Prasówka e-commerce #32 – UOKiK przeszukuje siedzibę Allegro

18.07.2017 AUTOR: Michał Bąk

UOKiK przeszukuje siedzibę Allegro. Klienci zarzucają serwisowi, że faworyzuje on własny sklep kosztem innych sprzedawców

program lojalnościowy

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta sprawdza Allegro, a dokładniej mówiąc weryfikuje to, czy serwis nie faworyzuje swojego sklepu, sprawiając, że konkurencja, czyli inni sprzedawcy, mają mniejsze szanse na dotarcie do klienta. Firma zapewnia, że działa z zasadami konkurencji i współpracuje w tym zakresie z UOKiK.

Postępowanie rozpoczęło się 21 czerwca po tym, jak do Urzędu wpłynęło sporo skarg, w których przedsiębiorcy zwracali uwagę na wprowadzone przez serwis zmiany. Miały one powodować, że produkty, które sprzedawane były na platformie poprzez oficjalny sklep Allegro, były identyfikowane w wynikach wyszukiwania jako najbardziej trafne.

Działanie UOKiK ma na celu sprawdzenie, czy doszło na Allegro do ograniczenia konkurencji – czy spółka nie faworyzuje własnego sklepu poprzez lepszą prezentację ofert.

Praktyki antymonopolowe to teraz częsty temat. Komisja Europejska nałożyła na Google karę finansową w wysokości 2,4 mld euro za faworyzowanie własnych usług.

Komunikat ze strony Allegro jest jasny: firma działa na polskim rynku niemal 18 lat i zawsze respektowała zasady konkurencji, prawa konsumentów, dając także małym i średnim przedsiębiorstwom możliwość rozwoju.

Program lojalnościowy Tesco Clubcard bardziej omnichannelowy

program lojalnościowy

Brytyjska sieć wprowadza zmiany w swoim programie lojalnościowym. Ma być on wygodniejszy w użytkowaniu dla omnikanałowych konsumentów.

Tesco stawia na usprawnienie customer experience – ma być po prostu szybciej i łatwiej. Usprawnienia dotyczą m.in. wprowadzenia bezstykowej karty członkowskiej, zapisania się do programu lojalnościowego przy pomocy aplikacji mobilnej, za pomocą której można też wykorzystywać dostępne dla danego klienta vouchery.

Tesco chce dzięki tym udogodnieniom pokazać, że zależy im na konsumentach. Wysłuchali głosów klientów i wprowadzili innowacje w życie.

Karty stałego klienta w sieciach handlowych przeżywają ponowny boom. Smart shopperzy starają się kupować produkty w sposób efektywny: porównują ceny, marki i starają się czerpać korzyści z członkostwa w programach lojalnościowych.

Cyfrowe terminale połączą stacjonarne sklepy z e-commerce

program lojalnościowy

Cyfrowe terminale ClickPoint pojawią się w sieciach detalicznych oraz na stacjach paliw już jesienią. Dotykowy terminal, poza obsługą sprzedaży w punkcie, zamawianiem usług cyfrowych i szeroką gamą usług logistycznych, pozwoli także na wysyłanie i odbiór przesyłek kurierskich oraz dokonywanie zwrotów.

Pierwsze testy zostaną przeprowadzone na przełomie października i listopada.

Terminale, dzięki zintegrowaniu z usługą logistyczną, świetnie sprawdzą się w sklepach, drogeriach i na stacjach benzynowych. Pozwolą bowiem na nadawanie i odbieranie paczek z produktami, które zostały zamówione online. Co więcej, urządzenia pozwalają także na wyszukanie np. jubilera czy szewca. Według założeń terminale mają mieć praktycznie nieograniczone możliwości. Ich przewagą ma być włączenie ich do usług logistycznych.

ClickPoint ma być tzw. marketplacem dla innych usług. Innowacja ta idealnie wpisuje się w nowe trendy, dając polskiemu handlowi detalicznemu możliwość rozwoju i osiągania kolejnych etapów.

Kolejny sklep Tesco z usługą Scan&Shop

program lojalnościowy

W Polsce mamy już 4 sklepy Tesco, w których wdrożono usługę Scan&Shop. Znajdują się one w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Poznaniu. To właśnie w tych sklepach można dokonać zakupów przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii.

Scan&Shop pozwala skanować produkty w trakcie zakupów, wkładać je do siatek bez konieczności ponownego wypakowania ich przy kasie. Dodatkowo można w łatwy sposób kontrolować wydatki i śledzić wartość koszyka.

System działa tak, że przed rozpoczęciem zakupów klient bierze jeden ze skanerów, które znajdują się przed wejściem na sklep. Wybrane produkty skanuje i wkłada do siatek w wózkach. Pod koniec zakupów udaje się do kasy samoobsługowej, by zapłacić za swoje zakupy.

