz

Najnowsze

Powered by: unstudio.pl