Klienci mogą używać opcji Scan&Shop przy pomocy swojego telefonu, który po zainstalowaniu aplikacji zastąpi skaner.

Od soboty McDonald’s wyśle frytki kurierem z UberEats

program lojalnościowy

Mieszkańcy Warszawy mogą zamawiać jedzenie w McDonaldzie na wynos. Sieć właśnie nawiązała współpracę z Uberem. Jak na razie usługa dostępna jest tylko w stolicy.

Klienci 23 restauracji z kilku dzielnic Warszawy, Śródmieścia, Ursynowa czy Pragi Południe mogą zamawiać posiłki, które dowiezie im UberEats. Transport jest dodatkowo płatny.

Strategia ta, mająca jeszcze bardziej rozpowszechnić popularną markę, została zapowiedziana już kilka miesięcy temu. McDonalds systematycznie wprowadza innowacje, pojawiły się m.in. multimedialne kioski do składania zamówień, a także personalizacja składu wybranych burgerów.

Kolejnym krokiem jest dołączenie do grona niemal 400 partnerów restauracyjnych dostępnych w aplikacji UberEats w Warszawie. Całość łączy się z rozwojem branży gastronomicznej, która rośnie z roku na rok. Połączenie obu trendów poprawi dostępność do menu różnych punktów gastronomicznych.

UberEats nie jest jedynym portalem, który oferuje dostawę żywności przy pomocy aplikacji lub serwisu internetowego. Portale pyszne.pl, pizzaportal, działający w okolicy Krakowa lunching.pl czy MystrEAT stają się coraz bardziej popularne.

Prasówka powstaje dzięki:

Rzetelny Regulamin

Firma świadcząca kompleksowe usługi doradcze w zakresie prawa gospodarczego, prawa spółek handlowych, prawa konsumenckiego, praw autorskich oraz ochrony danych osobowych. Specjalizuje się w obsłudze podmiotów z branży e-commerce, nowoczesnych technologii IT oraz prowadzących szeroko rozumianą działalność w internecie.

Rzetelną Grupę tworzą doświadczeni eksperci, radcy prawni, prawnicy oraz menedżerowie, którzy wspierają przedsiębiorców w prowadzeniu bezpiecznego e-biznesu, zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa i najlepszymi praktykami.

Rzetelna Grupa posiada w swoim portfolio sześć marek – produktów, które precyzyjnie definiują świadczone przez firmę usługi.

FreshMail

Pon-Pt: 8:00-17:00
(+48) 12 617 60 10
[email protected]

FreshMail to wszystko czego potrzebujesz aby wysyłać efektywne newslettery i mailingi. Intuicyjny system, piękne szablony, które łatwo dopasujesz do swoich potrzeb, rozbudowane raporty oraz wiele funkcjonalności, które pozwolą Ci łatwo i szybko tworzyć skuteczne kampanie email marketingowe. FreshMail to nie tylko niezawodny system do email marketingu, to także zespół profesjonalistów, specjalizujących się w kompleksowej obsłudze działań z zakresu email marketingu. Ludzie FreshMaila to eksperci z pasją podchodzący do swojej pracy i czerpiący satysfakcję z sukcesów swoich Klientów. Jednak nie sztuka nazywać się ekspertem, sztuka jest to udowodnić – nam się udało. Jesteśmy najczęściej nagradzaną agencją za kreatywne działania email marketingowe w Polsce.

Agencja Marketing i Biznes

mail: [email protected]
telefon: 695 069 430
strona www: https://marketingibiznes.pl/agencja/

Zazwyczaj tutaj jest miejsce, żeby przekonać Cię do współpracy z nami. Ale zacznijmy od Ciebie. Wiemy, że jesteś tu, aby znaleźć potrzebne Ci informacje. Być może o tym, dlaczego treść jest ważna na Twojej stronie, być może na temat tego, co możemy Ci zaoferować. Marketing i Biznes jest agencją content marketingową, która zajmuje się pisaniem wysokiej jakości treści. Dostarczamy artykuły na każdy temat, prowadzimy blogi firmowe, tworzymy opisy produktów, piszemy content w języku angielskim, a to wszystko w oparciu o fachową wiedzę i wymagania SEO. Jednak zanim powiemy Ci coś więcej na temat naszych usług, chcemy, żebyś poczuł, że to Ty w Marketing i Biznes liczysz się najbardziej. To dla Ciebie przygotujemy zindywidualizowaną ofertę i przeprowadzimy kampanię, która wzmocni Twoją markę oraz zapewni wzrost sprzedaży.

Czytaj również:

Crowd testing, czyli siła tłumu

Prasówka Marketing i Reklama #8 – UOKiK przygląda się reklamom suplementów diety

Prasówka e-commerce #31: Rusza Paczka+, nowa usługa Poczty Polskiej dla branży e-commerce

Do góry!

Polecane artykuły

07.07.2020

Skaner – dlaczego warto po niego ...